Mededeling: Fran gaat voor het eerst naar Japan!

Hier kan je informatie vinden over de vernieuwingen, regels en verzonden nieuwsbrieven van AVO!

Moderator: Fran

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Re: Mededeling: Fran gaat voor het eerst naar Japan!

Post by Shizu » Mon 06 Jun 2016, 17:36

Dat klinkt als een zeeeeeer geslaagde dag, heeerlijk!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 06 Jun 2016, 17:41

Ik moet erbij zeggen: was mijn eerste liveshow in Japan! Ik was op diverse dingen voorbereid (VK taferelen, heb natuurlijk diverse dingen gelezen op tumblr, meh meh meh), maar het was gewoon relaxed en fijn. Weet niet hoe dat gaat zijn bij Calmando Qual. Zelfde locatie, trouwens! We gaan het zien!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Mon 06 Jun 2016, 19:57

Van die taferelen moet je je niks aantrekken joh!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 07 Jun 2016, 02:56

Shizu wrote:Van die taferelen moet je je niks aantrekken joh!
Nou jaaaaaa, ik wil eigenlijk een beetje undercover rondlopen op de concerten. Maar dat werkt niet met mijn blonde haren. xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 07 Jun 2016, 05:23

Zowiezo niet als gaijin bent maar als je je gewoon normaal gedraagt

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 07 Jun 2016, 15:35

Tuurlijk, ik ben in de minderheid (is ook een raar gevoel, hoor!)

Ik val natuurlijk extra op met blond haar. En dan kan ik natuurlijk zwart gekleed zijn, mijn lengte werkt dan ook even niet mee. Dus ik ben dan gewoon stil, probeer niet in de weg te staan en geniet wel op mijn manier. Maar raak geen mensen aan, duw ze niet weg etc.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 07 Jun 2016, 15:43

Precies als je dat komt komt het wel goed!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 07 Jun 2016, 16:11

Goed! Let's continue met mijn korte verslagen. Dag 6 alweer!

Asakusa stond op de planning. En dan wel Sensoji (Asakusa Kannon Temple). Ik liep op het straatje daarvoor en toen vertelde mijn vriendin dat dit ook in Ameba Pigg te zien is. En toen begon het mij te dagen, toen ik het gebouw verderop zag. Ja, maar natuurlijk! Dit heb ik een aantal keren in de virtuele wereld van Ameba gezien! Het is ook best wel grappig dat ik dat besefte, terwijl ik alles bekeek. Mijn vriendin moest lachen: "Je bent niet in de virtuele wereld, dit is echt!"

We liepen verder, ondertussen at ik een stukje melonpan (die trouwens lekker was, heb ooit eens dit eerder gegeten en vond het niks. Warm is het het lekkerst!) en zo arriveerden we langzaam bij de tempel. Natuurlijk is er meer dan alleen een tempel. Tussendoor kwamen een aantal jonge meiden (schoolmeisjes) iets vragen. Ze hadden moeite om het in het Engels te zeggen, maar een begeleider kwam hen te hulp. Ze wilden met mij op de foto. Ehm wat? Ik vond de situatie wat lachwekkend, maar ging netjes op de foto staan. Uiteindelijk bedankten ze mij en reageerde ik in het Japans, waarop de begeleider heel hard WOW begon te zeggen. Zo goed! Uiteindelijk werd er heen en weer vriendelijkheden uitgewisseld en werd ik er een beetje verlegen van en wilde ik de situatie ontvluchten, wat een vreemde situatie. Ik kwam ze later nog tegen. Maar ik snapte niet echt waarom ze met mij op de foto wilden? Ik... helemaal in het zwart gekleed? Met mijn gekleurde blonde haren? OK. Genoeg buitenlanders hier, dus ze hadden net zo goed iemand anders kunnen vragen.

Ik heb wierook over mij heen geslagen voor geluk en langer haar. En toen was het tijd voor de tempel, wat is die mooi zeg! Uiteindelijk hebben we nog wat rondgewandeld, wat lekkers gegeten en zijn we richting het Edo-Tokyo Museum gegaan. Geschiedenis, daar hou ik wel van! Daar hebben we een aantal uren vertoeft en heb ik ook nog het één en ander gedaan qua activiteiten. Erg grappig.

Op naar Shibuya. Hachiko heb ik ontmoet en ik ben ermee op de foto gezet. Het was een korte ontmoeting. De Shibuya Crossing heb ik op hoogte bekeken en gefotografeerd, we zijn daarna okinomiyaki gaan eten en daarna Shibuya verder doorgelopen (zover dat kon). Shibuya 109 ingestapt en gekeken naar wat er allemaal te koop was. Commentaar van de vriendin: Daar zijn we te oud voor. Vond het wel meevallen, maar het was eigenlijk helemaal niks voor mijzelf. Ben snel de Tower Records in geweest, wilde al bijna de CD's induiken. Maar dat een andere keer. Ik ben daarna de Shibuya Hikarie in geweest en ben daar rondgelopen. Een mooie combinatie van winkels, heel veel restaurants op een aantal verdiepingen, maar ook kunst, werkplekken en een supermarkt.

Het was weer lekker vermoeiend allemaal. Ik ben nu al een paar uurtjes relaxen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 07 Jun 2016, 16:51

Waaaaaah wederom een zeer geslaagde dag!!

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Wed 08 Jun 2016, 23:31

waaaah ik heb even alle verslagen bijgelezen en wat klinkt dat allemaal ontzettend gaaf en leuk en geweldige n aaaahh :D Het klinkt echt heel leuk allemaal en ik ben erg blij dat je eerste live in Japan ook lekker relaxed was.

Op naar de volgende dag! :D

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Thu 09 Jun 2016, 13:42

Super leuk om te lezen!!
En grappig dat de schoolmeisjes met je op de foto wilde :p

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 10 Jun 2016, 06:55

Dag 7 was het concert van LOKA. Ik wilde nog wat cd's shoppen (ik had er sowieso 1 gezien die ik wilde hebben), voordat ik richting de O-West ging voor de final van LOKA. Daar ontmoette ik een vriendin, die mij kennis liet maken met andere mensen. Uiteindelijk stond ik boven op het balkon te kijken naar het optreden van LOKA. Ik moet zeggen dat het optreden anders is dan wat ik gewend ben van de shows in Nederland. Je merkt gewoon dat ze in Japan lekker kunnen uitpakken. Wat normaal is, is de drumsolo van Ken'ichi. Maar uiteindelijk was er een soort van battle met de bassist Miro en later ook met gitarist SIN. Ze namen ook hun tijd, het publiek vond het geweldig! Er waren naast de nieuwe liedjes ook de bekendere knallers als Club Rock Shit te horen. Ik vond het allemaal zeer vermakelijk. Uiteindelijk ben ik naar de izakaya gegaan met mijn vriendin en de rest die uiteindelijk ook mijn vrienden zijn geworden. Dat werd een gezellige bende, lekker eten en drinken en gesprekken die te grappig waren. Ook hoorde ik wat nieuwtjes die ik nog niet mag zeggen, maar het is toch tof om wat te horen.
Na de izakaya besloot ik uiteindelijk mee te gaan met die vriendin van mij naar de LOKA afterparty. Dus daar had Kihiro het over toen hij in Nederland was. Hij wilde een afterparty, maar die kwam er niet. Wel hier in Japan. En het was gezellig. Ik zag diverse nieuwe gezichten, mensen die gesprekken met mij wilden houden en ik vermaakte mij prima. Uiteindelijk naar huis gegaan en na het douchen gaan slapen.

Want.. dag 8 was de dag van Calmando Qual. En ik heb mijn dag nuttig gebruikt door te wassen en boodschappen te doen. Ik werd natuurlijk wat later wakker, verder had ik niks anders gepland dan de liveshow die avond. Ik had afgesproken met wat vrienden van mij en we zijn samen de AREA ingegaan. Het was in het begin helemaal niet zo druk. Maar Calmando Qual begon later, eerst speelde de band nue. Die was trouwens wel interessant, al kwamen de liedjes een beetje zeurderig over. Ik moet ze nog even op cd beluisteren.

De zaal was versierd met allemaal witte maskers. Vond het wel wat hebben. Je zal dat ook wel zien op de live DVD.

Toen het tijd werd voor Calmando Qual was de zaal vol. En dat was gewoon tof om te zien. Heel veel mensen wilden deze band nog één keer zien! 23 liedjes kregen we geserveerd. Achter elkaar, met hier en daar een MC. Toen kwamen de video's van de bands die wat wilden zeggen tegen Calmando Qual en daarna Calmando Qual zelf. Het publiek had er nog geen genoeg van en riep een tijdlang encore. Anderen gingen snel nog wat kopen, want laatste keer!

Ik ben blij dat ik hierbij kon zijn.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Fri 10 Jun 2016, 09:46

CQ heeft dus een goede laatste live gegeven. Leuk om je verhalen weer te lezen! Wat zal er nog meer komen?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 10 Jun 2016, 09:50

THE NOVEMBERS vanavond. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Fri 10 Jun 2016, 10:36

Goed bezig haha!

Image

Post Reply