Google Translate biedt directe vertaling Japans aan

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Google Translate biedt directe vertaling Japans aan

Post by Fran » Fri 27 Jan 2017, 13:04

Tijd om je Google Translate applicatie op je smartphone een update te geven, want de applicatie biedt nu directe vertaling in het Japans aan.

Het was al mogelijk om met de Google Translate applicatie een foto te maken van Japanse tekst en deze te vertalen in het Engels. Maar wat als je je telefoon richt op Japanse tekst en direct vertaling krijgt? Dat is de nieuwe toevoeging van de applicatie geworden!

Ik heb het zelf ook getest:
http://avo-blog.nl/2017/01/27/google-tr ... apans-aan/

Conclusie: aparte woorden werken wel, het is niet echt geschikt voor hele zinnen tot op heden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Re: Google Translate biedt directe vertaling Japans aan

Post by DragonNL » Sat 28 Jan 2017, 23:00

Nee, maar vertaalmachines zijn nooit geschikt voor zinnen natuurlijk. :) Zeker wel interessant.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Google Translate biedt directe vertaling Japans aan

Post by Fran » Sun 29 Jan 2017, 18:30

DragonNL wrote:
Sat 28 Jan 2017, 23:00
Nee, maar vertaalmachines zijn nooit geschikt voor zinnen natuurlijk. :) Zeker wel interessant.
Google Translate begint wel beter te worden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply