AVO Forum updates 2017

Hier kan je informatie vinden over de vernieuwingen, regels en verzonden nieuwsbrieven van AVO!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: AVO Forum updates: januari & februari 2017

Post by Fran » Sun 05 Feb 2017, 21:02

De schijf waar AVO op staat is vol. 31 januari constateerde ik dit al en heb ik de hosting Versio gevraagd om mij meer ruimte te geven. Gezien het om een shared server gaat, kan de ene site wat meer ruimte gebruiken dan de ander. En omdat AVO nogal actief is, heeft het gewoon wat meer ruimte nodig. Afgelopen dag constateerde ik dat er te weinig ruimte vrij is gemaakt en hierdoor kan het zijn dat het forum en blog niet naar behoren kan werken. Heel vervelend, maar ik heb Versio al opgeroepen om dit probleem op te lossen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 07 Feb 2017, 20:50

Momenteel ben ik met Kumasetsu een probleem uitzoeken. Maar weet ik dat Lien gewoon weer op het forum kan!

Ik ben nu extensies aan het uitschakelen om te testen wat stoort. Dus het kan zijn dat bepaalde dingen zoals de shoutbox uitgeschakeld zal worden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 07 Feb 2017, 21:07

Donatiesysteem bleek het probleem te zijn!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Qaphsiel » Wed 08 Feb 2017, 19:14

Fijn dat het probleem gevonden is!!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 09 Feb 2017, 11:38

Zoals jullie hopelijk kunnen zien is de oude lay-out weer terug. Er zullen een aantal dingen nog niet werken, zoals sommige knoppen. Maar Asgard Sings! kwam spontaan met het idee om eraan te gaan knutselen! Dus stap voor stap zal het forum weer naar behoren werken, waarschijnlijk tot een volgende upgrade die niet minor is.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Asgard Sings!
Haiku writer
Haiku writer

Post by Asgard Sings! » Thu 09 Feb 2017, 23:17

Zoals @Fran al zei ben ik wat aan het knutselen. Dingen waarvan we weten dat het fout gaat:
  • Buttons met icoontjes gebruiken nog de oude icoontjes en zijn daardoor niet goed gestyled.
  • De teksteditor knoppen voor dingen als cursief/youtube/twitter etc zien er lelijk uit.
  • Paginatie onderaan de pagina werkt wel; ziet er alleen nog niet mooi uit vanwege icoontjes
Mochten jullie op dingen stuiten of layout technische dingen zien die nog niet in de haak zijn gelieve te laten weten :) Al vorens dat veranderingen gemaakt worden zal er eerst intensief getest worden op m'n eigen site waar een leeg avo-forum op het moment op draait (zonder data afgezien wat standaard posts).

Mochten er errors optreden of onverwacht dingen stuk gaan, gelieve de stappen te beschrijven hoe je de error hebt kunnen laten optreden, dit zal dan vervolgens op de kopie getest worden en hopelijk gefixed :)

Website: https://asgardsings.nl << Lijst met liedjes
Facebook: http://www.facebook.com/AsgardSings/ << Voor alle updates omtrend Asgard Sings!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 10 Feb 2017, 09:12

Ik dacht: "Iemand komt met een klacht." Maar dat was het dus niet. Haha.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Qaphsiel » Fri 10 Feb 2017, 23:40

Bedoel je met paginatie dat de nummering van de pagina's niet lekker naast elkaar staat en dat er blokjes staat naast post reply en jump to??

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 15 Feb 2017, 15:47

Voor diegene die graag in de middag en avond de sites graag bezoeken had vandaag pech, want door een 'stroomstoring' lagen alle servers eruit bij de hosting Versio.

Het duurde uiteindelijk 8 uur voordat alle sites van AVO weer online kwamen te staan.
Uiteindelijk zijn de websites van AVO pas 20 minuten geleden online gekomen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Qaphsiel » Wed 15 Feb 2017, 15:57

Ik vond het al apart dat de sites zo lang uit de lucht waren, soms is het maar van korte duur. Welkom terug!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 15 Feb 2017, 23:16

Ik was voornemens om van server te verhuizen op dezelfde hosting.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Feb 2017, 20:07

Fran wrote:
Wed 15 Feb 2017, 23:16
Ik was voornemens om van server te verhuizen op dezelfde hosting.
En dat gaat dit weekend gebeuren, want ik kan nu niks meer uploaden. Het is al deels te zien op AVO Blog. :/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Fri 24 Feb 2017, 20:48

Spannend! Duimen maar dat alles goed gaat.

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: AVO Forum updates: januari, februari & maart 2017

Post by Fran » Wed 01 Mar 2017, 19:46

En toen was het maart! En toen was het forum verhuisd naar een andere server die volgens Versio beter is. We gaan het zien. Door misinformatie door de eerstelijns medewerkers van Versio (die overigens ook moeite hadden met lezen en dus vragen beantwoorden) duurde het langer dan gepland, maar AVO Forum lijkt weer goed te lopen. En dat is fijn, want de database moest weer eens in delen verhuisd worden. Het laatste deel heb ik maar met een truukje die bigdump heet kunnen uploaden. Jippie!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Re: AVO Forum updates: januari, februari & maart 2017

Post by Qaphsiel » Wed 01 Mar 2017, 20:56

Welkom terug!

Image

Post Reply