Japanse bevolking daalt voor het 8ste jaar op rij in 2014

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Chachamaru
Bangya
Bangya

Japanse bevolking daalt voor het 8ste jaar op rij in 2014

Post by Chachamaru » Fri 02 Jan 2015, 19:02

De Japanse bevolking daalde met een record 268.000 in 2013, volgens de schattingen van het ministerie van gezondheid. Deze schattingen werden afgelopen donderdag vrijgegeven. Waar men vooral de nadruk op legt qua bezorgdheid is het feit dat de beroepsbevolking ook langzaam een kleinere groep wordt en dat het aantal gepensioneerden alleen maar groeit.

Het ministerie zei dat er naar schatting 1.001.000 baby's werden geboren in 2014, een daling van ongeveer 29.000 vergeleken met 2013, een daling voor het 8ste jaar op rij.

Het aantal geregistreerde sterfgevallen was 1.269.000, het hoogste sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog zei het ministerie.

Japan vergrijsd erg snel. Meer dan 20% van de bevolking is 65 jaar of ouder, dit is een van de hoogste percentages van de wereld! Japan heeft zeer weinig immigranten en elke suggestie die wordt gemaakt om de grenzen te verleggen zodat jonge, buitenlandse werknemers in het land kunnen komen werken wekken negatieve reacties op bij de bevolking.

Als het zo doorgaat zal de groep mensen van 65 jaar of ouder bijna 40% van de gehele bevolking zijn in 2060 volgens een overheidsrapport in 2012.

Volgens andere statistieken die vrijgegeven werden door het ministerie is er een laagte record aan paren die het huwelijksbootje instapte. Er trouwden zo'n 649.000 paren in 2014 terwijl er 222.000 paren een scheiding aanvroegen.

bron: http://www.japantoday.com/category/nati ... ar-in-2014

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Re: Japanse bevolking daalt voor het 8ste jaar op rij in 201

Post by Shizu » Fri 02 Jan 2015, 19:12

Ik wil wel komen hoor :p
(Maar kinderen kweken, nah.. xD )

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 03 Jan 2015, 12:25

Shizu wrote:Ik wil wel komen hoor :p
(Maar kinderen kweken, nah.. xD )
Als het nou kon zoals we planten kweken... Wel voldoende water geven!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 03 Jan 2015, 12:57

Nog even en er komt een wet dat iedereen boven de twintig verplicht is met iemand te trouwen en kinderen te krijgen volgens mij.
Het gaat niet de goeie kant op in elk geval binnen Japan.

Probleem is ook nog eens dat hoe minder bevolking je hebt hoe hoger de werkdruk en alles gaat worden.
Hoe hoger dat wordt hoe minder tijd mensen hebben om zich te vermenigvuldigen. Volgens mij wordt het nog een hele uitdaging om weer een groei te gaan beleven.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Sat 03 Jan 2015, 14:50

Cypher wrote:Nog even en er komt een wet dat iedereen boven de twintig verplicht is met iemand te trouwen en kinderen te krijgen volgens mij.
Het gaat niet de goeie kant op in elk geval binnen Japan.

Probleem is ook nog eens dat hoe minder bevolking je hebt hoe hoger de werkdruk en alles gaat worden.
Hoe hoger dat wordt hoe minder tijd mensen hebben om zich te vermenigvuldigen. Volgens mij wordt het nog een hele uitdaging om weer een groei te gaan beleven.
Volgens mij ook. En wow, dat zou echt creepy zijn als dat serieus een verplichting zou worden zeg! Maarja, ik vraag mij dan toch af hoe het zo heeft kunnen lopen met al die dalingen in Japan.

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 14 Jan 2015, 23:13

Of die verpliing dan geen massa aabn 'studeren in het buitenland' tot gevolg zal hebben. ?. *doemdenker*

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Post Reply