Twitter?

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Twitter?

Post by Fran » Fri 28 Oct 2016, 10:26

Nu ja.. ze kunnen het loslaten? Dit is niet de eerste sm platform die ze hebben opgezet?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 29 Oct 2016, 04:13

Is wel het grootste platform echter met integratie binnen met verschillende punten zoals YouTube etc. inmiddels.
Denk dat dit we reden is om het niet te doen.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 29 Oct 2016, 08:21

Klopt. Al loopt het nog steeds niet helemaal.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sat 29 Oct 2016, 20:33

Ik heb eigenlijk alleen een Google account vanwege Android en YouTube. Verder gebruik ik gmail en G+ zelden.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 29 Oct 2016, 20:34

^ Dat bedoel ik maar. Het wordt je opgedrongen. Als ze Twitter zouden overnemen (wat niet gaat gebeuren zover ik het heb begrepen, zou ook wat zeggen over Twitter) zouden ze best wel een manier kunnen vinden om Twitter te integreren in hun applicaties en websites die ze al beheren.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sat 29 Oct 2016, 21:03

Op zich doet Google dat wel slim. Je hebt hun account nodig om bepaalde dingen te kunnen doen. Het is gelukkig gratis, dus ik vind het niet eens erg. Maar de meerwaarde van Google+ boven bijvoorbeeld Facebook zie ik niet.
Misschien ligt het er ook aan. Ik geloof dat G+ juist door Amerikanen wel veel gebruikt wordt.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 29 Oct 2016, 21:13

Mjah.. weet niet of het echt slim is. Misschien komen ze nog wel met iets in de toekomst wat goed werkt. YouTube werkt wel, maar dat deed het al. Maar ja.. Facebook wordt ook steeds minder. Niet voor niks dat Facebook nu Instagram heeft.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 06 Dec 2016, 18:05

Ik heb weer een schoonmaak gehouden en nu staat de stand op meer dan 300 accounts die ik niet meer volg. Sommige mensen hebben direct op de 'unfollow' knop gedrukt nadat ze ontdekt hadden dat ik hen niet meer volgden. Dus die volgden mij uit vriendelijkheid. Beetje apart. Wat heb ik er nu aan dat mensen mij volgen, maar nooit wat zeggen?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 31 Dec 2016, 15:23

Was vandaag erg actief, heb een aantal vragen aan mijzelf gesteld en deze beantwoord. En dat werd trouwens nog goed ontvangen ook!
Als je op de tweet klikt, zul je alle vragen en antwoorden zien. Je mag zeker meedoen en de antwoorden geven voor jezelf, maar ook vragen stellen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 21 Jan 2017, 14:54

Ik vind het interessant om te zien hoe sommige mensen regels opstellen over het volgen van iemand en het ontvolgen van iemand.

Zo kom ik geregeld tegen dat iemand direct gaat terugvolgen. Maar er zijn er meer die dat niet doen.
Ook hebben bepaalde mensen in hun bio staan: dat ik met je communiceer (in reactie op een tweet van jou), zegt niet meteen dat ik je ga volgen.
Wat mij nu veel overkomt is dat mensen die ik volg(de) veelal lurken en als ik ze ontvolg ivm inactiviteit etc., krijg ik vaak ook een ontvolging van hen. Dus ze waren toch wel actief, maar niet dat ze iets wilden delen.
Sommige mensen volgen elkaar tot in de eeuwigheid uit vriendelijkheid, ook al vind je de tweets niet zo interessant. Ik weet niet, als ik niet interessant ben... ontvolg mij dan maar gewoon?
Ook raken mensen beledigd als je hen gaat ontvolgen. Zo heb ik deze week meegemaakt dat ik zelf ben gaan ontvolgen en zelfs uit de vriendenlijst van FB werd gegooid. Kwam erachter dat er meer achter zat, maar was wel erg opvallend.
Ook kreeg ik opeens door dat iemand mij was gaan ontvolgen, ik vroeg diegene waarom: "Ja, ik hou niet meer van Japan." En ik ben Japan, blijkbaar. Prima. Blijkbaar was ik alleen maar goed voor de Japanse dingetjes en werd ik daarna uitgekotst omdat de interesse was verdwenen. Kwam wat hard over, gezien ik weet wat die persoon dankzij mij heeft verkregen. Nou ja.. best wel jammer. Ik vond die persoon wel interessant en heb diegene tot een bepaalde tijd gevolgd en daarna was het voor mij klaar.
Je hebt ook mensen die ONTZETTEND GRAAG DOOR JOU GEVOLGD WIL WORDEN en dat doet door steeds te volgen en te ontvolgen. Ehm ja.. maar na een paar keer hebben sommige mensen daar genoeg van en blokkeren je gewoon. Dat spelletje wordt dus niet door iedereen geaccepteerd.

In de tijden dat Twitter net nieuw was, herinner ik mij nog bepaalde regeltjes van:
- Je mag niet zeggen hoeveel volgers je hebt/bijna hebt
- Dat je meer mensen volgt dan terugvolgt is geen goed teken

En sinds afgelopen week kan ik zeggen dat ik alweer 9 jaar op Twitter zit.

Ik heb momenteel meer volgers dan dat ik volg, dat kwam door mijn schoonmaak die ik sinds een paar maanden geregeld doe. Als je niet actief bent en ik heb niet het idee dat je terugkomt, dan ontvolg ik. Hier en daar uitzonderingen van mensen waarvan ik denk dat ik ze eens een berichtje moet sturen en hopen dat ze gaan reageren. En sowieso die ik niet wil ontvolgen, maar niet meer onder ons is.

Ondertussen zit ik op meer dan 300 accounts die ik niet meer volg. Ik denk dat ik hier en daar iets te drastisch ben geweest, maar ik kom daar nog wel achter. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Mon 23 Jan 2017, 11:21

Ik heb al een tijdje meer volgers dan mensen die ik terugvolg; krijg je als je veel partijen of celebrities volgt, die volgen (meestal) niet terug. Maar als mijn interesses veranderen, dan gooi ik deze er net zo lief weer uit. :)

Een enkele keer wil ik ook een persoon ontvolgen als die persoon ineens rare dingen aan het twitteren is, niet meer actief is, of als ik die persoon bv. liever niet meer op mijn timeline zie. Het issue met terug ontvolgen, heb ik meestal niet, want ik zorg er vook voor dat ze mij meteen ook ontvolgen (tip: bij het blokkeren van een contact wordt er automatisch wederzijds ontvolgd, dus blokkeren/deblokkeren kan daarin handig zijn ;) ).

Hmm. misschien maar weer eens gaan opruimen vandaag inderdaad.. :D

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 23 Jan 2017, 12:03

Ja, dat klopt. Die tip is inderdaad een goeie. Maar daar maak ik niet zoveel gebruik van (ik zie wel dat sommigen dat wel doen, dan volg ik ze opeens niet meer en krijg ik later een melding dat ze mij volgen. O_o) gezien ik zoiets heb van.. ze mogen mij best nog volgen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 07 Jul 2017, 08:13

Ik zit even te kijken wie ik allemaal moet gaan volgen op Twitter. Ik heb wat inactieve mensen (en oninteressante) ontvolgt, want ik wil een interessant en actieve timeline. Heb al teveel alt idol/all female bands liefhebbers gevolgd. Tijd om wat VK/Jrock liefhebbers of bands te volgen die in zijn voor een praatje.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 08 Nov 2017, 09:19

Zo! 280 tekens zijn volgens mij nu voor heel wat mensen doorgevoerd, sinds vandaag heb ik niet meer '140' in zicht, maar een cirkel die vult wanneer ik tekst ga typen voor een tweet. Geen idee wat ik moet tweeten. xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 08 Nov 2017, 11:34

Ik vraag me af hoe je in godsnaam een bericht van 280 tekens vol moet krijgen XD ik ben die 140 zo gewend lol

Post Reply