Olympische Spelen 2020 in Tokyo

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

DragonNL
Otaku
Otaku

Re: Olympische Spelen 2020 in Tokyo

Post by DragonNL » Thu 05 Dec 2013, 13:54

Het gaat gewoon helemaal nergens over. Het commentaar zegt meer over de mens zelf, dan het ontwerp. Bij het zien van de video hierboven moest ik meteen denken aan een kniebeschermer ofzo..

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 05 Dec 2013, 15:40

Om die reden ook even mijn correctie in een latere post.
Kniebeschermer zou ook goed kunnen als naam, meeste mensen noemen het inmiddels een fietshelm.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 05 Dec 2013, 16:42

Ja maarja dat tweede stadion denk ik al helemaal niks over. Wat mensen in een standaard stadion ontwerp kunnen zien verbaast me nogal. Het is gewoon zoeken naar een reden om ergens over te kunnen jammeren.

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 05 Feb 2014, 18:49

Wisten jullie al dat er speciale nummerplaten op de markt komen?

Image
Deze afbeelding staat bij het berichtje op Japan Daily Press. Ziet er mooi uit, toch?

De opbrengst zou worden gebruikt voor het verbeteren van de busmaatschappijen en de taximaatschappijen. Zo kunnen zij hun voertuigen opknappen en/of nieuwe kopen. Dit in aanloop voor de spelen.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 17 Mar 2014, 11:54

Even een update

AKB48's Akimoto zal Tokyo 2020 organiserend comite chef worden
http://www.huffingtonpost.jp/2014/03/12 ... 52889.html

HKT48 zal een speciaal optreden doen tijdens de openingsceremonie van Tokyo2020 voor de keizer van Japan. "Don't Make Me Take Off My Sailor Suit".

En een regel zou zijn: geen optredens van groepen waarvan leden in AV (adult video) voorkwamen.

En nu is er een online petitie om de 55-jarige Akimoto Yasushi te stoppen van het produceren van de 2020 openingsceremonie. http://www.change.org/ja/%E3%82%AD%E3%8 ... hi-akimoto

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Tue 18 Mar 2014, 11:17

Uhm, waarom die petitie? Wat hebben mensen tegen hem?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 31 Jul 2015, 12:52

Hebben jullie het nieuwe logo al gezien?
http://avo-blog.nl/2015/07/31/ophef-ove ... 2020-logo/

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 01 Aug 2015, 20:10

De Belgische vormgever vindt dat het comite van Tokyo 2020 het logo moet aanpassen, omdat het te veel lijkt op het logo van Theatre de Liege!

http://www.japantoday.com/category/spor ... ympic-logo

Image

Wat vinden jullie? Zouden ze het moeten veranderen of zeurt de Belgische vormgever?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 26 Aug 2015, 18:49

Olivier Debi heeft een rechtzaak aangespannen, wisten jullie dat?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 26 Aug 2015, 22:22

Het heeft inderdaad wel erg veel overeenkomst met elkaar. Kan toeval zijn maar is niet raar dat ze verzoekt het aan te passen. Wanneer het niet word gedaan staat ze in haar recht een rechtszaak aan te spannen uiteraard. Al denk ik zelf dat er toch wel betere manieren moeten zijn om tot een compromie te komen, maar weet uiteraard niet hoe mee werkend elke partij is.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 26 Aug 2015, 22:32

We gaan zien hoe het afloopt..

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Lodi
Haiku writer
Haiku writer

Post by Lodi » Thu 27 Aug 2015, 00:41

Mijn ouders zeggen te willen proberen dat jaar juist niet in Tokyo te zijn... Denken dat het heel irritant gaat worden als ze steeds gezien worden als toerist (wat...eerlijk gezegd ik goed begrijp.. Westerse immigranten hebben het niet makkelijk soms :p. )... Maar ik denk dat ik probeer er wel te zijn, voor vertalingen of iets dergelijks..
Ik vraag me wel af of Tokyo hier klaar voor is.. Qua veiligheid en gestroomlijnheid (van het treinsysteem etc) is er wellicht geen betere plek dan Tokyo, maar... Er moet echt iets gedaan worden aan de beschikbaarheid van gratis WiFi, of het feit dat mensen meestal geen Engels spreken hier... En is Tokyo niet veel te warm in de zomer voor marathons enzo? :/

Het logoprobleem is vele op Tv hier de laatste tijd.. Maar ze gaan wel heel erg ver.. Ze stellen zelfs de vraag of Hello Kitty een kopie is can miffy etc....en er is ook een logo met een pijl gemaakt, die exact gelijk is aan een Amerikaans logo (hij heeft overtrekpapier gebruikt denken ze, aangezien de proporties exact zijn)... En,,, deze ontwerpen heeft dat veel vaker gedaan in het verleden....

Ik werk als docent Japanse taalvaardigheid. Voor taalvragen kun je bij mij zijn
http://www.JNconnect.com - Japanse lessen in Rotterdam, Japanse skypecursussen of Japanse zelfstudie
http://www.facebook.com/JNconnect - Taalblog over de Japanse taal!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 27 Aug 2015, 08:40

Ik denk dat het voor jou inderdaad wel goed is om daar te zijn!

Wat betreft de Engelse taal. Op AVO Blog hebben we een 'special', waarbij we sommige berichten die over Tokyo 2020 gaan gedeeld worden. Er is een Engels dorp aangekondigd voor studenten, in 2017/2018 zou deze open moeten gaan om studenten te laten voelen hoe het is om buiten Japan te zijn. Maar tijdens de OS is hij ook open. Je mag er ook alleen Engels praten. Dus ik denk dat het wel iets is voor oefening, voornamelijk voor de studenten. Maar hopelijk helpt dit wel wat mee?
http://avo-blog.nl/2014/12/29/tokyo-kon ... studenten/

Wat betreft WiFi zijn ze bezig. Maar ze hebben nog eventjes. En inderdaad, het zal daar zeker warm zijn. Al denk ik maar aan deze zomer in Tokyo...

Kenjiro Sano en zijn ontwerpen. Ik heb er inderdaad iets over gelezen op Japan Trends, maar hij lijkt dat probleem te leggen bij zijn ontwerpers die onder hem werken. http://www.japantrends.com/plagiarism-2 ... jiro-sano/

Zie de verschillen:

Image

Ondertussen las ik op Rocket News24 dat er iemand is geweest met een ander voorstel, waar in principe veel reactie op gekomen is door de internetwereld.

Image

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 29 Aug 2015, 08:45

Discussie over het logo gaat verder! Nu wordt het origineel laten zien.
http://ajw.asahi.com/article/behind_new ... 1508290023

Twitter last.fm ko-fi?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 29 Aug 2015, 21:04

makes sense.

Image

Post Reply