Gallup Poll: Zuid-Korea vind Japan niet leuk

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Gallup Poll: Zuid-Korea vind Japan niet leuk

Post by Dj_Robintje » Mon 20 Aug 2012, 12:16

Gallup Poll laat zien dat Zuid Korea Japan niet leuk vindt.

Niks brengt het volk van een natie dichter bij elkaar dan een gemeenschappelijke vijand en de Olympische spelen. Die spelen zijn dan ook de ideale gelegenheid om over een ander land kwaad te spreken zonder Xenophobisch te lijken (= een niet relationele angst of haat voor buitenlanders/vreemdelingen).

Tijdens de meest recente spelen ging het Koraanse Gallup een jaarlijkse poll houden waarin ze peilen naar de mening over de rest van de wereld bij de Zuid-Koreanen.
Het resultaat? Zuid-Korea haat Japan nog meer dan Noord-Korea en ze vinden vooral Amerika erg leuk!

De uitslag is anders dan de voorbije jaren. Dit jaar staat ook China in de meestgehate lijst op 2. De Kpop staat aan de top in de Japanse hitlijsten en de Japanse dames dromen van een Koreaanse jongen aan hun zij. Maar de Zuid-koreanen vinden dat de Japanners beter oprotten.

Heel veel van dit resultaat is afhankelijk van de timing. De poll gebeurde een maand nadat de rechtse Japanse activist Nobuyuki Suzuki de eis over de eilanden waarover getwist wordt nieuw leven inblies. Daarnaast ging er in Japan ook nog wat de ronden over prostituees die als troostmeisjes dienen.

De resultaten van 2012 vergeleken met 2002

■ Top 5 minst favoriete landen van Zuid-Korea
1. Japan – 44.1% (33.4% in 2002)
2. China – 19.1% (4.6%)
3. Noord Korea – 11.7% (17.3%)
4. Amerika – 4.8% (18%)
5. Irak – 0.7% (0.7%)

■ Top 5 meest favoriete landen van Zuid-Korea
1. Amerika – 21.5% (16.5% in 2002)
2. Australië – 19% (12.5%)
3. Zwitserland – 8% (8.8%)
4. Canada – 7.4% (6.6%)
5. Engeland – 5.1% (3%)

Amerika zet een hele stap vooruit, maar Japan een grote stap terug in deze statistieken.
De mensen bij RocketNews24 vragen zic h af waarom we niet allemaal mee kunnen doen met GANGNAM STYLE

Bron: aramatheydidnt.livejournal.com

Dat laatste stukje moest er echt bij hoor!
Ik verwijs jullie even naar het topic van PSY GANGNAM STYLE

De politiek brengt wel vaker een land in slecht daglicht door hun uitspraken, uitspattingen en bizarre maatregelen.
Denk je dat de verhouding snel zal beteren? Als deze heisa rondom die rechtse activist weer even bekoeld?

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Gallup Poll: Zuid-Korea vind Japan niet leuk

Post by Fran » Mon 20 Aug 2012, 12:27

Ja en na dat akkefietje met die rotsen (eilanden) vinden Chinezen (hoeveel dat zijn weet ik ook niet) de Japanners ook niet leuk meer. Dus ja..

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Zuid-Koreaan mag Medaille niet ophalen

Post by Dj_Robintje » Mon 03 Sep 2012, 13:33

Zuid-Koreaan loopt medaille mis om politieke vlag

LONDEN - Een Zuid-Koreaanse voetballer mocht op de Olympische Spelen de bronzen medaille die zijn team had binnengehaald met een overwinning op Japan niet ophalen.

Hij had een vlag omhoog gehouden met een politieke boodschap over eilandjes die door Japan en Zuid-Korea worden opgeëist. De overige zeventien spelers van zijn ploeg kregen wel een medaille.

Het IOC en de FIFA hebben een onderzoek ingesteld naar de middenvelder, Park Jong-woo. Hij liep na de overwinning over het veld met een slogan die de soevereiniteit van Zuid-Korea over de eilandjes ondersteunt. De vlag zou vanuit het publiek op het veld zijn gegooid.

De voornamelijk onbewoonde eilandjes worden de Rotsen van Liancourt genoemd. Zuid-Koreanen noemen de eilandjes Dokdo en Japanners noemen de eilandengroep Takeshima.

Verslaan

Zuid-Korea versloeg Japan de dag ervoor met 2-0. Dat gebeurde enkele uren nadat de diplomatieke spanningen tussen de landen flink waren opgelopen door een bezoek van de Zuid-Koreaanse president Lee Myung-bak aan de eilandengroep. Het bezoek was voor Japan aanleiding zijn ambassadeur in Seoul terug te roepen.

De eilanden waren tot het eind van de Tweede Wereldoorlog van Japan. Na de oorlog gaf Japan de meeste bezette eilanden terug, maar over deze eilandengroep werd niets op papier gezet. Zuid-Korea heeft er agenten gestationeerd, maar Japan blijft de eilandengroep claimen.

Verboden

Volgens de regels van het IOC en de FIFA zijn politieke uitingen voor atleten en spelers verboden. Het Zuid-Koreaanse Olympisch Comité is dan ook gevraagd tegen Park op te treden.

Hij mocht niet bij de medaille-uitreiking aanwezig zijn. Het IOC en de FIFA onderzoeken of nog verdere stappen moeten worden ondernomen.
Bron: Nu.nl

Vanwege het verband met de politieke situatie rond de eilandjes, zat ik dit in hetzelfde topic.
Het speelt echt enorm hè!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 03 Sep 2012, 17:34

Ja, het zal nog wel even blijven spelen, denk ik zo...

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 03 Sep 2012, 21:48

Dat denk ik ook...

Image

Post Reply