The Next YouTube Star Is... A Virtual Anime School Girl!?

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

The Next YouTube Star Is... A Virtual Anime School Girl!?

Post by Fran » Mon 27 Mar 2017, 11:10

Onder het mom van WTF Japan komt The Anime Man met interessante onderwerpen, waaronder deze:

Wat denken jullie ervan?

A.I. Channel: https://www.youtube.com/channel/UC4YaOt ... B0OmxHgolA

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Re: The Next YouTube Star Is... A Virtual Anime School Girl!?

Post by THchen » Mon 27 Mar 2017, 13:51

Ja~ AI-chan!!

Ik had een artikel over haar gelezen en vind haar helemaal geweldig! Niet alleen omdat het anime is maar de manier waarop ze tot leven komt! Ze is best leuk om naar te luisteren en ze is zo levendig, maar dat komt ook door de aller eerste video van AI.

[Edit: Joey vraagt ook wat de 'key for it's success' is en ik denk dit hieronder]
Ze zetten meteen iemand met een droom neer, Ze wilt heel graag beroemd worden en in een reclame voorkomen. Het is een klasse hoger dan bijv Hatsune Miku, vind ik. De fan community voor de subtitles is ook erg snel met het vertalen van haar video's.

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Mon 27 Mar 2017, 14:24

[Na het kijken van Joey]

Ik wist niet dat YT nog redelijk klein was in Japan. NicoNicoDouga heeft veel gedaan wat YT of zelfs Twitch veel later pas deed. NND was daar veel eerder in maar voor Japan only. Een aantal jaren geleden keek ik naar NND Dance Masters 1,2,3 en 4! Geweldige Show van verschilleden dansgroepen die groot werden door NND. Of gaming channels en zelfs DoujinArt circles die live stream tekende.

Het jammere is wel wat ik daarin merk is dat die hele generatie waar ik naar keek zijn al heel lang weg. Ik ben een tijd terug op NND geweest maar ze hebben niks/ niet veel veranderd ben ik bang. De modernere streaming diensten zijn aantrekkelijker.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 27 Mar 2017, 16:42

Nico Nico Douga heeft inderdaad merendeel focus op Japan, al was er volgens mij wel iets in het Engels. Anders kon ik mij niet registreren jaren terug. Heel veel Japanse bands zitten liever op NND, dan op YouTube. Ik wist zelf ook niet dat YouTube in Japan niet zo heel groot was, maar ik had er eigenlijk niet zo over nagedacht.

En tijden veranderen, dus mensen stappen ervan weg. Ik kende AI-chan nog niet, dus vond het leuk dat Joey met die introductie kwam en het niet af ging kraken. Ik vind het juist zeer interessant gedaan en slim.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Tue 28 Mar 2017, 09:48

Mensen als Joey, Akidearest zullen we altijd nodig hebben om dingen over te brengen. Het is super gaaf dat Joey veel meer Japan doet dan bijv. AZ, Digibro, Glass Reflection, mother's basement, Romantic of Chibi die vooral op Anime en/ of Manga focussen.

Is er geen YT super star corner? Heb nog niet gekeken maar ik ben bang dat ik anders een 'Praise Joey' post ga maken xD

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 28 Mar 2017, 09:54

Nee. Is er niet en wees vrij. XD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 29 Mar 2017, 20:45

Het spelletje is al grappig.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Wed 05 Apr 2017, 09:09

http://www.animenewsnetwork.com/interes ... er/.114293

Het is geen YT star maar wel een Televisie ster! Beetje twijfel achtig om zo'n formele 3D anime vrouw te hebben. De charme zit ook wel beetje in wat de character doet voor entertainment waarde.

Dit is wel echt een voorbeeld van dat machines onze banen stelen xD

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 05 Apr 2017, 09:12

Haha. Doet mij denken aan de robot lecture die ik heb bezocht. Maar wilde daar nog een extra video aan wijden. Kijken wanneer dat lukt.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply