Mededeling: Fran gaat voor het eerst naar Japan!

Hier kan je informatie vinden over de vernieuwingen, regels en verzonden nieuwsbrieven van AVO!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Mededeling: Fran gaat voor het eerst naar Japan!

Post by Fran » Tue 28 Jun 2016, 05:11

Ik vind het hier warm zat. En ik heb begrepen dat er vanaf volgende week nog hetere dagen gaan komen. Ik moet wel zeggen dat ik mazzel heb gehad met het weer qua regen. Er was mij al vanaf het begin af aan verteld: "Oh, je gaat in juni? Dat is het regenseizoen." Het heeft inderdaad geregend, maar niet elke dag. Soms een ochtend, soms een avond en heeeeeel soms een dag. Paraplu erbij en we kunnen weer verder! Dus ik heb enorm veel mazzel gehad.

Voor mij hoeft het niet elke dag 30 graden te zijn, maar dat heb ik hier dan wel geregeld gehad. En dan trachten niet te verbranden en te verkleuren. Nu zijn mijn armer wel wat bruiner geworden, maar verder valt het allemaal best wel mee.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 29 Jun 2016, 07:50

Ik ben nog aan het kijken geweest of ik nog naar een extra concert ga, voordat ik PLASTICZOOMS ga zien. Maar ik vind wel concerten, maar de artiesten spreken mij niet voor de volle 100 procent aan, waardoor ik er geld aan wil uitgeven.

Gisteren heb ik eerst wat dingen op de post gedaan. Een aantal late kaartjes, een cadeautje voor iemand in Tokyo die ik niet ga zien. Daarna ging ik random met de trein naar een locatie. Ik had eerst andere plannen, toen bedacht ik mij dat ik nog een CD wilde verkopen aan Closet Child. Daarna ben ik blijven hangen in Shinjuku. Eerst de ALTA in om geconfronteerd te worden met een Super Lovers Premium Shop. Even wat gegeten bij Doutour en daar zat ik naast een dude die Engels aan het studeren was. Hij schreef zo snel, dat ik mij afvroeg of hij het later nog kon lezen. Ik zag de Dir en Grey (ARCHE IN BUDOKAN DVD) promotie en later ook nog BAND-MAID.Tijd om naar huis te gaan en te starten met inpakken. Dat werd uiteindelijk het afkijken van Nijiiro Days.

Afgelopen nacht kwam een gast van de guesthouse stampend het huis binnen. Sindsdien ben ik wakker, de stress om in te pakken was naar voren gekomen en dus kon ik niet meer slapen. Nu ben ik AVO aan het updaten, muziek aan het luisteren en aan het nadenken wat ik nog moet wassen voordat ik ga. Ik denk niet dat ik naar een concert ga.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 29 Jun 2016, 18:45

Het was voornamelijk inpakken en soggen vandaag. Ik heb een bericht of twee geschreven. Ben wat gaan aanpassen van berichten die vandaag online kwamen. AVO kan niet echt draaien zonder mij.

Dus bij het inpakken zag ik dat mijn koffer te zwaar was. Dus ik was bezig met allerlei dingen eruit halen en kwam er op een gegeven moment achter dat ik verkeerd gekeken heb. Lbs versus kilogram. Groot verschil. En nu blijkt dat het helemaal niet te zwaar is!
Ik ga morgen toch wat op de post doen.

Verder ga ik morgen nog iemand ontmoeten. Ik mistte haar op Narita toen ik aankwam, zij ging weg naar Europa. Ze had pas morgenmiddag de tijd om te meeten.

En vrijdag nog een ontmoeting met ewn Duitse vriendin en PLASTICZOOMS!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Thu 30 Jun 2016, 14:38

Toch nog een hele volle agenda voordat je vertrekt, leuk!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 30 Jun 2016, 15:02

Ik moest vandaag afscheid nemen van de guest house waar ik mij in bevond. Ze hadden geen plek meer voor mij en dus had ik voor de vakantie voor 2 nachten elders een plek gevonden. Ik dacht dat het wel dichtbij Tokyo station was, maar het is eerder bij Asakusa. Wat trouwens nog niet heel erg ver van Haneda was, het vliegveld waar ik zaterdag naartoe moet. Dus ik had mijn route uitgestippeld. Ik stond vanmorgen vroeg op om naar het postkantoor te gaan met een andere gast van de guest house, een Duits meisje waarmee ik uiteindelijk vrienden ben geworden de afgelopen weken. Uiteindelijk liepen we in de motregen. We bespraken diverse dingen. Deden we gisteren al.

Zij had als doel een baan te zoeken in de eerste maand dat ze in Japan zou zijn. Daarna zou ze nog twee maanden genieten van haar vrije tijd en dan teruggaan naar Duitsland. Dat zou de situatie zijn als ze geen baan kon vinden. Ze was afgelopen weken druk bezig met solliciteren, naar werkmarkten gegaan en dergelijke. Ze had eergisteren twee gesprekken (nadat ze al bij beide banen al een eerste gesprek had). Dus dat is mooi. En spannend. Uiteindelijk zag ze in de trein op weg naar de guest house dat ze mail had. Ze wilde het openen, want het was van 1 van de bedrijven. Ze wilde het openen in mijn bijzijn. Ze zei vanmorgen tegen mij: "Nee, ik moet het niet openen. Francisca moet hier bij zijn." Wat ontzettend lief is. In die tijd was ik inpakken en riep ze mij bij de deur (die ik eigenlijk altijd wel op een kier heb staan). Dus ik liep naar haar toe en ze legde de situatie uit. Dus we zijn in de keuken gaan zitten en toen las ze de mail. "Hij is positief" "WAAAT?" "Ik heb de baan!" "GEWELDIG! GEFELICITEERD!"
Dus in een maand tijd, hard werken, geen echte vrije tijd, heeft ze een baan gevonden en mag ze blijven wonen in Japan. Echt super. Ze hoopt natuurlijk voor mij dat ik ook een baan ga vinden. "Jammer dat je niet nog een week ofzo langer blijft, dan hadden we samen nog leuke dingen kunnen doen." "Dat komt nog wel, als ik terugkom."

We bespraken dingen over de toekomst, over hoe sommige mensen dingen adviseren en dat het niet altijd een goed advies hoeft te zijn. Dat sommige mensen hun beeld van een baan hebben (of hoe zij hun leven willen hebben) op een ander willen projecteren. Dat soort dingen. Dat was gisteravond. Vanmorgen hadden we het over de toekomst. Kinderen krijgen, hoe ouders zijn etc.

Uiteindelijk liep ze ook met mij mee met een koffer in de handen (op rolletjes), ik ging uitchecken bij de guest house en uiteindelijk inchecken met mijn Suica bij Nakano station. Dat was de laatste keer dat ik haar zag. Maar ik kreeg een knuffel van haar en ze wil mij graag nog eens zien.

In die paar weken tijd heb ik dus veel gesocialized, ook in de guest house. Ik heb gewoon opengestaan (vandaar ook de deur op de kier) voor communicatie met de mensen in het huis. En uiteindelijk heb ik daar iemand aan overgehouden die in Japan blijft wonen. Ik vind het heel belangrijk, zij is iemand die mij heeft meegemaakt in de tijd dat ik net binnenkwam en allerlei dingen ging doen. We hebben samen veel dingen besproken over de geschiedenis, toekomst en heden. Vooral heden. Wat voor leuke dingen ik deed en dat zij dat straks gaat doen. Het is jammer dat de maand voorbij is. Ze is echt een hele leuke meid!

Na wat gereis richting Asakusa, zag ik het station waar ik moest uitstappen. Nu kan ik je zeggen dat dat de verkeerde conclusie is. Ik had nog een station later moeten hebben. Ik ben gaan lopen en lopen. Ik dacht de juiste kant op te gaan. Maar dus niet. Na wat heen en weer geloop (volgens mij was ik 3 km verkeerd gelopen in diverse richtingen) kwam ik uiteindelijk bij de locatie. De applicatie die mij de route gaf werkte niet, want de GPS werkte niet. Dus ja, dan kan je blijven ronddwalen. Gelukkig heeft mijn bagage wieltjes.

De bagage werd bewaard bij de hostel waar ik mij de komende nachten in bevind. En ik ben nog even rond gaan lopen. Daar zag ik al snel dat ik het veel makkelijker had kunnen doen en dat ik heel dichtbij Asakusa ben, de locatie waar ik had afgesproken met iemand. Ik ben bij mijn favoriete stek Veloce wat gaan eten en drinken en gaan tukken, want dat is normaal. En daarna liep ik terug om in te checken. Ik pakte de spullen die ik nodig had en ging op weg naar mijn afspraak.

Eenmaal in Asakusa (3 minuten later) werd ik aangekeken door een jongen die mij een ritje op zo'n karretje wilde verkopen. Ik zag hem naar mij kijken en toen moest ik al glimlachen. Ik liep zijn richting op en hij begon al te communiceren: "Jaaaa. Jaaaa!" Uiteindelijk liet hij mij weten waar ik naartoe moest (De Starbucks), maar had hij ook nog even reclame gemaakt. Gezien ik een afspraak had ging ik daarna verder.

Die afspraak bij de Starbucks was zeer interessant. Het ging over muziek, concerten, touren, conventies en muziek. Daarna ben ik soba met tempura gaan eten. Daar ging het gesprek over roken, alcohol, religie en meer.

Het was zeer interessant. Vanaf het begin leek het net alsof ik mijn afspraak een week niet gezien had, heel apart. Maar eigenlijk was dit de eerste ontmoeting.
Ik heb al ruim 1 jaar contact met haar en eigenlijk wil ze dolgraag optreden in Nederland. Ik probeer haar hierin te steunen in zoverre ik kan. Mocht je interesse hebben naar aanleiding van het lezen van dit stuk, neem contact met haar op (of met mij, mag ook).

Ik ben net terug in de hostel en heb mijn laptop gepakt en ben in de gedeelde ruimte gaan zitten. Er ligt al iemand te slapen. Dus ik ben nog wat dingetjes doen en dan ga ik denk ik douchen en slapen. Om 12 uur gaan de lichten uit. Dat zegt niet dat je dan moet slapen, maar sommigen slapen dan al wel. Dus zachtjes aan doen. :)

Morgen ga ik een bekende zien; ze is vandaag in Japan gearriveerd en gaat de komende tijd er vertoeven en wij ontmoeten elkaar dan voor de derde keer! Eerste keer Utrecht, tweede keer Dusseldorf, derde keer Tokyo! Very nice!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Thu 30 Jun 2016, 18:36

Wauw, dit klinkt echt geweldig zo!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 01 Jul 2016, 02:55

Laatste dag! Ik was al vroeg wakker, gezien er genoeg mensen waren in de hostel die zoiets hadden van: "Ik ben wakker, woohoo!"

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 04 Jul 2016, 14:44

De laatste dag begon met een beetje relaxen. Ik ben bij mijn favoriete stek Veloce koffie gaan drinken en uiteindelijk richting Ebisu gegaan. Daar was ik op zoek naar een plek die erg bekend is vanwege de Taiyaki. Maar ik vond de plek niet, dus ik ging naar Shinjuku. Ik had niet veel tijd en bedacht mij dat dit wel een prima puntje is voor de lijst voor de volgende keer.

Bij Studio ALTA vond ik mijn afspraak. We zijn een shoppingtour door Shinjuku gaan doen. Eerst de muziekwinkels. Die heb ik al diverse keren bezocht, toch liep ik er weg met aankopen. Die hadden te maken met cali gari en goatbed. Is iemand nog verbaasd hierover?

Toen zijn we de anime gerelateerde winkels Animega en Animate+ ingegaan. Daar vond ik trouwens hele leuke dingen, maar vooral een tas waar ik buttons op kan doen en die beschermd is door een plastic hoesje. Ik zag het al diverse malen bij jonge meiden: hele collecties buttons op tassen met een hoes eroverheen of een hoes met vakjes voor buttons. Dus die heb ik nu in mijn bezit. Omdat ik nog op zoek was naar iets leuks van Owari no Seraph, besloot mijn afspraak naar Ikebukuro te gaan. Maar heel veel hebben ze helaas niet meer. We zijn nog wat rondgelopen, Closet Child CD ingegaan en purikura gemaakt. Toen was het tijd om weer terug te gaan. Ik heb mij opgefrist en ben richting PLASTICZOOMS gegaan. Dat was in Shibuya. Ik liep de goede richting op en zag opeens hele interessante locaties. Hmm.. waarom moet ik dat nu op de laatste avond in Japan vinden??? In ieder geval was ik op de locatie.

Voor het optreden van PLASTICZOOMS ben ik gevraagd door HIGHFeeL om wat foto's te maken. Maar omdat ik zonder bewijs hiervan (geen sticker van gast oid) de locatie was binnengelopen, wachtte ik totdat ik de fotografe van PLASTICZOOMS zag. Die herkende mij gelukkig nog. Ik ben met haar naar de fotopit gegaan (die overigens erg smal was. Maar het lukte aardig. Ik heb heel wat foto's gemaakt. Het was behoorlijk puzzelen om uiteindelijk op alle plekken foto's te maken. Maar bij de encore wilde ik nog wat overzichtsfoto's maken.

Herinneringen jullie nog dat ik aangesproken werd door een bandlid van FOXPILL CULT na het evenement van emmurée? Ik had nooit gezegd wie dat was, maar dat was Shinpei (ex-PLASTICZOOMS). Ik had tijdens dat gesprek gevraagd of hij naar dit evenement zou gaan. Hij twijfelde nog. Toen ik zei dat ik zou gaan, zei hij dat hij ook ging. Maar ik had hem niet gevonden tijdens dat evenement. Was ook niet zo heel gek. Het was volle bak en dat maakte het moeilijk om iemand te vinden.

Na de show had ik de bandleden van PLASTICZOOMS nog gesproken en heb ik nog een drankje gedaan. Uiteindelijk liep ik uit het podium en wilde ik nog van de voorkant een foto maken. Ik keek op mijn scherm en zag een bekende voor de ingang staan: Shinpei! Ik twijfelde nog eventjes, maar nee.. het is hem echt. Dus ik liep langzaam richting Shinpei. Hij sprak om de haverklap met mensen die hem herkenden en hem gedag zeiden. Uiteindelijk stond ik bijna naast hem. Hij draaide zich om en hij herkende mij direct: Hey! Uiteindelijk heb ik een leuk gesprek met hem gehad en een foto gemaakt. Hij is echt superaardig (dat zijn de bandleden van PLASTICZOOMS ook!). Hij bedankte mij nog en ik ging richting het station.

Toen ik de Starbucks (bij TSUTAYA) voorbij liep, zag ik dat hij nog open was. Dus ik besloot een laatste Matcha Frappucino te nemen. Ik kon uiteindelijk boven zitten waar ik goed uitzicht had op de Shibuya Crossing. Er waren diverse muzikanten rondom de crossing te vinden. Ik sprak op dat moment met diverse mensen via LINE en Whatsapp. Door een gesprek met één van mijn vrienden moest ik huilen. Ik besefte mij een aantal dingen. Mijn droom is uitgekomen. Ik heb een supertijd gehad. Mijn vakantie is perfect afgerond met PLASTICZOOMS. Ik heb zoveel mensen ontmoet. Ik heb naast die paar vrienden die ik niet kon zien een bepaald persoon niet kunnen zien. Ik durfde hem niet te storen en dacht ook dat dit niet het moment was om hem te vertellen dat ik in Japan ben. Ik wil best vertellen over wie ik het heb: ADAM. (van ADAMS) Ik wilde hem niet lastigvallen. Ik weet dat hij druk bezig is met van alles en nog wat. Daarbij vind ik het gewoon moeilijk. Ik weet nog wanneer ik hem voor het laatst zag. En dat is ruim een half jaar terug. Ik had hem graag willen zien, maar ik dacht dat dat misschien niet wederzijds zou zijn. Uiteindelijk zei mijn vriendin: Misschien de volgende keer. We gaan zien wanneer hij zijn gezicht weer laat zien aan de menigte. Daar zit ik dan, snotterend aan een tafeltje met uitzicht op Shibuya Crossing. Twee meiden naast mij: 1 studeert, de ander is hevig aan het kleppen via haar telefoon. Bah.. ik moet een zakdoekje vinden. Die vond ik niet in mijn tas. Dat wordt opstaan. Ik liep uiteindelijk weg van de Starbucks.

Ik ging nog even Japanse sigaretten halen voor mijn broertje bij een apparaat. Maar dat werkte niet. Ik had geen ID, daar kwam ik achter toen ik aangetikt werd door een Japanner. Die zei dit in het Engels. Ik moest het geld er weer instoppen en hij liet zijn ID scannen. Ik bedankte hem vriendelijk voor dit gebaar. Hij was al weg toen ik de sigaretten uiteindelijk haalde.

Toen liep ik gauw door naar de treinen. Maar die hadden vertraging! Ik zag de tijd verdergaan, maar ik zag mijzelf niet verdergaan. Dat is vervelend! Ik stapte in een trein die al vol was, maar die werd voller en voller. Er werd nog even aangeduwd. Hup naar de volgende locatie. Daar moest ik overstappen. Ochjee... hoe kom ik hier normaal uit? Heel veel sumimasen roepen. En duwen. Mensen werden alle kanten opgeduwd. Ik zag de uitgang langzaam naar mij toekomen. De volgende trein had ook vertraging. Eenmaal aangekomen bleef hij wachten op een andere trein. De trein waar ik instond gaat naar Tokyo. En dat bleek de laatste trein te zijn. Ik was mij aan het voorbereiden dat ik een taxi moest nemen naar mijn slaapplek. Maar niets is minder waar. Op mijn volgende overstapplek kon ik de volgende trein met gemak halen. Huppa. Uitstappen en lopen naar mijn slaapplek. Het was inmiddels 1 uur geworden. Ik had helemaal geen zin om te slapen, maar was wel erg moe. Ik ben nog blijven praten met wat mensen. Echt geslapen heb ik niet die nacht. In de vroege ochtend ben ik wat spullen gaan pakken. Ik probeerde zo zachtjes mogelijk te doen. Douchen. Aankleden. Koffers bij elkaar pakken, nog even snel wegen en dan huppa uitchecken en richting Haneda.

Ik vertrok heel vroeg. Maar dat vond ik niet zo heel erg. Ik wilde liever op tijd zijn en rustig aan doen, dan haasten. Ik kwam om 10 uur aan op het vliegveld van Haneda en ging mij inchecken. Ik kon voor de langste reis (die trouwens met ANA was) nog van plaats wisselen. Ik wil bij het raam! En uiteindelijk had ik mijn tickets. Mijn bagage dropte ik ook snel en ik ging naar de volgende locatie, waar ik mijn handbagage even half moest uitpakken. Er was niks verdachts te vinden bij mij. Dus ik kon daarna relaxt nog wat eten en drinken en uiteindelijk boarden. Dus daar zat ik dan achter mijn laptopje. Ik voelde er weinig voor om iets voor AVO te doen. Dus uiteindelijk heb ik een enquête van het vliegveld ingevuld en koffie gedronken. Tijd om te boarden. Ik zat naast een koppeltje, maar die waren totaal niet vervelend.

Tijdens mijn vlucht heb ik trouwens een film gekeken (ERASED), manga gelezen (Black Butler) en het nieuws (welke niet heel vrolijk was). Maar ik heb ook geslapen. De vlucht was niet zo heel vervelend, maar 11 uur is best lang. Ik had langer willen slapen. Maar dat werd hem niet. Overstappen was in Munchen. Daar was het trouwens wat vervelender. Weer handbagage uitpakken (daar zijn ze wat strenger) en ik werd helemaal van top tot teen 'betast' door een vrouwelijke beveiliger. Daar ging het apparaat blijkbaar wel af, dus ik werd helemaal gescand. Heel apart. Ik had losse kleding aan, het enige wat misschien zou storen waren ritsen en mijn bh. Ik draag immers een beugelbh. Ik heb uit voorzorg geen sieraden om. Ook geen riem. Was niet nodig bij deze broek. Maar goed... alles voor de veiligheid. Ik werkte gewoon mee. Ik heb gehoord van de aanslag op het vliegveld in Istanboel. En dat in Brussel is ook niet lang geleden. Laten we gewoon even meewerken.

Op Munchen moest ik even wat langer wachten. Dat werd kleppen met vrienden. Zeggen dat ik in Europa ben. De vlucht naar Amsterdam was best wel relaxed. Ik kon geen plek kiezen. Dus ik zat eigenlijk aan de gang. Maar ik kon verplaatsen naar het raam. Er zat niemand naast mij. Eenmaal op Schiphol moest ik heel wat lopen om naar de bagageband te gaan. Daar vond ik mijn bagage en ging ik langs de douane. Niks aan te geven. Ze hadden ook niet echt heel veel interesse. Geeft niet, want als ze wilden controleren kwamen ze er toch achter dat ik onder het bedrag van 430 euro zit.

Ik pakte de trein naar huis. Ik wilde instappen, maar er stonden een aantal mensen te roken op het 'balkon' van de trein. Keiharde gabbermuziek. Een deel was dansen. Volgens mij waren ze onder invloed. Op Den Haag Centraal moest ik wachten op de volgende trein. Daar was al gauw een controleur. Ik wilde bijna mijn Suica kaart laten scannen. Dus daar kwam het gesprek van Japan naar voren. En op het station stond mijn moeder te wachten. Helemaal ontroerd.

Dus ik ben thuis.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 06 Jul 2016, 21:29

En ook wel leuk om te melden: ik ben 5 kilo armer!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Wed 06 Jul 2016, 22:04

Ik reageerde hier een hele tijd niet op, maar dat kwam eigenlijk omdat ik het stiekem aan het opsparen was tot er meerderen ''delen'' waren zodat ik niet hoefde te wachten telkens op vervolg stukken :D hehehe.

Ik vind het echt super leuk dat je dit hebt bijgehouden zodat wij hier in het saaie Nederland mee konden genieten haha. Heb erg zitten genieten van de verhalen en ik probeerde me er soms beelden bij te halen, wat niet altijd lukte, maar dat geeft niet. Een van de dingen die ik erg leuk vond om te lezen waren bijvoorbeeld dat je Marie en Takmi weer had gezien (die foto op facebook is ook zoooooo lief! ) en dat je zoveel coole dingen hebt bezichtigd en bezocht. Ook echt super leuk dat je het zo goed kon vinden met dat Duitse meisje en ik ben blij voor haar (ookal ken ik haar niet) dat ze die baan heeft gekregen :)

Fran, als je nog een keer naar Japan gaat, maak een deel 2!!!! :D :D

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 08 Jul 2016, 17:42

Ik heb heel graag reacties, dan weet ik dat mijn stukjes gelezen worden. :)

Dank voor het lezen! Ik mis Japan nu ontzettend. Een week terug lag ik in mijn bed na te denken over wat ik allemaal wel niet gedaan heb in die maand tijd. En ik vind 1 maand gewoonweg niet genoeg. Ik kom terug en dan wil ik langer verblijven! Drie maanden als het kan.

Ik krijg nu natuurlijk om mijn heen diverse opmerkingen: waarom ga je geen baan zoeken in Japan? Ik had eigenlijk wel gedacht dat je zou blijven in Japan. Tijd om weer een ticket te kopen. Het geld is nu even op, dus nu gauw hard werken en op terug naar Japan.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 15 Jul 2016, 16:31

In de video van eerder deze week vroeg ik naar allemaal vragen die te maken hebben met mijn eerste reis naar Japan. Ik heb er al een aantal binnengekregen en mocht ik er meer binnenkrijgen, dan komt er weer een nieuwe video online! Dus mocht je specifiek benieuwd zijn naar mijn eerste Japanreis, dan kun je de vragen insturen door ze hieronder te plaatsen, maar je mag ze ook versturen via de contactpagina. Vergeet hierbij niet te kiezen voor Q&A bij onderwerp. (http://avo-blog.nl/contact/)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 01 Aug 2016, 12:25

Tijd om dingen te delen over Japan. Ik begin eerst met een bekentenis. Het heeft al behoorlijk wat reacties opgeleverd.

http://avo-blog.nl/2016/08/01/editors-l ... aat-japan/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Mon 01 Aug 2016, 23:47

Leuk om te lezen! Voor omdat de titel effe doet shockeren xd

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 01 Aug 2016, 23:59

Raito wrote:Leuk om te lezen! Voor omdat de titel effe doet shockeren xd
Dat was de bedoeling ook. Het zorgde vandaag voor veel verkeer en reacties. Vooral herkenning! Erg leuk om te zien!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply