Bestellen uit buitenland

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Bestellen uit buitenland

Post by Fran » Fri 24 Feb 2012, 19:43

Jullie zullen vast wel bestellen uit het buitenland, wie van jullie heeft er te maken gehad met invoerrechten betalen (dus inklaringskosten en dergelijke)?

Ik ben er vandaag voor het eerst mee geconfronteerd (je moet het eens meemaken) en mag 28 euro ophoesten. Het gaat om een pakket met waarde van 4000 yen. Maar blijkbaar stond er geen gift op of heeft de douane hem opengemaakt en beoordeeld op waarde.

Wat denken jullie? Het geld moet ik morgen op gaan hoesten, want hij wordt morgen nogmaals aangeboden aan de deur. Het geld zal vast niet terug te halen zijn of ik kan vast geen bezwaar maken hiervoor. Het bedrag dat ik mag betalen is de helft meer dan dat ik dus betaald heb aan cd's en verzendkosten. Dus ik baal als een stekker.

Mijn aankoop was zeer spontaan, dus eigenlijk wordt ik direct afgestraft. Ik baal als een stekker :(

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Aion
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Re: Bestellen uit buitenland

Post by Aion » Sat 25 Feb 2012, 10:38

Verschilt, laatste jaar niet mee in aanraking gekomen eerlijk gezegd (nu zijn de invoerprijzen ook verhoogd geloof ik), maar ik heb over diverse pakketjes van CDJapan invoerrechten moeten betalen... Geloof dat ik iets van 7 tot 10 keer beboet ben (en dat over een totaal van iets van 40x valt het nog wel mee eerlijk gezegd), prijzen varieerden van 36 tot 78 euro iirc

Beetje waardeloze acties... Bestel nu ook haast nooit meer via CDJapan. Laatste keer is in oktober ofzo geweest, maar in de periode voorjaar 2009-najaar 2010 werden zo ineens iets van 7-10 pakketjes eruit geprikt van de iets van 12 die ik had besteld bij CDJapan

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 25 Feb 2012, 13:53

Ik denk dat de mijne ertussenuit gepikt is omdat er "BLACK MART" op staat ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 25 Feb 2012, 16:53

Ik heb het eigenlijk maar 1 maal gehad... Toen had ik besteld voor een vriend... Ergens een converter om met toetsenbord op PS3 te spelen...
Daar kwamen toen douane kosten bij op.

Voor de rest nog nooit, ook niet de (niet toegelate hier) kaartjes voor de DS die mijn moeder besteld. Vroeger in NL, nu in Korea/China/... Wherever ze nog te vinden zijn dan ;)

Misschien is het hier in België anders dan bij jullie qua controle... Geen idee van eigenlijk :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 28 Feb 2012, 23:32

Ik had nog gevraagd aan mijn collega bij PostNL. Hij adviseert me voortaan binnen Europa te bestellen, ze zijn vooral streng buiten Europa (Amerika, Japan). Ehm ja..

Ik weet niet of de controle in België anders is. Het zal vast wel vergelijkbaar zijn.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

as33kawaii
Otaku
Otaku

Post by as33kawaii » Wed 29 Feb 2012, 01:43

Ik heb er ook Gek** mee gehad, moest 17 euro betalen voor iets van 23 euro. Kwam uit China, bezwaar gemaakt..maar we zijn nu 2 maanden verder en je kan het al raden..nog niks teruggekregen, niet eens een bericht.
Oftewel HAAT. Ja, ik zou ook adviseren binnen Europa dingen te bestellen, en zelfs dan kan je gen**id worden.
Tip: als je iets koopt, onder de 20 euro aan waarde houden of aan laten merken als gift.

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 29 Feb 2012, 10:27

Ik kreeg net bericht terug van de winkel waar ik het gekocht hebt. Ik denk dat ze vergeten zijn 'GIFT' erop te plaatsen. Dus dat zal ik ze even doorgeven, dat dat waarschijnlijk het geval is. Ze vroegen aan mij of ik het terug laat sturen. Nou... ik ben dan meteen al mijn geld kwijt :P Maar sowieso als de douane je pakketje open maakt, dan maakt het volgens mij nog niet veel uit.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Aiko
Otaku
Otaku

Post by Aiko » Sun 25 Mar 2012, 21:04

Ik had deze maand een Cosplay online besteld vanuit China. Maar kennelijk moest ik dus 31 euro gaan betalen aan DHL verzend kosten ofzo. Dat is dus de 2e keer dat ik dat moet betalen. Het pakketje is dus door de duanen open gemaakt om te kijken of er geen drugs of whatever in zaten.
Kon dus gelijk 31 euro betalen aan de bezorger van DHL.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 25 Mar 2012, 21:34

Oeps. Dat is toch wel een flink bedrag extra dat je moet betalen :(

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Aiko
Otaku
Otaku

Post by Aiko » Sun 25 Mar 2012, 21:42

Duanen kosten, blijkbaar, dat zei me vader. Stond ook op die bon die erbij zat.

Vindhet wel vreemd, dat ik dus voor de 2e keer dat geld moest gaan betalen. Dus uit eindelijk, dat zeg ik heel eerlijk is die cosplay toch best wel duur uitgekomen.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 25 Mar 2012, 21:48

Ja, ik had hetzelfde met die CD's. Ze zijn teruggestuurd. Het wordt nogmaals opgestuurd en dan zullen we zien of dat wél werkt. Werkt het niet, dan betaal ik gewoon. Maar dan is het uitgeprobeerd ^^

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Aiko
Otaku
Otaku

Post by Aiko » Sun 25 Mar 2012, 21:58

Ik was Afgelopen Vrijdag niet thuis, dus mijn moeder heeft die 31 euro betaald. Niet dat ik het erg vind, maar vind het wel zonde van het geld, dat ik dus uit eindelijk 2 maal de verzendkosten heb moeten betalen.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 25 Mar 2012, 22:07

Nou ja.. of het nu drugs onderzoek is of importkosten. Sowieso vind ik 31 euro best wel wat geld :( Daar kan je leuke dingen mee doen!!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Aiko
Otaku
Otaku

Post by Aiko » Sun 25 Mar 2012, 23:24

Dat is ook een hoop geld. Maarja anders hadden ze het pakketje terug gestuurd en had ik zoveel weken moeten wachten tot ik het zou krijgen. Maarja, het is uit eindelijk goed gekomen.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Bestellen uit buitenland (voor Belgen)

Post by Fran » Tue 14 Aug 2012, 20:18

Ik vraag me eigenlijk af, hoe zit dat met de Belgen? Als je via EMS besteld, krijg je dat dan via Bpost binnen? En hoe zit het daar met de invoerrechten/inklaringskosten en extra kosten?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply