Nalatigheid van ziekenhuis veroorzaakt 18 doden?

Regelmatig komt er interessant, maar ook opmerkelijk nieuws uit het land van de Rijzende Zon. Als deze nieuwtjes opgemerkt worden, worden deze direct geplaatst in het subforum. Jij bent ook welkom om deze nieuwtjes te delen, maar ook om met ons mee te praten.

Moderator: Fran

Post Reply
Cypher
Moderator
Moderator

Nalatigheid van ziekenhuis veroorzaakt 18 doden?

Post by Cypher » Wed 04 Mar 2015, 22:22

Gunma University Hospital heeft toegegeven dat ze nalatig zijn geweest bij een aantal lever operaties. In 5 jaar tijd zijn er 8 mensen overleden in dit ziekenhuis bij een laparoscopie, waarbij ze met behulp van een camera een operatie verrichten. De operaties waren allemaal uitgevoerd door één arts welke in totaal bijna 100 lever operaties heeft verricht van december 2010 tot juni 2014.

Buiten de 8 mensen die tijdens de operatie zijn overleden wijst een onderzoek uit dat er nog 10 mensen binnen 3 maanden na een operatie zijn overleden door complicaties.
Het ziekenhuis zou nalatig zijn geweest omdat andere doktoren geen inspraak hadden op de procedure na dat de eerste patiënt was overleden. Er word nu gesproken dat ze mogelijk de status van "advanced treatment hospital" willen afnemen van dit ziekenhuis. Als deze status inderdaad word afgenomen dan mag het ziekenhuis geen geavanceerde medische procedures meer uitvoeren.

Ik vind het vooral tragisch dat er zoveel mensen zijn overleden voor dat er echt actie werd ondernomen. Ik wil niet weten wat de families hierin mee maken. Uiteraard is het al erg genoeg dat er één iemand door een fout komt te overlijden maar een fout kan gemaakt worden als er mensen werken. Echter moet een ziekenhuis hier naar mijn idee erg scherp op zijn en meteen een grondig onderzoek starten om dit bij toekomstige patiënten te voorkomen. Je werkt met mensen levens en daarbij is het jouw verantwoordelijk om de kans op (herhaal) fouten te vermijden.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Re: Nalatigheid van ziekenhuis veroorzaakt 18 doden?

Post by Shizu » Sat 07 Mar 2015, 11:37

Dit soort dingen gebeuren vaak hoor. Erg jammer..
Ook hier in het LUMC toen mijn oma november tot januari er heeft doorgebracht waarbij ze blijkbaar medicijnvergiftiging op het laatst heeft gehad omdat een paar ''experts'' niet goed alles kunnen lezen. Ook de verzorging was zeer slecht.

En zo zijn er nog een paar ziekenhuizen. Het zou fijn zijn als ziekenhuizen eens op scherp staan. Het gaat wel om leven of dood soms. Hoop dat het in Gunma binnenkort beter gaat

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 07 Mar 2015, 11:43

Het is uiteraard ook lastig soms als ziekenhuis zijnde, je moet het doen met de middelen die je hebt en dat kan een ware strijd zijn. Het moet voor iedereen echter het belangrijkste zijn om ervoor te zorgen dat de patiënten zo goed mogelijk geholpen word.
Ik geloof ook niet dat er een dokter zou zijn die opzettelijk deze fouten gaat maken, je kan een keer iets verkeerd lezen dat is helaas menselijk. Daarom zouden er bij dit soort zaken dubbele controles moeten zijn maar dat kost tijd en geld wat ze eigenlijk niet hebben en wat niemand ze eigenlijk wil geven. Het is erg jammer dat veel ziekenhuizen teveel patiënten hebben en te weinig middelen om alle mensen goed te helpen.

Ze hebben deze operaties in Gunma al wel stop gezet in elk geval tot het onderzoek is voltooid, daarna is het afwachten uiteraard of ze het mogen hervatten of niet.
Ik verwacht niet dat de arts nog functioneel is momenteel.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sat 07 Mar 2015, 11:56

Dat zou wat zijn als die nog rond huppelt

Image

Post Reply