YaYCon 2018

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Re: YaYCon 2018

Post by Qaphsiel » Fri 02 Feb 2018, 18:20

Ik ben benieuwd wat je van deze editie vindt, Fran!!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 02 Feb 2018, 18:30

Ben ook wel benieuwd, hopelijk is het net zo gezellig als vorig jaar en weet ik wat toffe shots te maken.
http://avo-magazine.nl/2017/03/06/liefd ... ycon-2017/

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 12 Feb 2018, 18:52

En dat was YaYCon, het was naar mijn gevoel minder geslaagd. Maar als ik het allemaal zo zie, denk ik dat het voor veel mensen geslaagd was. Ik heb in ieder geval 1 shoot gedaan vroeg in de ochtend. En ik moet het nog allemaal verwerken. Verder moet ik zeggen dat ik weinig heb gefotografeerd en meer heb lopen kletsen. Ik denk dat Wendigo's Q&A wat meer op de voorgrond had moeten staan, er waren helaas weinig mensen komen opdagen. Nu moet ik zeggen dat ik niet zo bekend was met zijn werk voordat YaYCon hem aangekondigd had, maar ik had toch wel wat opgezocht.

Programmering van YaYCon was als volgt: per tijdsvak waren er 4 diverse activiteiten waar je uit kon kiezen. Als dat de helft zou zijn met een overlap naar twee andere activiteiten, dan zou er wat meer doorstroom zijn naar mjin idee. Er zijn al niet heel veel bezoekers en om dat dan door 4 te delen (plus het feit dat karaoke, maid cafe, mangakissa en de dealerroom ook gewoon open was).

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Mon 12 Feb 2018, 21:38

YaYcon trekt ook niet iedereen natuurlijk... Hopelijk leren ze van hun mindere punten en is het volgend jaar beter

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 12 Feb 2018, 21:53

Ik verwacht nooit hordes mensen bij YaYCon, maar wel een vaste groep die altijd kopen en een groep die gewoon aangetrokken worden dankzij yaoi en yuri. Ik durf niet te zeggen of die laatste groep groeiende is, maar ik weet wel dat er een aantal handen vol aan mensen die vorig jaar er wel waren er dit jaar niet bij waren.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 13 Feb 2018, 07:11

Oh das niet zo best dan :o

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 13 Feb 2018, 08:08

Ja, en dat waren allemaal mensen die ik ken. Een deel kwam uit België vorig jaar. Misschien vonden ze het voor nu te ver. In Brussel was er een Comic Con. (Als ik het goed heb)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 13 Feb 2018, 12:43

Nog wel leuk om te vermelden: ik had vorig jaar een button gekocht van @Bartje en had dat nog steeds op mijn tas zitten. Dus liet ik die nog zien aan wat mensen om te vertellen wat er vorig jaar was wat betreft Shoujo Ai. :)

Ook leuk is dat een oud forumlid ook naar YaYCon was gekomen nadat ik het 10 dingen artikel op mijn persoonlijk profiel had gedeeld. Dus die heeft misschien volgend jaar daar een stand. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 13 Feb 2018, 14:32

Oooh dat is wel heel gaaf!!

Image

Post Reply