Abunai! 2017: History in the Making

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Abunai! 2017: History in the Making

Post by Fran » Tue 30 Aug 2016, 10:03

Altijd fijn als conventies direct de volgende datum laat weten, al is het met Abunai! altijd wel duidelijk dat het eind augustus plaatsvindt!

De nieuwe editie heeft als thema: History in the Making en vindt plaats op 25, 26 en 27 augustus in NH Koningshof. Thema gaat over samurai, geisha en bushido.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Raito
Otaku
Otaku

Re: Abunai! 2017: History in the Making

Post by Raito » Tue 30 Aug 2016, 18:57

I love het thema! Weet nu al welke cosplay k dan kan doen xd

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 06 Sep 2016, 21:23

Oh tof! Ik kijk ook zeer uit naar de invulling van het programma!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Qaphsiel » Fri 09 Dec 2016, 20:54

Ik verwacht eigenlijk wel wat activiteiten die te maken hebben met de geschiedenis van Japan!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 26 Jan 2017, 17:31

Het is altijd afwachten wat de activiteiten zijn, maar ik hoop natuurlijk op originele activiteiten. Daarbij hebben ze voorgaande jaren toch wel wat vernieuwende activiteiten doorgevoerd zoals 2 muzikale gasten, Japone vorig jaar die een bijzonder optreden deed (eigenlijk meervoud).

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 21 Apr 2017, 18:19

Op 26 april om 20.00 uur gaat de kaartverkoop van start bij Abunai!
http://www.abunaicon.nl/2017/04/2017-ticket-sale/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 24 Apr 2017, 21:39

Start verkoop kamers is verplaatst naar dinsdag 2 mei.
https://www.facebook.com/Abunaicon/post ... 5338016717

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 02 May 2017, 20:18

In ander nieuws: een andere pagina die offline is, namelijk de boekingspagina van NH Koningshof, omdat de 'Hunger Games' wat betreft het boeken van hotelkamers begonnen is.

https://www.facebook.com/Abunaicon/post ... 1830397401

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 02 May 2017, 21:02

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 02 May 2017, 22:47

Twitter last.fm ko-fi?

Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Wed 03 May 2017, 11:00

ik weet dat de aankondiging is om buitenlandse conventiegangers een optie te geven om mee te doen aan deze 'Hunger games' maar zou een groot deel niet helpen om niet aan te kondigen dat de hotel kamers open gaan?

Of een mogelijkheid om een andere locatie met meer hotel opties te hebben? Ik weet niet hoeveel locaties groter zijn dan wat abunai nu heeft maar ik begin het steeds vervelender te vinden om elke keer "Abunaaien" of dat soort termen te lezen terwijl er een groot deel toch wel gaat.

Het is toch wle een conventie die ik tot mijn hart neem, en dan dingen lezen daarover vind ik altijd zeer jammer.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 03 May 2017, 12:03

De discussie/klacht/suggestie dat Abunai naar een andere locatie moet gaan loopt volgens mij al wel wat jaartjes. Ik heb ook van diverse organisatoren gehoord dat het behoorlijk lastig is om een geschikte locatie te vinden met genoeg slaapplekken.

Toch verandert dat deze situatie totaal niet. Het punt dat je nu alleen met creditcard je hotelkamers kunt boeken zorgde er al voor dat wat mensen buiten spel werden gezet (maar omdat de start van de verkoop verplaatst was, kon men snel iets regelen om toch mee te doen).

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 03 May 2017, 12:53

Twitter last.fm ko-fi?

Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Wed 03 May 2017, 15:11

Om toch mee te doen had Abunai alternatieve opgeschreven op hun website. Ik las dat ze daar schreven voor een prepaid creditcard optie. Dat hadden sommige gelezen en sommige niet. (al mocht dat wel op de FB post staan inplaats van de hunger game reference.)

Met Creditcard is het hotel verzekerd van betaling en ik denk dat er genoeg uitzonderingen waren vorig jaar waardoor ze dat niet meer willen. Mensen die toen met excel sheet invulden vroegen na een lange tijd of ze nog een kamer hadden en hun reactie was "oh ja, hier is je kamer". Dus genoeg annuleringen en onzekerheid vanuit het hotel om iets met meer zekerheid te proberen? eh?

Daarbij was het wel te verwachten dat de site error meldingen ging geven als heel NL (en beetje buitenland) weet hoelaat het allemaal van start gaat.

Abunai heeft hotels tijdje gedaan voor het hotel, beviel niet. Hotel doet het nu zelf, bevalt ook niet.
Mogelijk dat de hotels chaos echt niet door Abunai komt, en dat ze hun best gedaan kunnen hebben om het te verbeteren. Maar als het nu op de verantwoordelijkheid van het hotel al mis gaat. Hoe zou Abunai dat dan op kunnen lossen?
Het is niet alsof Koningshof hun structuur gaat veranderen voor Abunai. (Daarbij denk ik dat je dan in contact moet komen met NH, die in Spanje gevestigd zit, dus das ook minder motiverend).

Of gwn niet aankondingen wanneer de hotelkamers gereserveerd kunnen worden en gwn zijn gang laten gaan, wat mogelijk ten nadelen is voor de buitenlandse mensen, maar er is veel meer dan alleen NH rond om Eind- en veldhoven. Op locatie is natuurlijk het fijnst dat snap ik. Maar zo erg is het toch niet, toch?

Ik denk hier veel te veel over na, lol

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 03 May 2017, 15:17

Ja, de hotel in Best was toch ook een optie?
Verder heb je kamperen. (alt slapen) https://www.facebook.com/events/1840429626210365/

Wat betreft het oplossen. Ik denk dat een andere locatie beter zou zijn, maar vraag mij af of Abunai! iets kan vinden zoals Animecon, want die heeft het nu best wel goed geregeld. Als Abunai! had willen verhuizen naar een andere locatie, denk ik dat ze dat allang gedaan hadden.

Las trouwens gisteren in de comments van een YT video (die ik nog moet kijken, deel hem zo op het forum) dat de locatie van Abunai! zo is gedaan, gezien het afgelegen is en om de pers buiten de deur te houden (pers a la NOS/RTL/Pownews).

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply