Facebook?

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

DragonNL
Otaku
Otaku

Re: Facebook?

Post by DragonNL » Fri 20 Mar 2015, 20:15

"We also restrict some images of female breasts if they include the nipple."

DISCRIMINATIE!! Image

Nee serieus, ik snap dat ze willen voorkomen dat het in het openbaar gebeurd. Maar zo lang het vriendenknopje aanstaat, who cares? De politie breekt ook niet bij je woning in om jou en je vriendin uit elkaar te houden.. Niet dat ik er last van ga hebben ofzo. Maar het is aan de ene kant wel een beetje raar.

Ik heb ook gemerkt een paar dagen terug dat ze zijn begonnen met standaard je locatie te plaatsen bij elke post die je maakt. Gelukkig valt dat ook weer meteen uit te zetten in de settings.

Ik zie ook dat er nergens staat dat je niet een alternatieve naam mag gebruiken:
(De titel)
Using Your Authentic Identity: How Facebook's real name requirement creates a safer environment.
--
Het gebruik van je echte identiteit: Hoe het echte naam regelement van Facebook zorgt voor een veiligere omgeving.
In de titel zeggen ze een real name policy te hebben, alleen niet waar.. Die claim is niet terug te vinden. Een titel is geen regel, het geeft enkel aan waar het komende onderwerp over gaat.
People connect on Facebook using their authentic identities.
--
Mensen gaan op Facebook met hun echte identiteit.
Gefeliciteerd... Dat is deels waar. Maar niet iedereen doet dat.
When people stand behind their opinions and actions with their authentic name and reputation, our community is more accountable.
--
Als mensen achter hun meningen en acties staan met hun echte naam en reputatie, dan is onze community meer verantwoordelijk.
Valt misschien over te discusseren. Maar dat heb je toch niet nodig als je de locatie van ieder mens op aarde al weet?
If we discover that you have multiple personal profiles, we may ask you to close the additional profiles. We also remove any profiles that impersonate other people.
--
Als wij ontdekken dat je meerdere persoonlijke profielen hebt, dan kunnen we je vragen om je overige te sluiten. Wij verwijderen ook alle profielen die andere personen nadoen.
Dat vind ik niet meer dan redelijk. En eerlijk gezegd ben ik ook wel blij dat profielen gesloten worden die andere mensen nadoen. Soms kom ik wel eens wat tegen waarvan ik denk.. nou.. ik weet het niet.... En dat is wel behoorlijk irritant.

Maar hoe gaan ze sowieso controleren of iedereen zijn echte naam gebruikt? Gaan ze persoonlijke informatie navragen bij de overheid? Gaan ze geboorteaktes aanvragen bij alle gemeentes van elk mens op aarde? Dat mogen ze niet. Tenzij diegene verdacht worden van poging tot doodslag ofzo.

Bij de overview staat wel "By joining Facebook, you agree to use your authentic name and identity." Maar dat geeft alleen het moment van lid worden aan. Iedereen heeft de optie om zijn volledige naam te veranderen in de settings.

https://www.facebook.com/communitystandards
Last edited by DragonNL on Fri 20 Mar 2015, 20:35, edited 1 time in total.

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 20 Mar 2015, 20:33

Ah, ze staan er inmiddels ook in het Nederlands bij blijkbaar.
Het feit dat ze willen dat je je echte naam gebruikt staat wel degelijk verwoord.
Door lid te worden van Facebook, stem je ermee in om je ware naam en identiteit te gebruiken.
Hoe ze het willen controleren is een goeie vraag. Maar het mag wel duidelijk zijn dat je niet daadwerkelijk een tv, film, boek etc. personage bent. :oops:
Vind het sowieso wel goed als richtlijnen verduidelijkt worden. :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Fri 20 Mar 2015, 20:37

Dat zei ik ook net 3 tellen geleden. "Dat geeft alleen het moment van lid worden aan. Iedereen heeft de optie om zijn volledige naam te veranderen in de settings."

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 25 Mar 2015, 22:56

Artiesten hebben er ook last van, van de authentieke namen. Accounts worden gewoon geblokkeerd. Tsja... Een nickname hebben op het internet is toch een gek iets......................

Oplossing is om jezelf (de artiest) kenbaar te maken via fanpagina's.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 28 Mar 2015, 12:30

Iedereen heeft in het echt toch ook wel ergens een nickname van?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 20 Jun 2015, 11:19

Staat op HLN.be, volgens mij was dit niet echt nieuw nieuws? Maar wel creepy.
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/ ... icht.dhtml

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 20 Jun 2015, 12:39

Stomme titel. Ze kunnen nu wel beter weten hoe je gezicht er uit ziet, maar natuurlijk maakt dat ze geen eigenaar. Dat is onzin. Zelfs je eigen moeder is geen eigenaar van jouw gezicht of wat dan ook. Dat is ronduit BS. Dat het niet handig is om makkelijk herkend te worden is wat anders.
Wel apart dat niemand denkt aan de natuurlijke wet. Want dat zegt wel degelijk dat je niet zomaar alles mag doen met de foto's van een ander. De realiteit is dat ze verplicht zijn om met je eigendom te doen wat je wil, of anders riskeren zelf slachtoffer te worden onder een zelfde soort situatie. Maar dan kom je alweer in een ander onderwerp.

Image

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Sat 20 Jun 2015, 13:01

Maar met gewoon die app niet downloaden is het opgelost toch? Of wordt het ook echt geïntegreerd in facebook zelf, naast de app? Maar inderdaad, eigenaar van een gezicht slaat nergens op. Natuurlijk weer een mediaterm om mensen over de zeik te krijgen :oops:

花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 20 Jun 2015, 13:21

Tja, de kop van dit stukje had ik genegeerd.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 25 Jul 2015, 23:05

Stel, je hebt een bericht gezet op een publieke pagina. En naar aanleiding daarvan krijg je een aantal friend requests. Van mensen die je nog nooit in het echt heb gezien en dat waarschijnlijk ook nooit gaat doen. Wat zou je doen? Accepteren? Of niet?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 26 Jul 2015, 02:16

Ik krijg het geregeld, vanwege mijn werkzaamheden en samenwerkingen door AVO. Ik accepteer ze in vele gevallen wel en zet ze op kennissen, want zo kan ik ze uitnodigen voor de evenementen die ik (mede-)organiseer. Maar ze zien niet alles op mijn tijdlijn / ik zie niet alles van hen voorbij komen.

Hoe gebruik jij jouw Facebook?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 26 Jul 2015, 08:05

DragonNL wrote:Stel, je hebt een bericht gezet op een publieke pagina. En naar aanleiding daarvan krijg je een aantal friend requests. Van mensen die je nog nooit in het echt heb gezien en dat waarschijnlijk ook nooit gaat doen. Wat zou je doen? Accepteren? Of niet?
Over het algemeen accepteer ik die niet. Doe ook altijd even wat onderzoek als ik een friend request krijg en de naam me niet bekend voor komt.
Ben nogal slecht met namen dus ga er niet gelijk van uit dat ik ze helemaal niet ken, als ik ze nog niet ken na het bekijken van hun profiel accepteer ik het ook niet. :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sun 26 Jul 2015, 11:33

Ik heb gewoon een standaard facebook account, net zoals iedereen daar. Dus als iemand een vriend word gaan ze ook meteen alles zien. Pas geleden heb ik wel iemand geaccepteerd, maar dat is ook omdat ik die in Oktober echt ga ontmoeten. Voor de rest zie ik ook niet echt veel reden om willekeurig mensen te accepteren. Dus nouja, dan ga ik er maar niet op in.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 26 Jul 2015, 11:57

Je gebruikt het op een andere manier als ik, dus begrijpelijk dat je ze niet gaat accepteren. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 16 Sep 2015, 10:37

Blijkbaar komt er een dislike button op Facebook.

http://nos.nl/liveblog/2057733-nos-op-3 ... er-4612400

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply