Twitter helpt Japanners hulp zoeken bij ramp

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Twitter helpt Japanners hulp zoeken bij ramp

Post by Fran » Sat 22 Sep 2012, 23:17

AMSTERDAM - Twitter heeft in Japan een nieuwe functie in het leven geroepen die mensen moet helpen in het geval van ernstige rampen, zoals de aarbeving en tsunami die vorig jaar aan duizenden Japanners het leven kostten.

De functie met de naam 'Lifeline' laat mensen op basis van een postcode zoeken naar accounts die belangrijke informatie verspreiden in het geval van een ramp.

Lifeline presenteert gebruikers onder andere met accounts van lokale en regionale overheden, de media en nutsbedrijven. Twitter-gebruikers kunnen ook notificaties op hun mobiele telefoon krijgen als nieuwe informatie beschikbaar is.

In eerste instantie is de functie alleen in Japan beschikbaar, maar Twitter schrijft op haar blog dat het deze op de lange termijn ook op andere plekken wil invoeren. Sociale media waren tijdens de ramp in maart 2011 al een belangrijk communicatiemiddel, omdat veel (mobiele) telefoonnetwerken plat lagen.
bron

Ik snap de keuze om in Japan te starten, maar er zijn meer landen die regelmatig last hebben van bijvoorbeeld aardbevingen (rampen in het algemeen). Toch vind ik dit een goed ding!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Twitter helpt Japanners hulp zoeken bij ramp

Post by Dj_Robintje » Sun 23 Sep 2012, 13:30

Goed idee!
Inderdaad ook prima om uit te breiden naar andere vaak getroffen gebieden.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Twitter helpt Japanners hulp zoeken bij ramp

Post by Fran » Fri 28 Sep 2012, 14:29

Dj_Robintje wrote:Goed idee!
Inderdaad ook prima om uit te breiden naar andere vaak getroffen gebieden.
Dat vind ik ook! :-)

Niks meer aan toe te voegen! ^^

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply