[AVO Blog] Ik heb jullie mening nodig!

Hier kan je terecht met je vragen, suggesties en adviezen over het forum!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

[AVO Blog] Ik heb jullie mening nodig!

Post by Fran » Sat 28 Mar 2015, 10:54

Soms hebben jullie vragen voor ons, maar nu heb ik een vraag aan jullie. Ik heb jullie mening nodig en na het bespreken met mensen achter de schermen ben ik er nog niet over uit wat ik moet gaan doen.

Ik krijg al een tijdje de vraag of ik bepaalde interviews ook in het Engels online wil zetten. Een logische vraag, gezien Engels behoorlijk wereldwijd gelezen kan worden. AVO Forum begon ooit in het Nederlands, vandaar dat AVO Blog ook Nederlandstalig is. Maar ik zit al een tijdje te denken om het tweetalig te maken. Wat mij tegenhoudt is de tijd, want dat is namelijk nodig om dingen te kunnen schrijven. Het kost al best veel tijd om de nieuwtjes en evenementen te vinden, laat staan deze te schrijven in twee talen. Maar met interviews is dit anders. Ik krijg in de meeste gevallen de interviews vertaald vanuit het Japans naar Engels aangeleverd. Deze wordt vertaald naar het Nederlands en dan pas gepubliceerd. De meeste Engelse vertalingen kunnen in principe direct online gezet worden en zo is het voor mensen die geen Nederlands kunnen interessanter om interviews te lezen. Dus het is voor mij best wel makkelijk om een Engelse versie van de interviews online te zetten.

Maar hoe ga ik dit publiceren?

- Ga ik dit op Tumblr/Facebook zetten?
- Of wil ik het op mijn eigen blog houden?

- Zet ik de Engelse vertaling onder de Nederlandse vertaling?
- Of installeer ik een plugin en zorg ik ervoor dat daar de Engelse versie komt? (Heb dan liever een plugin die ik moet betalen, zodat ik zeker weet dat het wordt bijgehouden)
- Of maak ik een aparte blog aan voor de Engelstalige interviews die gedaan worden door AVO Blog?

En als ik dat laatste doe, hoe doe ik dat dan?
- Want maak ik dan een Wordpress Netwerk en gooi ik alle berichten die ik maak in 1 database?
- Of maak ik een aparte blog aan en een aparte database?

Waarom twijfel ik? Ik ben zelf niet zo'n fan om alles in 1 database te proppen. AVO Forum heeft een behoorlijke database (hierin staan alle onderwerpen en reacties die wij dagelijks plaatsen) en bij verhuizingen moest ik het in delen verhuizen. Mocht zo'n database gehackt worden, dan zijn twee sites meteen plat. Toch is zo'n netwerk wel handig, want alles is dan hetzelfde wat betreft uiterlijk en ik hoef maar 1 keer te updaten.

Ik vraag jullie mening, wat zou ik het beste kunnen doen? Hier hoef je niet persé Wordpress ervaring voor te hebben, soms is logisch nadenken en discussiëren/brainstormen met diverse mensen met diverse talenten gewoon handig en verfrissend. Dus ik hoor graag van jullie!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Re: [AVO Blog] Ik heb jullie mening nodig!

Post by Shizu » Sat 28 Mar 2015, 11:25

Tumblr is misschien een idee zodat AVO tumblr misschien wat actiever wordt? Maar een blog is veel netter

Ja dat is leuk!
- Of installeer ik een plugin en zorg ik ervoor dat daar de Engelse versie komt? (Heb dan liever een plugin die ik moet betalen, zodat ik zeker weet dat het wordt bijgehouden)
Nah
- Of maak ik een aparte blog aan voor de Engelstalige interviews die gedaan worden door AVO Blog?
Het zou wel leuker zijn dat je Nederlands en Engels apart heeft, maar wordt het dan niet een beetje te veel?

- Want maak ik dan een Wordpress Netwerk en gooi ik alle berichten die ik maak in 1 database?
Zoals je al zei als AVO dan plaat gaat en je hebt alles in 1 data base is alles ook echt plat. Als je het doet, doe het dan apart dan heb je nog iets

Image

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Sat 28 Mar 2015, 13:31

Shizu haal bijna de woorden uit mijn mond :p

- Tumblr lijkt me ook een goed idee mss iets minder net maar is wel actief als het op interviews aankomt. Dat ervaar ik toch bij mijn tumblr, vaak worden er interview gedeeld. Facebook vind ik persoonlijker minder gemakkelijk om een volledig interview op te zetten, met een link gaat dit natuurlijk wel.

- ik zou ook de Engelse vertaling onder de Nederlandse zetten, dan blijft het Nederlands toch nog net belangrijker ;) Apart zou ook gemakkelijk zijn (denk aan mensen die geen Nederlands kennen) maja zoals Shizu, wordt het dan niet een beetje te veel...

- als laatste zegt het mijn niet veel, over die database maja het zou wel beter zijn om apart te doen dan ligt niet alles direct plat als er iets zou gebeuren

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 28 Mar 2015, 20:35

Ikzelf gebruik Tumbler (nog steeds) niet, dus om eerlijk te zijn kan ik me daar dus geen duidelijk beeld over vormen.
Maar als het een handig medium is hiervoor, is het inderdaad misschien een optie. Het is dan wel belangrijk dat we er ook op de andere media voldoende naar linken, maar dat weet Fran als geen ander zelf ook wel :)

Zijn er mensen met een andere visie als de vorige reacties?

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 31 Mar 2015, 00:31

Zoals iemand al aangaf, wordt op tumblr heel snel gedeeld. Wat ik voorstel is om op tumblr slechts een voorproefje te plaatsen (heel kort) en dan te linken naar de blog, want zelfs als mensen dan delen, dan delen ze de link mee en niet gewoon de hele post waardoor je naam gaat verwateren.

Als je het Engels onder het Nederlandse plaatst, zorg dan wel dat het niet te druk wordt. Houdt voldoende afstand tussen beide talen. Ik weet niet of het mogelijk is, maar indien het kan, kan het interessant zijn om bovenaan de Nederlandse tekst een link te plaatsen met 'Jump to EN' waardoor je automatisch naar het Engelstalige gedeelte van de post scrolt. Zo maak je het ook duidelijker dat ja, er is inderdaad een Engels gedeelte aanwezig.

Qua database hangt het af van hoe Fran het ervaart. Ik weet niet of het duurder uit zou komen?

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 31 Mar 2015, 08:36

Tumblr wordt momenteel gebruikt als voorproefje voor wat er op de blog staat. Al wil hij dat soms toch in geheel posten en moet ik het aanpassen. Kijk http://avocommunity.tumblr.com

Een extra database kost mij niets momenteel.

Bedankt voor de reacties tot zoverre, ik wil de rest nog de kans geven om te reageren.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Tue 31 Mar 2015, 16:44

@ Tumblr is wel een goede oplossing, zoals boven ook al werd gezegd wordt er snel gedeeld aangezien men dan natuurlijk zoekt op hashtags en men dan al snel bij een interview uitkomt als de juiste hashtags er in staan. Maar er zijn ook zat mensen die geen tumblr gebruiken en dus niet zo snel het interview zullen vinden. Maar Ik vind tumblr wel een betere oplossing dan Facebook, aangezien op Facebook natuurlijk alles al in het Nederlands geplaatst staat. Je zou als je op Facebook een interview deelt in het Nederlands wel kunne aangeven dat er nog een Engelse versie is of iets.

@ Op het blog wordt het misschien net wat te druk denk ik zo.

@ Sowieso zou ik de Engelse vertaling onder de Nederlandse aangezien het blog uiteindelijk helemaal Nederlands is en daar ook gericht op is en in eerste instantie niet gericht Is op Engelse talige lezers.

@ Dat zou ook een goede oplossing kunnen zijn, het is dan wel wat meer afgezonderd van het Nederlandse.

@ Ik denk dat dit teveel werk zou gaan kosten, dus hier zou ik niet snel voor kiezen.

@ mocht je wel ervoor kiezen om dat laatste te doen dan lijkt het mij handiger aan de ene kant om 2 databases te maken zodat de talen gescheiden zijn en het overzichtelijker is.

Wat Spitch zegt wat betreft als je een Engelse vertaling onder een Nederlandse zou zetten is het wel handig als er de mogelijkheid is om zo'n soort button te maken die gelijk doorspringt naar de Engelse vertaling, maar aan de andere kant zou je dan net zo goed gelijk een nieuwe pagina kunnen doen of iets dergelijks omdat je dan toch al op een knop drukt om er te komen (als je snapt wat ik bedoel, beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel).

Hoop dat je wat hebt aan de reactie :)

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

ANCAFELOVER
Haiku writer
Haiku writer

Post by ANCAFELOVER » Tue 31 Mar 2015, 21:29

ik heb persoonlijk niet veel ervaring met tumblr dus ik vind het moeilijk om daar een mening over te geven maar wat ik wel weet is dat delen snel gaat dus ik vind Spitch idee van een voorproefje een goed idee ik zou het persoonlijk bij 1 blog houden want tis best veel gedoe om er twee up 2 date te houden en de Engelse versie onder de Nederlandse posten

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Tue 31 Mar 2015, 22:44

Chachamaru wrote: Sowieso zou ik de Engelse vertaling onder de Nederlandse aangezien het blog uiteindelijk helemaal Nederlands is en daar ook gericht op is en in eerste instantie niet gericht Is op Engelse talige lezers.
Lijkt me een heel valide punt. Voor het gemak zou ik zelf gewoon kiezen eerst (vanwege de extra tijd) de engelse interview online te zetten, met een opmerking zoals "NL vertaling volgt" Want de meeste mensen die ik tegenkom kunnen wel redelijk Engels.

Aparte site hoeft wat mij betreft niet, AVO Blog is ondertussen redelijk bekend, en om alleen voor de engelse interviews iets extras te doen zie ik persoonlijk niet zitten.
Geen idee hoe het zit met databases, heb er geen ervaring mee.

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 01 Apr 2015, 10:48

Maar lieve mensen, jullie denken nu vooral aan dat het onnodig is om een aparte site te maken voor interviews in het Engels. Denk je eens in, wat als ik straks meer tijd ga krijgen om AVO Blog ook in het Engels te gaan doen? Dan is er al een aparte site met interviews die dus uitgebreid kan worden.

Maar als ik het goed begrijp zijn sommigen van jullie scroll fans? :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 01 Apr 2015, 13:03

Fran wrote:Denk je eens in, wat als ik straks meer tijd ga krijgen om AVO Blog ook in het Engels te gaan doen?

Ehh als ik heel eerlijk ben Fran, waar wil je de tijd vandaan halen?
Zou leuk zijn, maar wat ik nu weet is dat je het heeeeel druk hebt.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 01 Apr 2015, 13:10

Nu zie ik dat niet voor mij, maar moet ik mij daardoor leiden, door deuren alvast te laten sluiten? Ik hou ze liever open!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 08 Apr 2015, 12:13

Ik wil iedereen bedanken voor hun mening. Ik weet in ieder geval wat ik niet ga doen (de Engelstalige interviews op Tumblr, Facebook zetten). Nu zit ik nog in dubio of AVO Blog (ENG) in 1 database gooi of een aparte. Ik hou in ieder geval de optie open om de Engelstalige AVO Blog uit te kunnen breiden, al denk ik daar nu zeker niet aan. De Engelstalige interviews gaan ervoor zorgen dat ik meer bezoekers ga krijgen, wat positief zal zijn voor AVO Blog. Daarnaast zullen de geïnterviewde mensen ook het idee hebben wat er staat.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 08 Apr 2015, 14:21

Klinkt prima! Blij geholpen te kunnen hebben!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 08 Apr 2015, 14:49

Ik had het duidelijk nodig, jullie meningen. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply