Wat doen wij met het Creatief subforum?

Hier kan je terecht met je vragen, suggesties en adviezen over het forum!

Moderator: Fran

Admin
Beheerder
Beheerder

Wat doen wij met het Creatief subforum?

Post by Admin » Thu 07 Nov 2013, 17:17

Beste leden,

Wij hebben jullie hulp nodig! Wij hebben een groot Creatief subforum op AVO Forum, maar dit lijkt niet te lopen qua activiteit. In het verleden wel, maar momenteel niet. En daarom denken wij er aan om het op de schop te nemen.

Er zijn meer dan 200 onderwerpen te vinden in het subforum en het idee is om het gehele subforum (Creatief) te laten samensmelten elders op het forum. Zo krijgen wij één groot subforum met diverse onderwerpen. Onze voorkeur is Dagelijkse Dingen, daar zijn ook diverse muziek, games en boeken onderwerpen te vinden.

Maar wat doen wij met de meer persoonlijke stukken? Zetten wij dit ook in Dagelijkse Dingen of misschien in het Dagboek subforum?

Wij horen graag jullie mening!

Het beheer

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

Cypher
Moderator
Moderator

Re: Wat doen wij met het Creatief subforum?

Post by Cypher » Thu 07 Nov 2013, 20:59

Misschien dat je de scheiding tussen normale topics en de topics met de meer persoonlijke stukken voor mij zou kunnen uitleggen?
Bedoel je daarmee persoonlijk als in het bevat inhoudt die je mogelijk niet door iedereen zichtbaar wilt hebben of persoonlijk als zelf gemaakt?
Zover ik vluchtig heb gezien is er binnen het forum Creatief geen apart deel wat voor buitenstaanders niet zichtbaar is, kan me vergissen natuurlijk.

Hieronder brainstorm ik nog even verder als je het niet erg vindt.
Het combineren lijkt me wel een heel lastige. Als het gecombineerd wordt klinkt het forum dagelijkse dingen inderdaad wel logisch.

Vraag me alleen af of het praktisch is om al die topics zo in dagelijkse dingen te hebben.
Zou het misschien niet handiger zijn om creatief als sub forum aan te maken onder dagelijkse dingen en de categorisering tussen writers block/fanart/tutorials etc. te verwijderen?

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 07 Nov 2013, 21:08

Creatief op zich loopt niet en om dus een sub forum onder die naam te behouden, zou gelijk zijn aan het probleem verleggen lijkt mij =). We zitten er ook aan te denken aan mogelijkheden om de meer persoonlijke stukken, met andere woorden dus tekeningen/verhalen/dergelijke, afzonderlijk te houden, maar dan blijft de vraag of dat wel in een afzonderlijk creatief subforumpje hoort ^^. Alle categorisering tussen tuts en schrijven zouden we volledig willen verwijderen.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Thu 07 Nov 2013, 21:26

Ik ben geen fan van het idee... Dagelijkse dingen staat al zo vol met verschillende dingen en om er nu nóg meer bij te doen? En wat ga je doen als er ineens wel weer veel creatieve dingen gepost worden, dan weer terug naar een apart creatief forum?

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 07 Nov 2013, 21:28

En wat doe je als dat er niet komt? =) Meestal wordt een nieuw topic geopend, wordt erin gepost en wordt het daarna vergeten. Het Crea subforum is een heel vluchtig gegeven. Even vluchtig of zelfs vluchtiger dan Bakaland imo.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 07 Nov 2013, 21:28

Maar ehh... wat stel je dan voor DeSushiTimes?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Thu 07 Nov 2013, 21:51

Ik zou zeggen lekker laten staan! Zit niemand in de weg toch? Als je forum relevanter of actiever wilt maken moet je je daar miss op focussen. Kijk naar manieren hoe je het daar actiever krijgt ofzo...

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 07 Nov 2013, 22:05

We hebben er in het verleden zeker geprobeerd, maar we vroegen ons af waar jij bijvoorbeeld aan zou denken. Wat als Crea jouw eigen subforum was, hoe zou jij het aantrekkelijker proberen maken?

Image

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Thu 07 Nov 2013, 22:32

Oef dat is een goede.... denk, denk!

Sowieso door er zelf meer in te posten ^^
Deel crea filmpjes, tips, mini tutorials, organiseer kleine contests (zoals de herfst foto wedstrijd?) noem maar op!

Ik vergeet zelf nog regelmatig dat het creabea forum er is terwijl ik best vaak zit te knutselen etc. dus af en toe een reminder dat het forum er is lijkt me handig. Van hey heeft iemand nog wat tofs gemaakt laatste tijd.

Ik noem maar gewoon wat hoor x'D Jullie zullen vast al hoop van dit soort dingen ook geprobeerd hebben!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 07 Nov 2013, 22:47

Ja, he? Dat dachten wij ook. Vandaar ook de vraag. :)

Contesten houden wij niet in het Creatief subforum, het zit in een apart subforum. Maar ik zal de wedstrijden nog even een schop geven, gezien nog weinig inzendingen zijn. (doe vooral mee, zou ik zeggen!)

En inderdaad hebben wij in het verleden ook onderwerpen omhoog geschopt (Vandaar dat ik ruim 30.000 berichten op mijn teller hebt staan) en nieuwe dingen verzonnen, de opleving is maar tijdelijk. Helaas. Misschien hebben we een moderator nodig!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 09 Nov 2013, 00:12

Misschien? Heel zeker!
Helpende handen zijn welkom ;)
De creabea avonturen van mij zijn zeer beperkt, ik kan er dus zelf weinig in kwijt, maar misschien een moderator die daar net wel in thuis is? Kan alleen maar helpen!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 10 Nov 2013, 23:27

Wat is er eigenlijk mis om één forum te hebben wat minder tot niet loopt op dit moment.
Het bestaan ervan kan juist als inspiratie dienen in de toekomst voor mensen om wel wat creatiefs te gaan doen, eventueel voor nieuw bloed wat binnen komt.

Ik ben net als bovenstaande poster vele malen minder actief geworden als het aankomt op het creatieve vlak wat jammer is maar met dit soort onderwerpen kan het genoeg zijn om één of twee mensen te hebben die er actief mee bezig zijn om het te doen opbloeien.

Ik ben dan ook geen groot voorstander van het geheel samenvoegen van.
Echt praktische ideeën om het meteen weer tot leven te krijgen heb ik echter niet op dit moment.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 10 Nov 2013, 23:35

Cypher wrote:Wat is er eigenlijk mis om één forum te hebben wat minder tot niet loopt op dit moment.
Als iets niet loopt is het minder aantrekkelijk. Bezoekers zien dat en rekenen ons erop af. Wij willen laten zien dat we actief zijn. Dat is het probleem.

Wat als we het volgende doen: We houden het Creatief subforum, maar alle subfora die nu bestaan zullen verdwijnen. Zo is er 1 groot Creatief subforum waar iedereen zijn of haar creativiteit kwijt kan. De contesten blijven apart van dit subforum bestaan.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 10 Nov 2013, 23:38

Fran wrote:
Cypher wrote:Wat is er eigenlijk mis om één forum te hebben wat minder tot niet loopt op dit moment.
Als iets niet loopt is het minder aantrekkelijk. Bezoekers zien dat en rekenen ons erop af. Wij willen laten zien dat we actief zijn. Dat is het probleem.

Wat als we het volgende doen: We houden het Creatief subforum, maar alle subfora die nu bestaan zullen verdwijnen. Zo is er 1 groot Creatief subforum waar iedereen zijn of haar creativiteit kwijt kan. De contesten blijven apart van dit subforum bestaan.
Ik snap dat punt, maar op het moment dat het één onderdeel is wat minder loopt kan ik het me niet voorstellen dat ze gelijk heel AVO erop afrekenen, althans dat is mijn inschatting.

Met dat laatste deel ben ik het eigenlijk wel eens, zou niet weten waarom dat een slecht idee is. :)

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 10 Nov 2013, 23:44

Cypher wrote:
Fran wrote:

Ik snap dat punt, maar op het moment dat het één onderdeel is wat minder loopt kan ik het me niet voorstellen dat ze gelijk heel AVO erop afrekenen, althans dat is mijn inschatting.

Met dat laatste deel ben ik het eigenlijk wel eens, zou niet weten waarom dat een slecht idee is. :)
Eerste indruk geldt. Zou zonde zijn als mensen dat wel doen en dat doen ze zeker. En wij hebben al best veel dingen gedaan om het actief te krijgen, maar die pogingen zijn niet gelukt.

Ok. Ik zal eens kijken wat de rest van het team ervan vindt!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply