23% Japanners overwoog zelfmoord

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator

Re: 23% Japanners overwoog zelfmoord

Post by Cypher » Mon 25 Aug 2014, 22:46

Maar het komt zeker niet als er geen inzet voor is. Het argument dat het niet eenvoudig veranderd gaat worden lost niets op.
Met de vergrijzing die ze krijgen is een hoge zelfmoord percentage het laatste wat je wilt als land volgens mij.
Deze groep mensen zal in de toekomst zeker geen kinderen meer krijgen en daarnaast bestaat een groot deel van deze groep uit werkende mensen, welke dus vervangen moeten gaan worden.

Gelukkig zit er al een daling in maar het zou toch echt sneller moeten dalen dan dat het nu doet om echt een verschil te maken in de gehele leefomstandigheden.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 26 Aug 2014, 19:59

Helemaal eens!
Dus is het belangrijk dat er voldoende aandacht naar slaap en ontspanning kan gaan.

Dutjes op het werk, zoals dat bestaat in Japan, zijn op zich al een mooie tussenoplossing. Maar er moet meer gedaan!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 30 Aug 2014, 16:56

Dutje op het werk klinkt goed, vraag me echter af hoeveel mensen daarvan gebruik maken.
Zie in de grafieken van eerder genoemd onderzoek nergens een piekje terug in de middag dat kan wijzen op een dutje op het werk.
Deze zie je wel in een andere stad echter, waar een redelijk aantal mensen een middag dutje doet.

Vraag me af wat voor gezonde dingen we kunnen bedenken om de Japanners wat meer ontspanning te geven.
Na een dag hard werken hebben de meeste mensen ook al geen zin om veel tijd te besteden aan extra bijkomstigheden.

Er is een verhouding te zien, hoe meer een persoon werkt hoe minder een persoon bereid is tijd vrij te maken aan een hobby etc. Maar des te meer geld ze uitgeven aan zaken die hun leven "makkelijker" maakt.
Ik denk dat mensen in Japan gewoon minder uren moeten gaan werken.

Grote kans dat mensen die minder uren per dag werken dezelfde hoeveelheden aan werk gedaan krijgen, dit lijkt mij voor Japan een erg interessant experiment om eens mee aan de slag te gaan.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Post Reply