Facebook?

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Facebook?

Post by Fran » Wed 13 Aug 2014, 13:42

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 08 Nov 2014, 12:09

Facebook heeft een suggestie voor het beter kunnen filteren van jouw nieuwsfeed. "Ontvolg de vrienden / pagina's waarvan je niks meer wil zien." http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/ ... gina-s-aan

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 08 Nov 2014, 22:42

Die verwijder ik toch sowieso al? :?:
Waarom zou je iets of iemand blijven volgen als je niks van ze wilt zien...

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 09 Nov 2014, 00:59

Nou, ik kan wel redenen bedenken, hoor... Soms is het wat sociale druk. Ik heb mijn oude collegas er ook nog op staan, maar zie steeds minder van ze. Een prima moment dus om ze te verwijderen. Zolang ik nog met ze werkte of de kans groot was dat ze nog dingen van me zagen, liet ik ze mooi staan.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 09 Nov 2014, 01:04

Maar je hoeft ze niet eens te ontvrienden. Je kan ze simpelweg ontvolgen waardoor hun berichten niet meer terug te zien zijn in je tijdlijn.
Je bent dan echter nog wel met ze bevriend. Heb ook wel mensen die ik in het dagelijks leven prima mag maar welke erg vervelend zijn op Facebook omdat ze de stomste dingen op hun tijdlijn zetten.

Image

To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 09 Nov 2014, 01:35

Maar hier geef je zelf de uitleg: Je mag ze perfect, maar ze zijn irritant op FB. Dit vraagt idd om ontvolging. Maar als je ze alleen staan hebt wegens sociale druk, maar ze eigenlijk niet leuk vindt, dan vind ik ontvrienden wanneer ze je vergeten zijn toch net iets praktischer.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 09 Nov 2014, 08:47

Begrijpelijk, ik kijk er weer anders naar gezien mijn werkzaamheden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Henk » Mon 10 Nov 2014, 17:32

Ik heb een tamelijk klein FB-lijstje, 56 op dit moment.
Een verzameling van collega's, forums en familie.

Ik heb het wel eens over mijn "oude" forum, maar in de drukke jaren waren dat er af en toe een stuk of 5, die elkaar overlapten, elk met hun eigen sfeertje.
Je kende mensen die je op meerdere plekken tegenkwam, dat had wel wat.
Maar dan bleek er "hier" flink geroddeld te worden over "daar", mensen werden verbannen omdat ze een afwijkende mening hadden, bepaald geen trolls.

Forums die leuk begonnen bleken een dictatortje aan het stuur te hebben,mensen die daar achteraan liepen, dat soort flauwekul.
Dan leer je elkaar toch beter kennen!

Het begin van Facebook: Uit ieder forum-groep "vrienden", dat was wat !
Ook uit de forums waar je eigenlijk niet zoveel kwam.
Op een gegeven moment toch maar radicaal een hele groep verwijderd, alleen diegenen erop waar je wat mee had.

Hoewel een stuk jonger dan mij waren er een aantal veteranen die halverwege de '90's al actief waren op bulletinboards, en ervaring hadden met hoe om te gaan met privacy.
Veel van geleerd, en geen van die mensen is op wat voor manier dan ook te stalken hoewel ze allemaal behoorlijk actief zijn.

Al die lessen leken niets te betekenen als je de golf van de laatste 4 of 5 jaar zag, toen mensen dichtbij ook opeens op Fb moesten.
Heel aardige mensen in het echt, maar wat een flauwekul en rotzooi.
Erger: Heel erg als mensen privé echt drama's hebben, maar op FB de jolige iemand uit moeten hangen: Alles is leuk, het swingt de pan uit, de show-must-go-on.

In een ander bericht een tijdje geleden had ik het hier ook al over, en de tegenzin ten opzichte van FB is alleen nog maar groter geworden.
Voor het volgen van interesses is het nog wel handig, maar privé is het ongeveer een no-go gebied geworden.

En dat komt niet door mijn leeftijd, ( bijna 61 ).
Behalve de jongere forumbuddies die dat al langer ook zo zagen, sprak ik de laatste dagen in het echt nog wat meer jonge mensen die op mijn FB staan, die er net zo over denken.

Al met al zakt het aardig in elkaar heb ik het idee.

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 11 Nov 2014, 23:03

Het is wat he? Zelfs voor interesses kan het 'te' gaan worden. Ik ben overlaatst nog uit de Belgian Whovian pagina gestapt vanwege de harde woorden die geslingerd werden naar reacties van mensen op Gallifrey Base (een forum) die een episode voor bepaalde redenen niet graag hadden gezien. In plaats van te begrijpen dat niet iedereen onnodige retcons met open armen ontvangt, werden er sneren uitgedeeld en hartelijk gelachen. Dat was het voor mij. Ikzelf mocht die aflevering ook helemaal niet en dus voelde echt alles dat ze plaatsten ontzettend persoonlijk. Die groep vloog er dus af. Ik heb lange tijd gedacht dat de DW community super vriendelijk was en open stond voor discussie, maar die hele heisa toonde echt een zwarte kant waar ik bij het beleven van mijn interesse nou net geen kennis mee wil maken.

Image

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Sun 16 Nov 2014, 11:30

Jammer om te zien hoe een gezellige community inderdaad zo om kan slaan, zover dat je besluit er weg te gaan; dat zou moderators toch aan het denken moeten zetten, en gebruikers ook, maar helaas doet het dat niet.

Ik zag gisteren iets soortgelijks vervelends in een Nederlandse anime community; 1 jongen was behoorlijk vervelend bezig en met zijn reacties echt duidelijk aan het trollen en reacties uit aan het lokken; en helaas zijn er dan natuurlijk altijd een paar die hem voeren en gaan lopen bekvechten. Zonde, want de gezelligheid is er dan snel af. En dat terwijl hij zelf de oplossing al aandraagt: "als je mn berichten niet wilt lezen, blokkeer me dan" - en dat was eigenlijk ook wat ik vrij snel toepaste.. - ik snap alleen niet dat de rest dat niet doet en toch liever gaat zitten bekvechten.. zonde van je energie :')

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 16 Nov 2014, 12:26

Dat zijn dingen die geleerd moeten worden, heb ik ook moeten doen op dit forum. We hebben vaak last gehad van trolls en dergelijke op het forum. Het is inderdaad zonde van je energie!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Henk » Sun 16 Nov 2014, 23:04

Nogmaals complimenten Fran en de rest van het forum !
Ik zit een beetje aan rand van dit forum, en dat zit ik ook in 2 andere forums, maar het liberale sfeertje hier bevalt me goed.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 17 Nov 2014, 08:50

Fijn om te lezen, Henk! We doen ons best. Bedankt. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 19 Mar 2015, 20:47

Facebook is met nieuwe Community richtlijnen gekomen. Deze Facebook Community richtlijnen zijn er voornamelijk om de grijze vlakken op te vullen en niet zozeer om de regels te veranderen.

Nu zijn er nog zaken waarbij mensen niet goed weten wat ze moeten doen in bepaalde situaties. Hierbij kun je denken aan het gebruik van een andere naam dan je echte naam of het plaatsen van foto's waarop een vrouw borstvoeding geeft.

Facebook heeft nu zijn regels aangescherpt, waardoor het duidelijk wordt of dit soort zaken wel of niet toegestaan zijn.

Tepels en blote billen zijn bijvoorbeeld niet toegestaan.
En het stukje over echte namen gebruiken.
http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/ ... toegestaan

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 20 Mar 2015, 18:36

Dus ze vinden het niet leuk als je een Facebook pagina aanmaakt voor laten we zeggen Vegeta? :P
Wel interessant wat ze plaatsen onder naaktheid wat betreft borstvoeding en die lid tekens dat die altijd toegestaan zullen worden.

Image

To be safe
To believe
In something

Post Reply