URL openen in nieuw tabblad/venster

Hier kan je terecht met je vragen, suggesties en adviezen over het forum!

Moderator: Fran

Post Reply
Cypher
Moderator
Moderator

URL openen in nieuw tabblad/venster

Post by Cypher » Fri 26 Apr 2013, 16:08

Wat ik heb gemerkt momenteel is dat wanneer op een link klik het geopend word in hetzelfde venster als het AVO forum.

Het lijkt me handiger om ervoor te zorgen dat wanneer iemand een link opent het in een nieuw venster of tab word gedaan zodat het oorspronkelijke bericht waar je op reageert ook open blijft staan.

Indien dit al zou moeten gebeuren moet ik misschien opzoek gaan waarom het bij mij niet gebeurt.

Voorbeeld:
Link

Momenteel word er vanuit de BB code een conversie gemaakt naar

Code: Select all

<a href="http://www.google.nl" class="postlink">Link</a>
Dit zou dan moeten zijn

<a href="http://www.google.nl" class="postlink" target="_blank">Link</a>
Misschien ben ik de enige die dit nut ziet hebben maar hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: URL openen in nieuw tabblad/venster

Post by Fran » Fri 26 Apr 2013, 17:41

Hallo Cypher,
Dankjewel voor je toevoeging. Je bent inderdaad de eerste persoon die er wat over zegt. Maar ik vind het wel een goede toevoeging, omdat wij dit ook op AVO blog doen. Even te zien of deze conversie te regelen valt. Ik hou je op de hoogte!

Fran

EDIT: Tot zoverre ik het zie, is het helaas niet zo makkelijk en snel gedaan als je het uitgeschreven had. ^^ https://www.phpbb.com/kb/article/links- ... w-windows/

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 26 Apr 2013, 17:59

Blij om te zien dat het zo snel opgepakt is.

Is voor mij alweer te lang geleden om te weten hoe het admin paneel van phpBB eruit ziet, had verwacht dat er wel ergens een editor zou zijn om bestaande codes aan te passen.

Nou lijkt dat tweede precies op wat ik zei, alleen op een wat ingewikkeldere manier dan ik had gehoopt om het te bereiken. :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 26 Apr 2013, 18:03

Nu ja, ik had gehoopt dat ik de BB code makkelijk kan aanpassen. Want in principe kan je ook BB code toevoegen en aanpassen (zoals dat is gebeurd van youtube en spoiler). Maar de URL BB code is gecodeerd in dit systeem zelf, dus niet apart toegevoegd. Wel jammer. Het zijn een aantal handelingen meer, al ben ik hier niet heel fan van. Bij updates kan het zijn dat ik dit dan opnieuw moet doen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 28 Apr 2013, 12:01

Ik heb me daar zelfs nooit vragen bij gesteld,. omdat ik de gewoonte heb links te openen terwijl ik de CTRL-knop ingedrukt houdt. Dan open je vanzelf in een nieuw tabblad :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Seiji » Sun 28 Apr 2013, 12:17

Probleem is snel opgelost hoor.

Als je middelmuisknop op een link drukt dan opent hij hem automatisch in een nieuw tabblad ;)
Tenminste, met Firefox. Geen idee of het ook werkt met IE, Chrome, Safari, Opera, of welke andere browser dan ook.

Image
Anime-Planet.com - anime | manga reviews

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 28 Apr 2013, 12:19

Volgens mij werkt dit in de meeste browsers. En het is ook een oplossing, maar bij AVO blog werkt het wel zonder een extra knopje in te drukken. Dus waarom niet op AVO Forum zelf? :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 28 Apr 2013, 12:27

Dat is hetzelfde als met de control-knop. Op de laptop heb ik geen middelmuisknop.

Nuja, als het opgelost kan in de code is het prima! Dan werkt het voor iedereen zo.
Bij mij is het een automatische, want op veel sites opent de link in hetzelfde venster/tabblad.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 15 Dec 2013, 23:09

Alhoewel ik het al een beetje gewend was heb ik er toch een oplossing voor gevonden. Was wat aan het prutsen was met userscripts heb ik hier ook maar meteen wat op gemaakt. Wil het toch delen met mede AVO gebruikers, mocht je het handig vinden.

Als je niet weet wat userscripts zijn raad ik je aan even een kijkje te nemen op http://userscripts.org en google te gebruiken om te achterhalen hoe het op jouw browser te installeren is.

Wanneer je erachter bent wat het is kan je de volgende userscript gebruiken om alle links in een post of signature te laten openen in een nieuw tabblad. Op die manier hoeft er niets veranderd te worden aan het forum.

// ==UserScript==
// @name       Open avo-forum links in new tab
// @namespace  www.avo-forum.nl
// @version    0.1
// @description  Set all the links on avo-forum to open in a new tab when clicked.
// @include    *avo-forum.nl*
// @exclude		*burogu.avo-forum.nl*
// ==/UserScript==

var x = document.getElementsByClassName('postlink');

for(var i=0;i<x.length;i++)
{
    x[i].setAttribute('target','_blank');
}
PS. Mocht hierin iets niet naar behoren werken kan je me altijd een PB sturen. Ga het beheer niet met vragen bombarderen aangezien dit compleet los staat van avo-forum.nl op zichzelf.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 15 Dec 2013, 23:12

Echt super dat je ermee bezig bent geweest, Cypher! Duimpje omhoog.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 20 Feb 2014, 10:09

Handig dit. Ik zal er thuis even naar kijken, want ik vind het behoorlijk irritant dat het forum steeds weggeblazen word door een willekeurige link. Thnx

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 20 Feb 2014, 11:30

Tsja, phpbb blijft achterhaald. Blijft het stom vinden dat ik zelf zulke modificaties moet aanbrengen (bij elke updates) en dat het er niet automatisch in het systeem geprogrammeerd is.

Maar aan de andere kant snap ik het wel. Dus klik je op een topic, dan opent dat ook in een nieuw venster. Dan heb je straks diverse tabjes met AVO Forum. Leuk voor mij, maar misschien niet voor de bezoekers? ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 20 Feb 2014, 13:23

Deze werkt alleen voor links in een post trouwens, normale links van avo zelf zijn er niet door beïnvloed. :)
Is eigenlijk een javascript die alle links met als class "postlink" de opdracht geeft om in een nieuw tabblad te openen.

Reden dat PHPBB dit niet zelf heeft gedaan is omdat het volgens officiele standaard blijkbaar niet goedgekeurd wordt, iets waar hun zich erg streng aan wensen te houden.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 20 Feb 2014, 13:34

^Dat verklaard een boel. Had me daar niet in verdiept. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply