Tokyo Tower

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Tokyo Tower

Post by Dj_Robintje » Mon 06 Aug 2012, 16:48

Meertalige robot leidt bezoekers rond in Tokyo Tower
meertallige robot geeft rondleidingen in japan

02/08 In De Rand

Tawabo is een kleine, meertalige, 200 kilo wegende robot en de nieuwste gids in een van de hoogste gebouwen van Japan.

Tawabo is een hoogtechnologische robot die vier talen beheerst. De naam van de robot is een samentrekking van de woorden tower en robot. Woensdag stond de kleine oranje robot op post voor zijn eerste 'werkdag' in de Tokyo Tower, één van de meest bezochte toeristische attracties in Japan.

De mechanische gids geeft rondleidingen in Japans, Koreaans, Chineens en Engels. Met zijn altijd glimlachend gezicht en informatieve teksten moet de robot de toren opnieuw op de kaart zetten als aantrekkelijke toeristische trekpleister.

Het ontwerp van de robot is sterk gebaseerd op de Tokio Tower zelf. Dat gebouw stond 52 jaar lang bekend als het hoogste bouwwerk in Japan. Die eer komt nu toe aan de Tokyo Sky Tree, een televisietoren van 634m.

Hugues Makaba Ntoto
een kind groet Tawabo, de robot.
Bron: Hbvl.be

Lijkt me erg leuk, zo'n gids =D
Ik zou sowieso een foto met de robot willen, hij is leuk =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Een robot als gids in Tokyo Tower!

Post by Fran » Wed 08 Aug 2012, 21:52

Ik vind hem eigenlijk wel schattig! xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 08 Aug 2012, 22:43

Ik ook! Daarom wil ik heel erg graag dan ook op de foto met dat robotje =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 09 Aug 2012, 21:40

Lijkt me op zich ook wel handig om filmpjes en animaties tijdens een uitleg te laten zien. Wat je dan wel mist, zijn de grapjes en het enthousiasme van een echte gids (een 'goede' wel te verstaan, geen zo'n saaie kwast).

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Tokyo Tower: Bal op 306 meter hoogte

Post by Dj_Robintje » Thu 30 Aug 2012, 21:47

Bal gevonden op 306 meter hoogte in antenne Tokyo Tower

Baseball in antenne Tokyo TowerTokio – In het frame van de antenne bovenop Tokyo Tower is een baseball gevonden. Hoe de bal daar terecht is gekomen, is een groot raadsel. De zacht rubberen bal die vooral wordt gebruikt op middelbare scholen, werd begin juli gevonden bij reparatie aan de antenne. Door de aardbeving van 11 maart 2011 was er namelijk een grote knik ontstaan in de antenne.
Image

Waanzinnige slag of worp

Tokyo Tower was met 333 meter het hoogste gebouw van Tokio, totdat op 22 mei dit jaar de nieuwe televisietoren Tokyo Sky Tree (634 meter) werd geopend. De baseball werd gevonden op een hoogte van 306 meter in de antenne.
Knik in antenne Tokyo Tower na aardbeving 11 maart 2011

Image

Oude bal

De bal moet er bijna wel vanaf de grond zijn ingeslagen of geworpen, want het hoogste uitkijkpunt op de toren, op 250 meter hoogte, is overdekt. De bal lag er al wel een tijdje want hij was behoorlijk aangetast door weer en wind, aldus een woordvoerster van ‘Nippon Television City Corp’.

De antenne is, sinds de bouw van de toren in 1958, nog nooit gerepareerd of vervangen. Misschien dat de bal er destijds is ingestopt, maar dat maakt het verhaal natuurlijk een stuk minder interessant…

Bron: japan.blog.nl

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Tokyo Tower

Post by Fran » Fri 31 Aug 2012, 10:49

Ah.. met zulke ballen heb ik ook nog geoefend in een honkbalteam en met mijn vader. Ik heb nog zo'n bal ^^

Die is wel errug hoog terechtgekomen O_o

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 31 Aug 2012, 13:00

Het lijkt me echt te hoog om met een slag er terecht gekomen te zijn (toch van op de grond dan ;))

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 31 Aug 2012, 13:19

Je kan ballen best wel hard wegslaan als je de bal goed raakt met de knuppel (homerun!) ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 31 Aug 2012, 14:56

Feit, maar het lijkt me voor erg hoog ;) Dan moet je al heeeeeeeel hard slaan en dan moet die nog mooi blijven omhoog gaan, meestal zakt ie vrij snel terug

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 31 Aug 2012, 15:12

Dat zei ik eerder ook al, het is wel errug hoog. Maar het is duidelijk niet onmogelijk.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 31 Aug 2012, 15:36

=D Wie weet! Een ferme slag kan natuurlijk wel hè =D We zullen het verhaal achter dit mysterie waarschijnlijk nooit met zekerheid kennen =D

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 02 Sep 2012, 22:24

Denk het ook niet. Wel jammer, zou graag weten wat ze hebben gedaan. Ik zit trouwens ook te denken aan zo'n ballenschieter. Dat die op hol is geslagen XD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 02 Sep 2012, 22:34

Dat is natuurlijk ook een optie! En die dingen gaan echt keihard!

Image

Post Reply