Tentoonstelling COOL JAPAN @ Museum Volkenkunde

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Tentoonstelling COOL JAPAN @ Museum Volkenkunde

Post by Fran » Tue 26 Sep 2017, 08:00

Dat verbaasd mij weer helemaal niks, had daar nog niks over meegekregen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 26 Sep 2017, 09:10

Vervolg, hè? wat?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Tue 26 Sep 2017, 10:09

Tijdens het symposium werd er iets gezegd over dat er mogelijk volgend jaar een vervolg komt. In het tropenmuseum, dacht ik gehoord te hebben maar laten we de officiële berichten afwachten :P

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Tue 26 Sep 2017, 10:45

Vanuit mijn kant heb ik ook gehoord dat ze actief naar een vervolg aan het kijken zijn. Het museum is zeer tevreden met de activiteiten en de opkomst van jong publiek bij de tentoonstelling. Ze gaan idd kijken of een vervolg mogelijk is bij een van hun andere musea's ofwel Tropen-, Afrika-Museum.

Gezien de omgeving denk ik toch dat het Tropen wordt gezien het ook dichtbij Amstelveen ligt. Dit vanwege het Japan Festival en dat trekt dan ook veel aandacht van de Japanners die daar leven. En de tentoonstellingsmaker zijn hele enthousiaste mensen die met heel hun hart en kennis willen delen. Zit echt veel enthousiasme in dus een vervolg zou ik zeer geweldig vinden en kijken hoe ze dat zullen gaan doen.

ik hoop wel dat er geen conflicten komen met andere evenementen zodat ik moet gaan kiezen. Maar tegenwoordig lijkt dat eerder een keuze te zijn die je van te voren al moet nemen T-T

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 26 Sep 2017, 11:08

Als er een vervolg komt ga ik zeker :)

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Tue 26 Sep 2017, 11:36

Ik denk dat conflicten op deze manier eigenlijk onvermijdelijk zijn. Zo'n tentoonstelling duurt een poosje en activiteiten zoals het Manga Weekend zullen ze ook wel vooruit plannen.
Tja.. dat het dan toevallig valt met Camera Japan ofzo dan is het niet anders. Komend weekend zou dan ook niet kunnen ivm tomofair en daarna is het al herfstvakantie.

In de herfstvakantie zijn er ook weer activiteiten zag ik, dus misschien ga ik dan weer even een kijkje nemen :)
Zo fijn zo'n bankgiropas... :P

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 26 Sep 2017, 15:33

Yasumi wrote:
Tue 26 Sep 2017, 10:09
Tijdens het symposium werd er iets gezegd over dat er mogelijk volgend jaar een vervolg komt. In het tropenmuseum, dacht ik gehoord te hebben maar laten we de officiële berichten afwachten :P
Oh, wacht. Dat heb ik wel gehoord!!
THchen wrote:
Tue 26 Sep 2017, 10:45
Vanuit mijn kant heb ik ook gehoord dat ze actief naar een vervolg aan het kijken zijn. Het museum is zeer tevreden met de activiteiten en de opkomst van jong publiek bij de tentoonstelling. Ze gaan idd kijken of een vervolg mogelijk is bij een van hun andere musea's ofwel Tropen-, Afrika-Museum.

Gezien de omgeving denk ik toch dat het Tropen wordt gezien het ook dichtbij Amstelveen ligt. Dit vanwege het Japan Festival en dat trekt dan ook veel aandacht van de Japanners die daar leven. En de tentoonstellingsmaker zijn hele enthousiaste mensen die met heel hun hart en kennis willen delen. Zit echt veel enthousiasme in dus een vervolg zou ik zeer geweldig vinden en kijken hoe ze dat zullen gaan doen.

ik hoop wel dat er geen conflicten komen met andere evenementen zodat ik moet gaan kiezen. Maar tegenwoordig lijkt dat eerder een keuze te zijn die je van te voren al moet nemen T-T
Japan Festival is altijd zo'n sociaal evenement voor de Japanners die in Amstelveen/Nederland wonen, vooral omdat het traditionele meer wordt uitgelicht. COOL JAPAN heeft meer de popcultuur in de schijnwerpers staan. Ik heb ook weleens gehoord dat er toch wel wat Japanners zijn die helemaal niks hebben met de popcultuur en dat er een reden is waarom ze in Nederland wonen (of beter gezegd, waarom ze niet meer in Japan wonen). Niet iedereen heeft er iets mee, maar ze weten wel dat er iets uit te halen valt qua geld, mits ze de juiste connecties hebben.

Vervolg: UNCOOL JAPAN? ;)
Yasumi wrote:
Tue 26 Sep 2017, 11:36
Ik denk dat conflicten op deze manier eigenlijk onvermijdelijk zijn. Zo'n tentoonstelling duurt een poosje en activiteiten zoals het Manga Weekend zullen ze ook wel vooruit plannen.
Tja.. dat het dan toevallig valt met Camera Japan ofzo dan is het niet anders. Komend weekend zou dan ook niet kunnen ivm tomofair en daarna is het al herfstvakantie.

In de herfstvakantie zijn er ook weer activiteiten zag ik, dus misschien ga ik dan weer even een kijkje nemen :)
Zo fijn zo'n bankgiropas... :P
TomoFair is inmiddels ook tig keer in het jaar, dus als je niet naar Nijmegen gaat, dan ga je naar de volgende TomoFair editie. Dat scheelt tenminste. :) Kun je beter naar CAMERA JAPAN in Amsterdam gaan, want velen van zulke films die ze vertonen is daarna niet zo gauw meer ergens legaal te bekijken.

Maar het is precies wat Yasumi zegt: je kunt het tegenwoordig niet meer vermijden. Aan de andere kant, voor de bezoeker (ons) des te meer keuze. Gaan we de drukte opzoeken of willen we wat meer rust hebben? Voor ieder wat wils. Voor de reporter (ik) is het wel wat minder. Maar ook ik moet keuzes maken. En dan ga je iets wat meerdere keren in het jaar is, niet meer uitlichten door middel van een verslag. Dat doe je dan bij evenementen die eens in het jaar (of twee jaren) is, of een tentoonstelling.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 27 Sep 2017, 11:08

Fran wrote:
Tue 26 Sep 2017, 15:33

TomoFair is inmiddels ook tig keer in het jaar, dus als je niet naar Nijmegen gaat, dan ga je naar de volgende TomoFair editie. Dat scheelt tenminste. :) Kun je beter naar CAMERA JAPAN in Amsterdam gaan, want velen van zulke films die ze vertonen is daarna niet zo gauw meer ergens legaal te bekijken.

Maar het is precies wat Yasumi zegt: je kunt het tegenwoordig niet meer vermijden. Aan de andere kant, voor de bezoeker (ons) des te meer keuze. Gaan we de drukte opzoeken of willen we wat meer rust hebben? Voor ieder wat wils. Voor de reporter (ik) is het wel wat minder. Maar ook ik moet keuzes maken. En dan ga je iets wat meerdere keren in het jaar is, niet meer uitlichten door middel van een verslag. Dat doe je dan bij evenementen die eens in het jaar (of twee jaren) is, of een tentoonstelling.
Voor reporters zoals wij is het dan interessant om te zoeken naar mensen die naar een evenement gaan en daar ook over willen schrijven.

Dat had in mijn geval succes toen Holland Animation Film Festival en Dutch Comic Con in het zelfde weekend waren. Nota bene in dezelfde stad, maar ik heb helaas maar twee benen :P
Toen vond ik twee mensen die hun ervaring wilden delen en daar kwam een leuk blogje uit.

Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kies in deze gevallen dan maar voor de evenementen die het best bij het onderwerp van mijn site passen :P

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 27 Sep 2017, 11:19

Yasumi wrote:
Wed 27 Sep 2017, 11:08
Fran wrote:
Tue 26 Sep 2017, 15:33

Voor reporters zoals wij is het dan interessant om te zoeken naar mensen die naar een evenement gaan en daar ook over willen schrijven.

Dat had in mijn geval succes toen Holland Animation Film Festival en Dutch Comic Con in het zelfde weekend waren. Nota bene in dezelfde stad, maar ik heb helaas maar twee benen :P
Toen vond ik twee mensen die hun ervaring wilden delen en daar kwam een leuk blogje uit.

Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kies in deze gevallen dan maar voor de evenementen die het best bij het onderwerp van mijn site passen :P
Jij noemt het interessant, ik noem het een zeer grote uitdaging die meer mislukt dan lukt. (Hebben jullie het Abunai! verslag al gelezen op AVO Blog? Ik ook niet.)

Hoe dan ook, het hoort er allemaal bij. Je kunt niet alles hebben. En dan moet je inderdaad keuzes maken.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 27 Sep 2017, 11:26

Ik noem uitdagingen interessant, waarvan ik ook nog moet zien wat gaat lukken en wat niet. Enig idee waarom ik van 5 naar 3 blogs per week ben gegaan? Wanneer was de laatste review? Ja vorige week en deze week toevallig eentje :P
Ik kan gewoon niet meer per week schrijven, maar ik heb eigenlijk die 5 blogs nodig om naast evenementen ook nog over de grote hoeveelheid anime te schrijven die ieder seizoen weer verschijnen.

Dus ja... kiezen inderdaad. Het is niet makkelijk :P

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 27 Sep 2017, 11:42

Yasumi wrote:
Wed 27 Sep 2017, 11:26
Ik noem uitdagingen interessant, waarvan ik ook nog moet zien wat gaat lukken en wat niet. Enig idee waarom ik van 5 naar 3 blogs per week ben gegaan? Wanneer was de laatste review? Ja vorige week en deze week toevallig eentje :P
Ik kan gewoon niet meer per week schrijven, maar ik heb eigenlijk die 5 blogs nodig om naast evenementen ook nog over de grote hoeveelheid anime te schrijven die ieder seizoen weer verschijnen.

Dus ja... kiezen inderdaad. Het is niet makkelijk :P
We voelen duidelijk elkaars pijn. Het is gewoon best jammer, maar we hebben 1 leven en kunnen onszelf helaas niet... HIER KOMT 'IE klonen. xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 03 Oct 2017, 16:47

Weet even niet waar ik het moet plaatsen maar aangezien Sebastian Masuda hier genoemd is, hij geeft een extra workshop in Amsterdam.

A.s. zaterdag en zondag en het is gratis!
https://www.facebook.com/events/1995535387373103/?ti=as

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 03 Oct 2017, 18:14

Prima locatie om te plaatsen, en super leuk natuurlijk.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 04 Oct 2017, 11:09

Weet trouwens wat ik zondag ga dragen. xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 04 Oct 2017, 12:56

Ja leuk! Ik nog niet, dat bekijk ik zaterdag wel xD

Image

Post Reply