Wat mis jij op AVO?

Hier kan je terecht met je vragen, suggesties en adviezen over het forum!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Wat mis jij op AVO?

Post by Fran » Sun 01 Sep 2013, 15:27

Dat hoop ik ook. Ik heb het al meteen in gebruik genomen elders. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Wed 06 Nov 2013, 00:18

Ik mis een template waarbij niet zoveel WIT wordt gebruikt.
Image
Voor de desktop zijn er 2 bruikbare templates (ken jij een beter NL woord, zeg het ff)
De prosilver ziet er vrij standaard phpbb uit en heeft zover ik even snel zie minder storend wit (niet perfect of zo)
Maar dat is natuurlijk zonde om te gebruiken want dan zie je de mooie banner niet..en alle andere visuele eigenschappen die AVO..AVO maakt.

Stel (ik heb hier verder geen onderzoek naar gedaan)

Standaard AVO layout/template pakken, de achtergrond kleuren een paar tintjes donkerder maken.
Tekst input velden mogen wat mij betreft ook een tintje krijgen.

Waarom heb ik last van WIT?

Ik merk dat ik vooral 's avonds wel dyslexie lijk te hebben vanwege al die witte achtergronden tegenwoordig (bv skype)
Ik wordt er gewoon gek van..het kost meer moeite om te lezen, en al snel zit ik met koppijn..en wilk van de computer weg zijn.
-ik verwacht nu een bijdehante opmerking met: verlaag je brightness-

Goed, dit is iets wat ik persoonlijk mis. Mochten meer mensen last hebben van wit..zeg er wat van 8-)

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Wed 06 Nov 2013, 09:50

Ik heb totaal geen last van het witte eigenlijk ^^

En ik ga idd lekker bijdehand doen door te zeggen; helpt brightness/contrast aanpassen echt niet? :O Anders zou je bijv. ook een extra lampje aan kunnen doen zodat het 'felle' van het witte wat wegvalt? Probeer gewoon even mee te denken x'D

didi
Haiku writer
Haiku writer

Post by didi » Wed 06 Nov 2013, 14:26

Ik heb er ook geen last van! Dan zou het beheer een layout moeten veranderen voor 1 persoon..

Groetjes didi

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 06 Nov 2013, 16:00

Natuurlijk alsnog wel handig om het aan te geven, wie weet zijn er meer mensen die er wel last van hebben, deze kunnen hier dan goed op inhaken nu.
Of mogelijk kan er in de toekomst rekening mee gehouden worden als er wordt gekeken naar mogelijkheden voor een nieuwe skin dat er eens wat donkerders bij komt. :)

Aangeven lijkt me dus altijd welkom. ;)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Wed 06 Nov 2013, 16:48

Image
De brightness van mijn schermen zitten al vrij laag (van de linker zelfs op 0% maar dan wel nog wat contrast ofc)
Een ambient light sensor die dynamisch de brightness/contrast op een goede manier zou kunnen aanpassen zou wel een beetje helpen.
Maar vaak werken die niet zoals ik dat wil xD

In de kamer zit ik al jaren op goed licht te stampen, verschillende daglicht nabootsende lampen gehad (zoals die rechts op de foto)
Maar het werkt nooit perfect..en omdat TL buizen hier taboe zijn "is toch geen gezicht" zegt me vader dan is het lastig om de omgeving goed te krijgen..vooral omdat hier dus meer mensen komen dan alleen ik. (zie foto hieronder)
Image

Daarnaast is dat felle licht wel leuk, maar de reflecties zijn dan weer vrij hinderlijk (vandaar dat ik een hekel heb aan glossy apparatuur)
Mja goed, ik kan blijkbaar niet goed tegen licht. Ben ook 1 van de weinigen die uit school komt en de eerste minuut me ogen 90% dicht moet knijpen om niet te gaan tranen.

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Thu 07 Nov 2013, 01:17

Ander dingetje:
Image
De zoekfunctie maakt het me niet makkelijk :P Denk dat het weinig uitleg nodig heeft?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 07 Nov 2013, 01:37

Ik kan de Hello Kitty layout voor je aanzetten? Verder ben je de eerste die erover klaagt. Ik vind het vervelend voor je. Ik ga kijken of ik wat voor je kan betekenen. Mocht ik het idee doorzetten, dan moet ik niet vergeten de header mee te veranderen!

En klopt, dat is inderdaad vervelend van de zoekmachine. Volgens mij kan ik hier niet veel aan doen, dit is namelijk altijd al het geval geweest. Daarnaast kan ik wel aan het werk gaan met mods (al weet ik momenteel niet of er wel een mod hiervoor is, die data heb ikniet voor mij), maar ik ben daar enorm huiverig voor.

Jij wilt mij duidelijk aan het werk zetten, merk ik wel weer. ^^

Anders nog iets?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Thu 07 Nov 2013, 01:46

Ik kwam nog iets handigs tegen op het www.
http://www.colorizeit.com/download/14f0 ... helion.zip
Linksonder op je avo website staat "change colors", waarna je je thema kan aanpassen, en downloaden.
Nu weet ik verder niet hoeveel werk daar in zit om die te implementeren, en mij is het verder niet gelukt om de tekstvelden aan te passen. (wat wel zou moeten kunnen als ik naar andere "skins" kijk, maar misschien is dat css file werk?

Anders nog iets..ja, uhh, vast wel..maar dan moet ik het eerst weer tegenkomen :P

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 07 Nov 2013, 02:16

Dankjewel voor het kijken, maar dat geldt volgens mij alleen voor de punten waar jij nu paars ziet. ;) Vandaar dat het forum nu paarse tinten heeft, anders zou het totaal niet bij AVO passen.

Is css werk, maar ik moet een "dark" versie aanmaken, speciaal alleen voor jou en niet vergeten dat ik de headers steeds update.

Anders nog iets? Onsje gehakt misschien?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Fri 08 Nov 2013, 16:15

Het forum "spacede" em fftjes toen hij naar hello kitty schoot.
Scroll zegmaar naar beneden in dit topic..en de berichten bleven doorloopen :P
Je hoeft niet speciaal voor mij keiveel werk te gaan verrichten. Vind het al heel wat dat je aan me denkt 8-)
Als het makkelijk te beheren valt is het leuk, kost het meer tijd dan nodig is, dan kan je het beter laten zitten.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 08 Nov 2013, 16:38

Ik ga er toch naar kijken. Weet je waarom? Een donkere en een lichte versie voor het forum is eigenlijk nog niet eens zo gek!

En graag gedaan wat betreft de Hello Kitty layout. Die is alsnog best wel licht, maar deze layout was ook voornamelijk als grap gebruikt in 2010.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Re: » FAQ: Hoe groot mag een foto/plaatje zijn in mijn beric

Post by DragonNL » Sun 17 Nov 2013, 14:01

Ik moet toch even zeggen dat ik deze regel behoorlijk irritant vind. Steeds als je een simpele foto wil delen eerst de fotobewerkingssoftware in te moeten om hem daarna vervolgens weer te moeten uploaden heb ik nou wel genoeg van. Is het niet mogelijk om de foto's automatisch te laten verkleinen zoals in andere fora? voorbeeld: http://www.gamingonly.nl/forum/showthre ... ost1564097
Last edited by Dj_Robintje on Sun 17 Nov 2013, 14:16, edited 2 times in total.
Reason: Verplaatst => reactie op 'FAQ: Hoe groot mag een foto/plaatje zijn in mijn bericht?'

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 17 Nov 2013, 20:27

Ah, waar upload jij je foto's eigenlijk?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

as33kawaii
Otaku
Otaku

Re: » FAQ: Hoe groot mag een foto/plaatje zijn in mijn beric

Post by as33kawaii » Sun 17 Nov 2013, 21:34

DragonNL wrote:Ik moet toch even zeggen dat ik deze regel behoorlijk irritant vind. Steeds als je een simpele foto wil delen eerst de fotobewerkingssoftware in te moeten om hem daarna vervolgens weer te moeten uploaden heb ik nou wel genoeg van. Is het niet mogelijk om de foto's automatisch te laten verkleinen zoals in andere fora? voorbeeld: http://www.gamingonly.nl/forum/showthre ... ost1564097
Dat is idd een van de grootste ergernissen op dit forum, vandaar dat ik altijd puu.sh gebruik voor screenshots..en dan nog moet ik opletten wat ik doe, maar het werkt voor mij het snelst en gemakkelijkst.
Ook had tinypic volgens mij de opties om foto's meteen geschikt te maken voor fora..(kleinere foto + img tags in de link)

Image

Post Reply