Onderscheid in genres

Hier kan je terecht met je vragen, suggesties en adviezen over het forum!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Onderscheid in genres

Post by Fran » Tue 03 Sep 2013, 14:33

Ik zou zeggen, Seiji! Aan de slag!

Ander vraagje (nogmaals): wie wilt deze index updaten? http://www.avo-forum.nl/viewtopic.php?f=11&t=370

Niet allemaal tegelijk! Hier gaat tijd inzitten.

De grote almachtige forumleider Fran pakt de zweep erbij en zegt: WERKEN! Hup hup hup! Opschieten!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Tue 03 Sep 2013, 18:23

Als er geen haast mee is kan ik het eventueel doen maar je weet zelf hoe snel ik soms ben *kuch* dus als er andere liefhebbers voor zijn dan graag x'D

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Onederscheid in genres

Post by Dj_Robintje » Tue 03 Sep 2013, 21:38

Alle kleine beetjes helpen, dus iedereen die wil helpen al is het maar enkele topicjes bijwerken, die wordt bedankt voor alle hulp!! Wij zijn heel dankbare wezens, ook de almachtige Fran ;)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Onederscheid in genres

Post by Fran » Wed 04 Sep 2013, 20:27

Dj_Robintje wrote:Alle kleine beetjes helpen, dus iedereen die wil helpen al is het maar enkele topicjes bijwerken, die wordt bedankt voor alle hulp!! Wij zijn heel dankbare wezens, ook de almachtige Fran ;)
Zeker weten! Als ze dit lezen natuurlijk. PM sturen of en massamailtje? Bij dat laatste moeten het wel een nieuwsbrief zijn.
DeSushiTimes wrote:Als er geen haast mee is kan ik het eventueel doen maar je weet zelf hoe snel ik soms ben *kuch* dus als er andere liefhebbers voor zijn dan graag x'D
Ehm ja, wat stel je voor? Er zijn geen andere gegadigden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Seiji » Wed 04 Sep 2013, 21:09

Ook al is het J-music gebied niet helemaal mijn ding, ik zal in de toekomst eens wat topics aan proberen te maken (en tegelijk ook op de nieuwe manier).

Image
Anime-Planet.com - anime | manga reviews

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 04 Sep 2013, 21:28

Seiji wrote:Ook al is het J-music gebied niet helemaal mijn ding, ik zal in de toekomst eens wat topics aan proberen te maken (en tegelijk ook op de nieuwe manier).
Je bent van harte welkom om te reageren in alle onderwerpen die er al zijn (en die een tag heeft). ;)

Ik moet nog even nadenken wat er moet gebeuren om mensen te activeren om mee te helpen. Anders moet het beheer het doen en dat zal dan niet heel snel verlopen, helaas. :(

Je bent ook van harte welkom om de index bij te werken? Daar hebben we zeker hulp bij nodig en daar heb je geen kennis van Japanse muziek voor nodig. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 08 Sep 2013, 09:36

En toen was het stil!

Het is wel apart (en erg jammer!) dat men mij wel aan het werk wilt zetten, maar dus verder niks terug wilt doen (zodat AVO er beter van wordt).
Uitzonderingen daargelaten!

Ik ben al wel begonnen met de veranderingen. Maar! Waar zijn de andere mensen die actief zijn in J-Music (de topicstarters) in dit onderwerp? Geen reactie? Dus ik denk dat zij dit helemaal niet nodig vinden? Ik wacht dat dus rustig af, voordat ik nog meer werk verzet voor Jan met de korte achternaam.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Troetelbeer
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Troetelbeer » Sun 08 Sep 2013, 16:30

Ik ben bang dat niemand zin heeft om even alle topics aan te gaan zitten passen. :P Hoewel forumbeheer natuurlijk wel bij het beheer hoort, snap ik dat het veel werk is. We kunnen denk hooguit in de toekomst de nieuwe regels voor topicnamen aanhouden, en evt de meest populaire hernoemen.

Image
ㅋㅋㅋ :)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 08 Sep 2013, 17:11

Troetelbeer wrote:Ik ben bang dat niemand zin heeft om even alle topics aan te gaan zitten passen. :P Hoewel forumbeheer natuurlijk wel bij het beheer hoort, snap ik dat het veel werk is. We kunnen denk hooguit in de toekomst de nieuwe regels voor topicnamen aanhouden, en evt de meest populaire hernoemen.
Dat heb je juist verwoord. Daar heeft niemand zin in. Vandaar dat wij om hulp vragen aan diegene die ook actief zijn in het J-Music subforum en ook onderwerpen hebben gestart. Zij kunnen de titels aanpassen. Dat scheelt weer wat.

Of heeft iemand (liefst 2 personen) interesse in een tijdelijke moderatorschap die 1 taak heeft om het subforum onder handen te nemen?

En de index is een apart verhaal.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 08 Sep 2013, 17:18

Fran wrote:
Troetelbeer wrote:Ik ben bang dat niemand zin heeft om even alle topics aan te gaan zitten passen. :P Hoewel forumbeheer natuurlijk wel bij het beheer hoort, snap ik dat het veel werk is. We kunnen denk hooguit in de toekomst de nieuwe regels voor topicnamen aanhouden, en evt de meest populaire hernoemen.
Dat heb je juist verwoord. Daar heeft niemand zin in. Vandaar dat wij om hulp vragen aan diegene die ook actief zijn in het J-Music subforum en ook onderwerpen hebben gestart. Zij kunnen de titels aanpassen. Dat scheelt weer wat.

Of heeft iemand (liefst 2 personen) interesse in een tijdelijke moderatorschap die 1 taak heeft om het subforum onder handen te nemen?

En de index is een apart verhaal.
Ik zou het niet erg vinden om de eerste 3 pagina's (ongeveer) te doen in principe, denk dat je met een 10 minuten per dag of iets al vrij ver kan komen.
Maar is het al duidelijk of er max 1 of twee genres genoemd moeten worden in de titel?

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 08 Sep 2013, 17:21

Super Cypher! Daarmee zal het zeker schelen!

Zover ik weet was het duidelijk. Maximaal 2 genres, de bandnaam moet er ook nog passen. Dus er moet gekozen gaan worden bij sommige bandjes. Of simpel gehouden worden en voor 1 kiezen. :) Ik was zelf al aan de gang geweest.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 08 Sep 2013, 17:23

Fran wrote:Super Cypher! Daarmee zal het zeker schelen!

Zover ik weet was het duidelijk. Maximaal 2 genres, de bandnaam moet er ook nog passen. Dus er moet gekozen gaan worden bij sommige bandjes. Of simpel gehouden worden en voor 1 kiezen. :) Ik was zelf al aan de gang geweest.
Zag inderdaad dat er al een aantal gewijzigd waren, leuk begin. :)

Klinkt als een kwestie van logisch nadenken wat wel en niet past dan. :D

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 08 Sep 2013, 17:42

Cypher wrote:
Fran wrote:Super Cypher! Daarmee zal het zeker schelen!

Zag inderdaad dat er al een aantal gewijzigd waren, leuk begin. :)

Klinkt als een kwestie van logisch nadenken wat wel en niet past dan. :D
Klopt. In sommige onderwerpen wordt in het eerste bericht al gezegd om wat voor genre het gaat. Anders kan last.fm / jpopasia je ermee helpen. En als dat niet werkt, dan kan je het altijd nog de leden hier vragen. :)

(ik heb net pagina 6 afgewerkt, zitten wel leuke bandjes tussen.)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Mon 09 Sep 2013, 14:29

Tenzij het genre goed (en dan bedoel ik ook écht goed) vermeld word voor de artiestennaam vind ik genre tags zetten alleen maar een slecht idee. Als het fout staat (wat 9 van de 10 keer het geval is) is het verwarrend voor de artiesten die je nog niet kent. En voor de artiesten die je wél kent is het gewoon erg storend om naar verkeerde tags te kijken.

Hier dan ook maar even wat ik in het algemeen topic zei:
DragonNL wrote:Zeg, ik vind het niet zo erg dat jullie nu opeens overal de muzieksoort voor artiestennamen gaan zetten, maar gebruik dan in ieder geval wel de juiste muzieksoort..

Edit:
capsule ook, wat er nu bij staat (Trance/Pop). Dat is een totaal andere stijl.
Dit is Trance: https://www.youtube.com/watch?v=8-nes9CCDHs
Dit is Pop: https://www.youtube.com/watch?v=5UYi5-wXUwg

De muziek die capsule maakt is Techno, House, Electronic Dance en een beetje Shibuya-kei.

Bovendien slaat het sowieso nergens op om voor elke niet-Visual-kei artiest zomaar het label Pop te gebruiken.
Dus, tenzij het taggen word gedaan door iemand die echt verstand heb van muziek (en niet enkel van Visual-kei, no offence) heb ik veel liever dat er nérgens tags voor staan.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 09 Sep 2013, 14:36

Bedankt voor je reactie DragonNL. Zoals ik al in het andere onderwerp zei is een fout zo gemaakt. Gezien je graag wilt dat alles meteen goed gedaan wordt, stel ik voor om mee te helpen. Welke genres kloppen niet en welke bands/groepen/etc. heeft welk genre nodig? Je kan dit onderwerp ervoor gebruiken. De tags zijn namelijk heel makkelijk aan te passen. Scheelt ook een enorm frustratie voor jezelf!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply