Viencon Summer Festival: Cannonball Splash!

J-Events staat voor evenementen met een Japans tintje. Dat kan concerten zijn met artiesten uit Japan, maar ook (Japan)festivals en (anime)conventies. Evenementen die vallen onder Japan, Jpop/rock, cosplay en manga & anime valt, kunnen hier geplaatst worden.

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Viencon Summer Festival: Cannonball Splash!

Post by Fran » Sat 02 Sep 2017, 19:08

Na het aankondigen en later annuleren van Viencon in Centerparcs (helaas ging het niet door), was het eventjes stil. Maar de organisatie was er zeker van om terug te komen met een eerste editie. Vandaag is het bekend gemaakt: Viencon Summer Festival: Cannonball Splash!

https://www.facebook.com/VienconEU/post ... 5619714976

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Viencon Summer Festival: Cannonball Splash!

Post by Fran » Sun 10 Sep 2017, 13:53

Gister werd bekend gemaakt wanneer Viencon Summer Festival in 2018 gaat plaatsvinden.
Datum: 31 augustus tot en met 3 september.

Meer info: https://www.facebook.com/VienconEU/phot ... 25/?type=3

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Mon 11 Sep 2017, 10:59

De planning ziet er goed uit als de gehele eind augustus doorgaat.

TomoParty (waarschijnlijk): 18 augustus
Abunai: 24,25, 26 Augustus
VienCon: 31 augustus tot 3 sept

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 11 Sep 2017, 14:55

THchen wrote:
Mon 11 Sep 2017, 10:59
De planning ziet er goed uit als de gehele eind augustus doorgaat.

TomoParty (waarschijnlijk): 18 augustus
Abunai: 24,25, 26 Augustus
VienCon: 31 augustus tot 3 sept
Vraag: "Waar ga je naartoe op vakantie deze zomer?"
Antwoord: "Naar conventies..."

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 11 Sep 2017, 22:40

Nu staat Abunai standaard op de planning ivm de muzikale artiesten die ze uitnodigen. XD Tomoparty heb ik nooit bezocht en zal ik nooit bezoeken, gezien het geen evenement is voor mij.

Viencon klonk bij de aankondiging van de 2017-editie als een mix van Abunai en Tomoparty. Deze keer weet ik het niet zo. Het zwem(bad) met cosplay gedeelte is niet zo'n mijn ding. Daarom dat ik Tomoparty altijd oversla.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 12 Oct 2017, 23:19

Er zijn wat teasers gepost op instagram: www.instagram.com/Viencon.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 18 Nov 2017, 19:52

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 01 Dec 2017, 21:42

Dit klinkt niet goed, mensen!
https://www.facebook.com/VienconEU/post ... 1559493715
Beste vrienden, cosplayers, crafters, artiesten, dealers, fotografen en videografen.
Vorig jaar zijn we begonnen om Viencon te realiseren, met veel passie en liefde hebben we een schitterende groep mensen bij elkaar gebracht. Weekenden en avonden hebben we keihard gewerkt om Viencon 2018 een realiteit te maken. We waren geïnspireerd door conventies als ColossalCon en Aqualandia Cosplay Summer Party.
Wij zijn niet uit op winst. Wij hebben een droom, waarbij we een nieuwe soort conventie wilde organiseren. Een droom waarbij we leuke activiteiten kunnen organiseren op een unieke locatie die veel te bieden heeft. En waarbij er velen bezoekers zich naar de zin hebben.
We komen nu op het punt waarbij we JULLIE hulp hard nodig hebben. We hebben al onze laatste spaargeld inmiddels echt opgebruikt. Een groot deel van het geld is gebruikt om als borg te gebruiken zodat we een datum gereserveerd konden krijgen voor de locatie. Inmiddels is het resterende geld gebruikt om de eerste termijn deels te betalen. We hebben nog geen sponsoren en we hebben geen groot start kapitaal.
Er zijn harde deadlines voor de termijnbetalingen en helaas zijn er niet genoeg reserveringen/boekingen. Dit zorgt ervoor dat we onze termijnbetaling voor december dreigen niet te halen.
Wat we nodig hebben zijn ministens nog 50 reserveringen/boekingen voor 8 december. Dit zorgt ervoor dat we de reserveringen en boekingen nog mogen blijven aanbieden. Als we dit niet halen dan valt het doek definitief en zal Viencon niet doorgaan.
Wanneer we 8 december halen met minimaal 50 reserveringen dan mogen we dus nog voor 2 maanden doorgaan. Vervolgens moeten we voor eind februari nog eens reserveringen/boekingen binnen hebben voor 1250 personen om doorgang in aug-sept te garanderen. Zoveel bezoekers voor een eerste editie, zou onze dromen waarmaken.
Mocht dit echt niet haalbaar zijn dan is er geen geld meer voor een doorstart en zullen we ons erbij neerleggen.
Dit is echt een vraag om jullie hulp hierin om dit te realiseren en met zijn allen een awesome tijd te hebben op Viencon Summer Festival 2018.
Gelieve dit bericht te delen met vrienden.
Als wij het event moeten annuleren, krijgt uiteraard iedereen zijn geld van de boekingen en reserveringen terug.
Viencon team

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 07 Dec 2017, 21:24

Het ziet er naar uit dat ze hun doelstelling voor morgen hebben behaald. Nu moet de conventie nog hard gaan promoten wat betreft het behalen van de volgende doelstelling. Ik hoop natuurlijk het beste!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Fri 08 Dec 2017, 06:33

De volgende doelstelling is wel veel though...

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 08 Dec 2017, 10:26

Shizu wrote:
Fri 08 Dec 2017, 06:33
De volgende doelstelling is wel veel though...
Ja, de organisatie kan niet nu gaan relaxen. Ze moeten nu flink gaan doorzetten met de promotie!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply