Verminderde aanwezigheid admin | Help Fran weer naar Japan!

Hier kan je informatie vinden over de vernieuwingen, regels en verzonden nieuwsbrieven van AVO!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Verminderde aanwezigheid admin | Help Fran weer naar Japan!

Post by Fran » Fri 17 Feb 2017, 14:00

Beste leden,

Allereerst wil ik jullie hartelijk danken voor het (dagelijks) bezoeken van het forum en het achterlaten van diverse reacties in de vele onderwerpen die het forum bevat. Het forum heeft een database van 9 jaar oud - helaas heeft AVO Forum in z'n 14 jarige bestaan een aantal keren moeten herstarten - dus er zijn heel wat onderwerpen besproken de afgelopen jaren. Het AVO kan niet draaien zonder een admin, maar helemaal niet zonder actieve leden. Waarvoor dank!

Wegens omstandigheden moet ik tijdelijk een stapje terugdoen in mijn activiteiten op AVO. Ik heb de afgelopen maanden er al hard tegen gevochten - gezien ik geen opgever ben - maar het is gewoonweg nodig om rust te nemen. Dit zal betekenen dat het forum stiller zal zijn dan jullie gewend zijn. Misschien zullen er dagen zijn dat er niks gepost wordt.

Mocht je hier niet tegen kunnen, dan raad ik je aan om de oudere onderwerpen op te zoeken en de tijd te nemen om deze door te nemen. Vergeet je bakkie koffie of thee en een eventueel koekje niet!

TIP: In de linkerhoek onder de header zie je drie streepjes onder elkaar. Als je daar op klikt, zie je een lijstje tevoorschijn komen. Klik je op 'Active Topics', dan zie je de actieve onderwerpen. Mocht je willen weten welke onderwerpen nog een antwoord verdienen en momenteel op 0 reacties zitten, dan klik je op 'Unanswered posts'. Voor als je wil weten welke onderwerpen je eigenlijk nog moet lezen, dan klik je op 'Unread posts'. New posts spreken ook voor zich.

Zoals jullie van mij gewend zijn de afgelopen jaren, speel ik even open kaart.

Wat is de situatie? Momenteel ben ik bezig met het vinden van een nieuwe baan. Deze zoektocht is best wel moeilijk, gezien ik verder wil in waar ik mij momenteel mee bezig hou. En dat is de muziekwereld. Om preciezer te zijn de evenementenorganisatie. Momenteel hou ik mij bezig met het organiseren van concerten in Nederland. Dat is al bijna 5 jaar gaande en in die jaren heb ik diverse ervaringen opgedaan, goede en minder goede! Ik heb doorgekregen waar mijn passie zit en dat heeft te maken met het organiseren. Ik word er zelf blij van als ik de blije gezichten zie van mensen die naar een concert gegaan zijn van bands die ze supertof vinden. Alleen de werkzaamheden die ik de afgelopen 5 jaar heb gedaan brengen voor mij persoonlijk geen brood op de plank. Ik zie het ook als vrijwilligerswerk, dus dan past het onderdeel geld verdienen totaal niet! Toch is het handig om brood op de plank te krijgen door te werken. En ik heb diverse werkzaamheden gedaan die vielen onder betaald werk, maar ik heb nu mijn passie gevonden wil daar mijn baan van maken! En als ik dan mijn centen kan verdienen, wil ik zeker weer snel richting Japan!

Deze speurtocht is moeilijk en momenteel heeft het nog weinig opgeleverd. Ik zit te denken over een stap om een part-time tot fulltime baan te vinden en daarnaast een bedrijf te starten voor AVO Events. Ik kan dan mijn diensten verkopen die te maken hebben met het organiseren van concerten en evenementen - ik ben inmiddels voor een aantal conventies ook adviseur, onbetaald - maar eventueel ook merchandise verkoop zoals de buttons. Al moeten er dan wel meer merch gaan komen.
Maar mijn partner in crime verteld mij dat ik beter een stichting moet starten, non profit, want een bedrijf is best lastig. Je moet namelijk winst maken. Dat klopt! Zie ik dat gebeuren met de situatie die er nu is? Nee. Zie ik dat gebeuren als ik de situatie aanpas? Misschien wel, maar dan moet ik het wel erg goed aanpakken.
Een andere mogelijkheid is, waar ik mij ook mee bezighou is bij een bedrijf terechtkomen die dus ook evenementen organiseert, zich bezighoudt met muziek en goed draait en waarbij ik een hele goede bijdrage aan kan geven. Er is een stap gemaakt, maar het is nu zeker afwachten op antwoord.

Al deze werkzaamheden vreet mijn energie op, terwijl ik AVO ook nog moet runnen. AVO Forum kan ik dagelijks wel wat posts geven, maar AVO Blog hoort eigenlijk elke werkdag minstens 1 artikel online te zetten. En AVO Events gaat ook door, momenteel promoot ik de show van PLASTICZOOMS in P60. Dit soort dingen blijven trekken aan mij, waardoor ik officieel nooit echt rust kan nemen. Ik weet niet of jullie je nog kunnen herinneren toen ik in Japan was? AVO Blog was stiller geworden en ik had een aantal reviews klaar kunnen zetten, maar verder kwam er weinig online. En als er iets online kwam, deed ik dat vanuit Japan. Dus ik was tijdens mijn vakantie ook nog bezig met AVO. Nu hoor ik sommige denken: "Waarom heb je geen pauze ingelast met AVO Blog?" Dat zou een site zoals The Sushi Times wel lukken, maar mij niet, gezien AVO Blog meer op actuele onderwerpen reageert. Al wil dat de laatste tijd ook niet meer lukken en de kwaliteit is flink achteruit gelopen. En dat is best wel jammer, want dat is frustrerend, want AVO Blog bestaat al heel wat jaartjes en hoort wel degelijk wat meer liefde te verdienen wat betreft de inzet die al is gedaan.

De afgelopen maanden heb ik wel een aantal zeer actieve reporters en bloggers bij elkaar kunnen vinden die ook wel degelijk aanleveren. Maar voor de actuele onderwerpen zit AVO Blog toch echt aan mij vast. Ik vind daarom dat AVO Blog momenteel meer voorrang heeft om actief te blijven dan AVO Forum. En dat vind ik best vervelend, want de kans is groot dat als ik niet dagelijks wat post, dat het forum stil gaat vallen, ondanks mijn eerdere berichten die ik heb geplaatst. Zoals jullie merken sta ik er alleen voor op dit forum, gezien moderator Cypher ook uit de running ligt. Maar dit is de situatie die er is en daar moeten we het mee doen.

Ik hoop dat jullie het begrijpen. Fijn weekend.

Francisca

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya

Re: Verminderde aanwezigheid admin | Help Fran weer naar Japan!

Post by Chachamaru » Sat 18 Feb 2017, 14:41

Lang bericht, maar zeer duidelijk.

Tuurlijk is het erg jammer inderdaad dat het forum daardoor meer stil zal vallen, maar ik denk wel dat je gelijk hebt en er goed aan doet om de andere dingen die je beschreef voorrang te geven. Je werkt super hard en ik hoop dan ook dat je je passie verder kan gaan voortzetten en in de toekomst een stap verder kan gaan maken met AVO Events. En het zou natuurlijk mooi zijn als je bij een bedrijf terecht zou kunnen komen inderdaad die zich met evenementen organisatie bezig houdt. Gelukkig heb je een groepje actievere mensen kunnen vinden en dat is een fijn en positief iets! :)

Verder hoop ik gewoon dat je op deze manier wat meer kan focussen op een leuke baan vinden die bij je past en waar je met plezier ook aan werkt en dat dingen wat positiever hierna gaan worden! :D

Ik wil jou ook graag bedanken voor alle mooie, leuke, grappige, interessante, coole en boeiende topics, verhalen, feitjes en weetjes en meer op zowel het forum als het blog. En ik hoop dat je in de toekomst nog veel meer dingen zal bereiken!

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

ANCAFELOVER
Haiku writer
Haiku writer

Post by ANCAFELOVER » Sat 18 Feb 2017, 16:23

ondanks dat ik niet zo actief ben op het forum vind ik het alleen maar goed dat het wat stiller gaat worden je moet een keer aan jezelf denken ik weet dat je het met veel passie doet en dat het misschien moeilijk is maar je moet wel rust nemen tussendoor anders stort je in en ben je misschien lang uit de running heel veel succes met alles en je weet dat als je hulp nodig hebt ik je altijd probeer te helpen ;) fijn weekend meis geniet van het weer

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 18 Feb 2017, 20:26

Dank voor de reacties. Meer activiteit op het forum zou juist voor mij meer rust geven. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sat 18 Feb 2017, 21:22

Dan moeten wij als trouwe forumbezoekers er toch voor zorgen dat het forum wordt volgespamd?

Mijn activiteit laat wat te wensen over de laatste tijd, maar ik hoop (ook voor mezelf) dat ik de komende weken er wat meer tijd voor heb :P

didi
Haiku writer
Haiku writer

Post by didi » Tue 21 Feb 2017, 23:23

Chachamaru wrote:
Sat 18 Feb 2017, 14:41

Ik wil jou ook graag bedanken voor alle mooie, leuke, grappige, interessante, coole en boeiende topics, verhalen, feitjes en weetjes en meer op zowel het forum als het blog. En ik hoop dat je in de toekomst nog veel meer dingen zal bereiken!
Ze gaat niet voor altijd weg ofzo??

Groetjes didi

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 21 Feb 2017, 23:26

didi wrote:
Tue 21 Feb 2017, 23:23
Chachamaru wrote:
Sat 18 Feb 2017, 14:41

Ze gaat niet voor altijd weg ofzo??
Haha, nee. Ik ben niet van plan voor altijd te vertrekken. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply