CAMERA JAPAN Festival 2017

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

CAMERA JAPAN Festival 2017

Post by Fran » Thu 27 Jul 2017, 11:42

12de editie van het festival: 21 t/m 24 september 2017 in Rotterdam & 29 september t/m 1 oktober 2017 in Amsterdam
CAMERA JAPAN Festival, het grootste Japanse filmfestival van de Benelux, gaat in september weer van start in Rotterdam (LantarenVenster) en Amsterdam (Kriterion). Tijdens de 12e editie zullen meer dan dertig films worden vertoond. Daarnaast is er een veelzijdig bijprogramma, variërend van een pop-up markt vol Japanse lekkernijen tot workshops en muzikale optredens. Speciale aandacht is er dit jaar voor het eiland Kyushu.

Over CAMERA JAPAN
Omdat Japanse films maar weinig in Nederland te zien zijn, richt in 2006 een groep liefhebbers CAMERA JAPAN op: een meerdaags filmfestival waarbij de beleving van Japanse cultuur centraal staat. Inmiddels zijn we twaalf jaar verder en is CAMERA JAPAN met meer dan dertig films verdeeld over twee weekenden in twee verschillende steden het grootste Japanse filmfestival in de Benelux. CAMERA JAPAN kenmerkt zich door een zeer divers programma: naast speelfilms, documentaires en anime wordt er veel aandacht besteed aan talloze facetten van de Japanse cultuur, van beeldende kunst tot muziek en dans. Tevens is er een pop-up markt waar Japanse producten en lekkernijen te koop zijn.

Gevarieerd filmprogramma met prijswinnende speelfilms en anime
Ook dit jaar vertoont CAMERA JAPAN een grote verscheidenheid aan Japanse films: van drama tot anime, van avonturenfilms tot romantische komedies en van documentaires tot experimentele cinema.

Een van de hoogtepunten is The Long Excuse van Miwa Nishikawa, winnaar van de publieksprijs tijdens Nippon Connection in Frankfurt, het grootste Japanse filmfestival buiten Japan. Een andere favoriet is de veelvuldig bekroonde anime In This Corner of the World van Sunao Katabuchi. Het volledige filmprogramma zal half augustus bekend gemaakt worden.

Japanse cultuur en beeldende kunst
Naast films focust CAMERA JAPAN zich tevens op andere (beeldende) kunsten. Zo is tijdens het festival de fototentoonstelling Hāfu2Hāfu - Portraits of Half Japanese People van de Belgisch-Japanse fotograaf Tetsuro Miyazaki te zien. Een ander bijzonder kunstproject dat getoond zal worden is Opening Traditions, een kleurrijke installatie van textiel en film die de samenwerking tussen Japanse ontwerpers en Nederlandse ambacht toont. Verder organiseert CAMERA JAPAN dit jaar twee culinaire workshops, over Japanse thee (sencha) en miso. Ook de inmiddels legendarische filmbrunch en de razend populaire Kids’ Day (alleen in Rotterdam) staan weer op het programma.

Themaprogramma: Kyushu
In 2017 besteedt CAMERA JAPAN speciale aandacht aan Kyushu, het op twee na grootste eiland van Japan. Kyushu is het meest zuidwestelijk gelegen deel van Japan en geldt om die reden ook wel als poort naar de rest van de wereld. Bovendien heeft Nederland al jaren een bijzondere band met Kyushu: voor meer dan 200 jaar was de Nederlandse handelspost gesitueerd op het eiland, in de haven van Nagasaki.

Programma en kaartverkoop
Het volledige programma zal vanaf half augustus bekend worden gemaakt, waarna de kaartverkoop van start zal gaan. Nieuws over CAMERA JAPAN en informatie over het programma zijn te vinden via www.camerajapan.nl. Volg het festival ook via facebook.com/camerajapan, instagram.com/camerajapanfestival of twitter.com/camerajapan.

Organisatie
CAMERA JAPAN wordt op vrijwillige basis georganiseerd door een enthousiast team van vijftien medewerkers met hulp van veertig vrijwilligers. Naast de festivaldagen in Rotterdam en Amsterdam presenteert CAMERA JAPAN ook vertoningen van Japanse films op locatie en een On Tour-programma in filmtheaters door het hele land. CAMERA JAPAN wordt mede mogelijk gemaakt dankzij bijdragen van Rotterdam Festivals, Nederlands Filmfonds, Isaac Alfred Ailion Foundation, Japan Foundation en FedEx.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Re: CAMERA JAPAN Festival 2017

Post by Yasumi » Sat 02 Sep 2017, 22:49

Het programma is bekend gemaakt! Er staan veel interessante films op!
Alles staat op de website: https://camerajapan.nl/

Wat vinden jullie ervan?

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 03 Sep 2017, 00:04

Ik zou eigenlijk een lijst moeten maken voor op AVO Blog, als ik eraan toe ga komen. V_V

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 04 Sep 2017, 18:34

Fran wrote:
Sun 03 Sep 2017, 00:04
Ik zou eigenlijk een lijst moeten maken voor op AVO Blog, als ik eraan toe ga komen. V_V
Komt op! Je kan het. Als het niet nu kan, dan later als je er wel even tijd voor hebt ;)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 04 Sep 2017, 19:14

Yasumi wrote:
Mon 04 Sep 2017, 18:34
Fran wrote:
Sun 03 Sep 2017, 00:04
Komt op! Je kan het. Als het niet nu kan, dan later als je er wel even tijd voor hebt ;)
Nou ja.. het is maandag en ik heb nog steeds niks.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 15 Sep 2017, 14:17

HET IS GELUKT! http://avo-blog.nl/2017/09/15/waarom-ca ... il-missen/

(vooral omdat CAMERA JAPAN mij nog mailde van: ga je nog een artikel schrijven, zoals je dat elk jaar doet?) xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Fri 15 Sep 2017, 17:51

Trots op je!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 15 Sep 2017, 17:59

Shizu wrote:
Fri 15 Sep 2017, 17:51
Trots op je!
haha, thanks!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sat 16 Sep 2017, 21:32

Is iemand nog naar het warm up concert geweest gisteren?

Ik ging het helaas niet meer redden vanuit mijn werk D:

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 16 Sep 2017, 23:07

Yasumi wrote:
Sat 16 Sep 2017, 21:32
Is iemand nog naar het warm up concert geweest gisteren?

Ik ging het helaas niet meer redden vanuit mijn werk D:
Als mijn lichaam het had toegelaten was ik gegaan, maar uiteindelijk zou ik dan alleen gegaan zijn. En gezien het ook nog laat zou eindigen.. ik weet niet, maar overdag en vroeg in de avond vind ik Rotterdam nog wel te doen, maar later op de avond krijg ik de kriebels en wil ik niet alleen over straat.

Minami Deutsch is volgende maand nog een keer aan het optreden (dat is dan hun derde NL concert van de tour).
Zie: http://www.avo-forum.nl/viewtopic.php?f=19&t=6935

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 17 Sep 2017, 11:43

Ja ik heb het gelezen! Ik wil het denk ik wel even een paar weken rustig aan doen met evenementen en concerten :'D
Dus Camera Japan is voorlopig het laatste wat ik doe.

Ik moet een periode ook echt weer even aan mezelf denken. Thuis heb ik ook genoeg te doen en dat is de afgelopen tijd nogal opgehoopt :P

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 17 Sep 2017, 11:46

Jep, gezondheid en leven gaat altijd wel voor. Daarom dat ik minder naar conventies enzo ga. Concerten juist vaker. Maar helaas lukt dat niet altijd.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 17 Sep 2017, 13:21

Fran wrote:
Sun 17 Sep 2017, 11:46
Jep, gezondheid en leven gaat altijd wel voor. Daarom dat ik minder naar conventies enzo ga. Concerten juist vaker. Maar helaas lukt dat niet altijd.
Het is dat ik me dit jaar had voorgenomen om naar wat meer conventies te gaan dan normaal, maar dat ga ik volgend jaar toch wel anders doen. Het is erg veel en er zijn inderdaad belangrijkere dingen.

Wie weet of ik me daaraan ga houden, dat is nog een tweede XD

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 17 Sep 2017, 13:36

Ja, je weet natuurlijk niet wat er verder op je pad komt.

Terug naar CJ. Heel waarschijnlijk ben ik er zondag.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 17 Sep 2017, 14:26

Fran wrote:
Sun 17 Sep 2017, 13:36
Ja, je weet natuurlijk niet wat er verder op je pad komt.

Terug naar CJ. Heel waarschijnlijk ben ik er zondag.
Overdag sta ik zondag bij de merchandise stand dus komt dan zeker even hoi zeggen ;)

Post Reply