AVO Forum updates 2017

Hier kan je informatie vinden over de vernieuwingen, regels en verzonden nieuwsbrieven van AVO!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: AVO Forum updates: januari 2017

Post by Fran » Mon 23 Jan 2017, 12:11

Slecht nieuws. Ik moet overstappen naar een nieuw thema, gezien de maker van het thema die ik gebruikte niet meer verder gaat met PHPBB thema's.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

WilliamB
Haiku writer
Haiku writer

Post by WilliamB » Tue 24 Jan 2017, 12:36

Succes met het oplossen!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 24 Jan 2017, 14:16

WilliamB wrote:
Tue 24 Jan 2017, 12:36
Succes met het oplossen!
Dankjewel. Ik heb een forumlid met het probleem dat ze een 500 error krijgt. En ik heb al een aantal dingetjes aan mijn kant aangepast, om ervoor te zorgen dat ze terug kan komen. Maar op haar smartphone en PC krijgt ze dezelfde error. Heb geadviseerd cache te legen en cookies te verwijderen. Maar ze kan er nog steeds niet op. Gezien zij tot zoverre de enige is die contact opgenomen heeft met AVO met dit probleem, is dit best wel raar. Ik heb geen enkele foutmelding gehad en dus zit ik even na te denken. Er kunnen wat permissies verkeerd staan bij wat bestanden (zo op te lossen via de FTP) of er is iets geheel anders aan de hand. Heb in ieder geval een nieuwe versie van HTCACCES erop gegooid, maar dat mocht ook niet baten. Tussendoor leeg ik ook de cache aan de server side. Als er een IP blokkade is, krijg je wat anders te zien volgens mij. Maar ze heeft twee IP adressen. Dus heel raar dat dit probleem er is.

En dan is er een optie die vaak geopperd wordt: forum opnieuw installeren.

Geen nood.. de database gaat dan niet helemaal leeggemaakt worden. Het gaat meer om de software. En het installeren duurt niet zo heel lang, maar een 'schone' versie van het forum zou dan niet meteen heel erg zijn. Ondanks dat ik net een nieuwe versie heb geïnstalleerd. Maar als actieve leden niet het forum op kunnen door een fout, dan is het vervelend voor de mensen die dolgraag het forum wat posts willen geven. Het forum is natuurlijk niet zo actief meer als in de glorietijd, dus dan is het extra vervelend als actieve leden geen toegang hebben tot het forum. Tot op heden heb ik 1 klacht gehoord, maar ik vermoed dat ze niet de enige is.

Het installeren zal dan even duren en zorgt ervoor dat het forum een korte periode niet te bezoeken is..

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 27 Jan 2017, 20:53

Het forum is opnieuw geinstalleerd. Diegene die errors kregen, kregen zo'n vage 500 error. Daar heb ik weinig aan, behalve het feit dat ik de rechten van bepaalde bestanden moet nakijken (wat een rotwerk is), diegene die de error hadden moest vragen om hun cache en cookies te verwijderen/sessie af te sluiten en uiteindelijk besloot ik maar voor die herinstallatie. Met herinstallatie bedoel ik een schone installatie. Daarna ben ik stap voor stap aanpassingen gaan doen. Het forum lijkt nu weer OK te zijn?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 27 Jan 2017, 20:59

:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :-x :P :oops: :cry: :evil: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: *^_^* O_O (a) (=^;^=)

En de smilies zijn ook weer terug. Speciaal ontworpen door Spitch TVB, trouwens. Dus het zijn unieke smilies!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 29 Jan 2017, 22:21

Druk weekend gehad. Ik ga het morgen weer bekijken.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 30 Jan 2017, 11:53

Vandaag heb ik te weinig tijd om ernaar te kijken, dus dit gaat morgen worden.
Helaas voor AVO Forum heb ik hiernaast nog een leven, waardoor ik de problemen niet meteen kan oplossen. Ik hoop dat jullie dit begrijpen en door de fouten heen kunnen kijken.

De HTTP 500 error wordt bijv aangegeven in J-events subforum. Je kan wel posten, maar krijgt een error te zien. Je bericht wordt WEL geplaatst, maar die error zegt dus iets geheel anders.

Wordt vervolgd.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 30 Jan 2017, 14:02

De best wel populaire shoutbox zorgde voor wat problemen wat betreft statistieken. En als die de statistieken al in de war kan schoppen, wat kan het nog meer in de war schoppen?

In ieder geval houden de 500 errors niet op, dus dat was niet het probleem der problemen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

AndresS
Haiku writer
Haiku writer

Post by AndresS » Tue 31 Jan 2017, 11:42

Hopelijk kun je het snel oplossen!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 31 Jan 2017, 11:48

Dank! Ik hoop het ook, het is heel vervelend bij het plaatsen van nieuwe topics en berichten.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 31 Jan 2017, 13:43

Kreeg de melding dat de schijf vol zit (terwijl ik nog genoeg ruimte hoor te hebben, maar gaat om de server waar al mijn websites op staat). Kan heel misschien voor wat problemen gezorgd hebben. Ik moet even afwachten wanneer er weer ruimte is.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: AVO Forum updates: januari & februari 2017

Post by Fran » Thu 02 Feb 2017, 21:39

Het ziet er naar uit dat ik geen 500 errors meer krijg in bijv. J-Events subforum als ik een nieuw onderwerp aanmaak. Wie kan en wil dit voor mij uittesten?

Er kan ook weer geregistreerd worden. Dus nieuwe mensen wees welkom! ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 02 Feb 2017, 21:55

Ik zie dat een aantal mensen hebben zitten reageren, thanks! :)

Blijf vooral doorposten, want mochten we errors tegenkomen, dan wil ik daar natuurlijk iets over horen! Want dan kan ik het oplossen!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Qaphsiel » Thu 02 Feb 2017, 23:07

Als ik een fout tegenkom, laat ik het weten!!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 02 Feb 2017, 23:10

Bedankt voor het testen!

Momenteel ben ik op de hoogte van dat Lien en Kumasetsu niet op het forum kunnen. Maar ik kan wel zien dat ze online zijn geweest. Toch liet Kumasetsu weten dat hij na het inloggen een witte scherm krijgt. Lien kreeg eerst een 500 error. Geen idee of dat nu nog steeds is.

Wordt vervolgd!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply