Olympische Spelen 2020 in Tokyo

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

DragonNL
Otaku
Otaku

Re: Olympische Spelen 2020 in Tokyo

Post by DragonNL » Mon 14 Oct 2013, 00:35

AKB48? Denk niet dat de rest van de wereld dat ook leuk vind.. Het grootste gedeelte van de andere artiesten ken ik ook allemaal niet. Zelfs Southern All Stars heb ik zo goed als niks van gehoord. Ben wel benieuwd in ieder geval hoe ze het gaan doen.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 14 Oct 2013, 13:05

Ik weet niet of het JOC deze peiling aan gaat houden. Maar in ieder geval kende ik SAS ook niet.

Dat Arashi hoog staat, begrijp ik wel. Die promoten Japan en zijn verder ook best populair.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Mon 14 Oct 2013, 14:25

Hm, ik heb toch wel eens wat van hun gehoord. Die stem herken ik. Best leuke muziek.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 23 Oct 2013, 14:28

^^

Ik las ook ergens (kan het niet meer terugvinden) dat er bij een peiling (oid) uitkwam dat de Japanners geen Westerse artiesten willen bij de opening van OS 2020. Ik zou zeggen, laat ze eens kennismaken met de Japanse artiesten? Is toch geen probleem?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

EitoRyo
Sushi lover
Sushi lover

Post by EitoRyo » Wed 23 Oct 2013, 14:57

omg SAS als opening... gaan ze ook hun hits uit de jaren 80 doen?
Arashi zal me niets verbazen? Mochten ze nog actief zijn dan (maar als ik naar Kinki kids & Smap kijk denk ik het wel)

Je kan in Japan niet om ze heen, elke stad, winkel is we iets met Arashi...
Ga je daar winkelen voor een koelkast, doe je de koelkast open om even kijkje te nemen zie je een Arashi cardbord er in die vertelt waarom deze
nu zo milieu vriendelijk is... en Arasfest is elk jaar weer drama met mensen die tickets willen.

Dus buiten de reclame die ze maken, hebben ze ook nog eens en zooi programma's en drama's.. u.u; oh ja en muziek natuurlijk lol.

Image
Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 23 Oct 2013, 21:34

Ik hoop dat ze toch voldoende eigen artiesten laten aantreden :)
Enkel westerse artiesten zou heel erg jammer zijn!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 27 Oct 2013, 12:23

Dj_Robintje wrote:Ik hoop dat ze toch voldoende eigen artiesten laten aantreden :)
Enkel westerse artiesten zou heel erg jammer zijn!
Ik dacht precies hetzelfde.
EitoRyo wrote:omg SAS als opening... gaan ze ook hun hits uit de jaren 80 doen?
Arashi zal me niets verbazen? Mochten ze nog actief zijn dan (maar als ik naar Kinki kids & Smap kijk denk ik het wel)

Je kan in Japan niet om ze heen, elke stad, winkel is we iets met Arashi...
Ga je daar winkelen voor een koelkast, doe je de koelkast open om even kijkje te nemen zie je een Arashi cardbord er in die vertelt waarom deze
nu zo milieu vriendelijk is... en Arasfest is elk jaar weer drama met mensen die tickets willen.

Dus buiten de reclame die ze maken, hebben ze ook nog eens en zooi programma's en drama's.. u.u; oh ja en muziek natuurlijk lol.
Jij hebt de informatie beter in je hoofd, maar precies: dat bedoel ik. :)

Maar inderdaad, dan moeten ze nog wel actief zijn in 2020. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Wed 20 Nov 2013, 11:17

Fran wrote:^^

Ik las ook ergens (kan het niet meer terugvinden) dat er bij een peiling (oid) uitkwam dat de Japanners geen Westerse artiesten willen bij de opening van OS 2020. Ik zou zeggen, laat ze eens kennismaken met de Japanse artiesten? Is toch geen probleem?
Snap ik. Westerse artiesten bij een Japanse opening, laat staan bij Aziatisch in het algemeen slaat 10x nergens op. Bovendien heb ik zelf ook meer dan genoeg van 95 procent van alle Westerse artiesten. Welke artiesten ze laten zien merk ik wel. Verras me maar.

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 30 Nov 2013, 14:21

Op het ontwerp van het stadion is al wat kritiek gekomen.
Als eerste is het misschien leuk om even te kijken wat het idee momenteel is.

Dit stadion, met 80.000 zitplaatsen, zou het oude stadion met 48.000 zitplaatsen moeten vervangen.
Het zou Japan ongeveer 300 biljoen yen, meer dan 2 biljoen euro, kosten om dit stadion te gaan bouwen.
Onder grote druk hebben ze dan ook besloten het in grote terug te schalen en het kostenplaatje rond de 180 biljoen yen te leggen, ongeveer 1,3 biljoen euro. Alsnog is dit vele malen hoger dan de schatting die ze vooraf hadden gemaakt.

Buiten het kostenplaatje om is de grote ook iets waar veel mensen problemen mee hebben. Hij zou ongeveer 70 meter boven de overige gebouwen in de regio uitkomen, iets wat niet als een positief punt wordt gezien. Dit heeft voornamelijk te maken met historische gebouwen die zich ook in deze regio bevinden, hier is een hoogte limiet ingesteld van 15 meter.

Het laatste punt van kritiek komt uit een misschien wat onverwachte hoek. Dit stadion is dan ook al het onderwerp geweest van vele grappen.
Ga ervan uit dat je het filmpje nu hebt bekeken, laat ik dan vragen of je bij het zien van dit stadion ook gedacht hebt aan een vagina.
Volgens velen zou dit stadion er namelijk uitzien als het vrouwelijke orgaan, iets wat de ontwerpster zelf uiteraard met alle macht ontkent.

Zoals gewoonlijk weer genoeg discussies om het olympische spelen.
Persoonlijk weet ik nog niet echt wat ik moet vinden van dit nieuwe stadion.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 30 Nov 2013, 14:30

Ahhh, ontwerpster! :) Ik zag het niet meteen, maar inderdaad. Dat kan je er dus inzien. Maar wat een geld zit daarin zeg. En 70 meter hoger dan de overige gebouwen in de regio? Ik snap best dat er veel kritiek op is!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 30 Nov 2013, 15:32

Is dat niet altijd zo, dat ze boven hun originele raming uit gaan bij zulke dingen?

Maar ik begrijp de kritiek goed en ja, je zou idd verkeerde idee'tjes kunnen hebben ;) Hoorde het laatst ook op de radio en toen moest ik even fronsen. Na het kijken van de video begrijp ik wel wat ze bedoelen.

Ziet er verder wel zeer gestroomlijnd uit, futuristisch bijna :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 30 Nov 2013, 15:37

Dj_Robintje wrote:Is dat niet altijd zo, dat ze boven hun originele raming uit gaan bij zulke dingen?
Weet dat je niet reageert op mij, maar op Cypher. Maar WAT EEN GELD, nietwaar!!!!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 30 Nov 2013, 17:10

Hehe, ja idd. Enorm veel geld!

Daar kunnen heel wat andere dingen van gedaan worden!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 30 Nov 2013, 17:15

Precies, ik kan er wel wat dingen van bedenken...... jullie vast ook!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 30 Nov 2013, 20:12

Ik weet inderdaad wel andere dingen te doen voor dat geld.

Ik haalde blijkbaar ook twee dingen door elkaar.
Alhoewel er een aantal zijn die lijken te vinden dat dit ook op het vrouwelijk orgaan lijkt wordt de bovenstaande meer een fiets helm genoemd.

Zelfde ontwerpster maakt blijkaar ook een ander stadion voor de world cup 2022, deze lijkt er wel wat meer op.
Voor de nieuwschierigen Link daar ontwerp

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Post Reply