Formula Cosplay Europe 2nd edition (06 mei 2017)

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Yasumi
Moderator
Moderator

Re: Formula Cosplay Europe 2nd edition (06 mei 2017)

Post by Yasumi » Sun 07 May 2017, 14:46

Fran wrote:
Sun 07 May 2017, 14:04
Waar de stage was, was zover ik weet niet een dealerroom. Het werd podium genoemd. Ik denk ook dat het daar alleen voor gebruikt moest worden met 1 stand van de hoofd sponsor) of fotografie. Verderop (achterzijde podium) was inderdaad een halfdichte deur naar de dealerroom en nog krap om door te lopen door de gym apparatuur. Je kon daar wel weer op chillen. In ieder geval was dit zover ik weet vorig jaar ook al een puntje van kritiek geweest.
Je moest inderdaad door de ruimte met de gym attributen om bij de dealerroom te komen. Op zich geen verkeerde plek, omdat het (de dealer room zelf) vrij ruim is voor de hoeveelheid stands. Echter, het was dus moeilijk te vinden.

Deur open en betere instructies van waar alles is zou al veel schelen...

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 07 May 2017, 15:07

Het stond op deplattegrond vermeld. Daar stond ook twee manieren om er te komen (gezien er twee ingangen waren naar het podium toe). Maar ja.. Als de ene deur dicht is............. Bewegwijzering was volgens mij vorig jaar ook een puntje van kritiek. Nu hadden ze wel papiertjes opgehangen met namen van de ruimtes erop. Misschien doen zoals Abunai doet?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 07 May 2017, 19:35

Yaay een plattegrond die soms toevallig ergens op een muur hing... ja zoiets als Abunai zou veel beter zijn. Die locatie is een doolhof, maar de bordjes zijn heel fijn!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 07 May 2017, 19:57

Daarbij was die plattegrond niet geheel kloppend. Dat werkt natuurlijk ook niet. Ik had begrepen dat iemand van de food corner extra papiertjes heeft gehangen.

Die bordjes maken het inderdaad beter. Dus ja... De organisatie van FCE heeft veel om aan te werken. Ik ben benieuwd.

Ik moet zeggen dat ik hoop dat als er een volgende keer komt, dat er meer fotografen corners komen zoals vorig jaar. Dat vond ik namelijk erg leuk gedaan toen. Ook de optredens moeten ze blijven herhalen. Dit jaar o.a. Suiren en Kikuri en dat is gewoonweg weg tof geregeld.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 07 May 2017, 20:20

Van de optredens heb ik eigenlijk niet veel meegekregen, net op het verkeerde moment een rondje gaan lopen wellicht :P
Maar dat was ook hoe ik er achter kwam dat er om half 5 een onigiri workshop was. Dat ben ik ook gaan doen, maar een goed overzichtelijk programma waarop ik kon zien wat waar en hoelaat iets is... dat miste ik ook heel erg.

Ik hoop dat ze dit soort dingen verbeteren, want de bedoelingen zijn goed en het heeft potentie.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 07 May 2017, 21:24

Ik weet wel dat het programma die op de website staat uitegeprint was en her en der opgehangen was. Maar hoe dat precies zat weet ik niet. Ik gebruikte vooral mijn eigen telefoon daarvoor.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 07 May 2017, 22:01

Fran wrote:
Sun 07 May 2017, 21:24
Ik weet wel dat het programma die op de website staat uitegeprint was en her en der opgehangen was. Maar hoe dat precies zat weet ik niet. Ik gebruikte vooral mijn eigen telefoon daarvoor.
Ja dat was ook wel het enige, maar ik vond de website op mijn telefoon ook niet prettig werken.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 07 May 2017, 23:36

Yasumi wrote:
Sun 07 May 2017, 22:01
Fran wrote:
Sun 07 May 2017, 21:24
Ja dat was ook wel het enige, maar ik vond de website op mijn telefoon ook niet prettig werken.
Klopt. Vorig jaar was het volgens mij een PDF. Maar het was in ieder geval iets. :)

Iemand nog naar het maid cafe geweest? (Er waren twee kamers en een tak-out) op FCE.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 08 May 2017, 19:27

Wat ik trouwens nog wil toevoegen: de VIP (zover ik had begrepen was er nog een cosplay jury naast Lei Sakuragi en Zel & Hoshi, namelijk een cosplayer uit Belgie. Maar die heb ik dus niet gezien) hebben het zover ik weet prima naar hun zin gehad. Ik heb een lang gesprek gehad met Zel & Hoshi, echt een leuk koppel. Ze worden in principe nooit uitgenodigd om als jurylid te komen en dus een speciale gast op een conventie. Ze zijn ook liever bezoeker. Lei Sakuragi heb ik korter gesproken, maar dat heeft misschien een beetje te maken met de entourage die eromheen hing. Er was een persoon die meteen mee wilde luisteren wat ik allemaal te zeggen had (misschien voor vertaling?), maar dat zorgde ervoor dat ik het gesprek heel kort wilde houden. Ik hoef niet perse snaps te hebben, het ging mij er meer om dat ik ze kon bedanken voor hun tijd voor het interview. Ze zijn alledrie superdruk en namen wel de tijd voor het interview, dat waardeer ik enorm. Ik vind daarom ook dat een persoonlijk bedankje dan ook op zijn plaats is. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 08 May 2017, 22:51

Fijn dat die het naar hun zin hebben gehad :)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 10 May 2017, 12:46

Hier een fotoverslag, video is onderweg: http://avo-blog.nl/2017/05/10/fotoversl ... rope-2017/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 18 Jun 2017, 11:42

Leuke vid van GeekTime.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 30 Jun 2017, 09:12

Nog even een leuke verrassing; de cositivity interviews zijn online!

http://avo-blog.nl/2017/06/30/formula-c ... -cosplays/

Lees het en laat wat van je horen. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply