Idee!

Uitdagingen subforum: daag een ander uit tot een duel.
Post Reply
MoonCat
Otaku
Otaku

Idee!

Post by MoonCat » Tue 18 May 2010, 16:10

Kent iemand murals?
Enkele dagen geleden moest ik terug denken aan een psp/photoshop-forum waar ik heel lang geleden lid van was en daar hielden ze destijds oa "mural-battles".
Ik wou de informatie hiervan terug opzoeken, maar het forum is inmiddels natuurlijk dood (hoe typisch!) en google kent murals blijkbaar enkel als muurschilderingen (waarvan de naam ook duidelijk komt :p )
Maar misschien ligt het aan mij en heeft het eigenlijk gewoon een andere naam (misschien dat iemand het hier weet?)

Nu vragen jullie je misschien af wat er nu precies met een mural wordt bedoeld?
Na een hele tijd zoeken heb ik een voorbeeld gevonden! (want die ene die ik destijds had gemaakt moet ik nog eens terug vinden)
http://vftwo.com/calvsblog/2010/01/20/v ... -it-lives/ (en dan op het plaatje klikken)
Het is dus de bedoeling dat er iemand begint met iets te maken (800*600 of een ander formaat) en de persoon erna voegt hetzelfde formaat er naast of eronder er aan toe en gebruikt dan iets dat in het vorige kwam ook in zijn stukje (kan een textuur zijn, plantje, silhouette van persoon die er in zat, ...
En zo bekom je een lange lijn :p Natuurlijk moet er ook even beslist worden hoeveel rondes het zullen worden en of er een bepaald thema is.

Wie heeft interesse? :D Het lijkt me alleszins leuk om hier eens te proberen!

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Idee!

Post by Fran » Tue 18 May 2010, 17:07

Ik ben hier totaal niet mee bekend, maar het lijkt me leuk om het eens te proberen. Niet nu, nu ben ik enorm druk. Maar als er genoeg animo voor is, mag je ze gerust starten. Misschien dat iemand anders hier ook mee bekend is? Zou leuk zijn :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Tue 18 May 2010, 17:19

Zoiets heb ik ooit is op een underground RnB forum gedaan ( grootste forum in die soort ter wereld en ik was er global mod *muwhaha* Mja dat terzijde.... )
Was wel heel leuk om te doen!
Als het doorgaat, doe ik mee!

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Tue 18 May 2010, 18:23

Ha, wil je dan het eerste slachtoffer zijn? =D
Zal ik dan maar direct een nieuw topic openen?

Ik heb trouwens nog een voorbeeld gevonden door op die site te neuzen:
http://homepage.ntlworld.com/chrisel38/VF_artistmural/

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Tue 18 May 2010, 18:33

Misschien is geen thema of iets heel wijds leuker?

Ik zie namelijk ook weinig thema in die 2 die hier staan en die vind ik geweldig!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 18 May 2010, 18:44

Jimbow wrote:Zoiets heb ik ooit is op een underground RnB forum gedaan ( grootste forum in die soort ter wereld en ik was er global mod *muwhaha* Mja dat terzijde.... )
*kuch* ego streler. :lol: (je bent in zo'n bui vandaag, valt me op)

Ben benieuwd hoe het zal lopen mensen :D

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Post by Selena~Cleopatra » Tue 18 May 2010, 20:26

OMG! Ik moest eerst denken aan de bekende murals in Noord-Ierland :S Dit lijkt er eigenlijk niet op en tegelijk ook wel!
Ter info: Ierse murals ;)
Image
Image
Image

En meer staan er wel op i-net :P

Maar de Ierse murals hebben natuurlijk wel een thema: the troubles. Aniway, ik ben benieuwd hoe die murals van jullie eruit zullen gaan zien. Tenslotte gaan jullie geen muren 'bekladden' en de geschiedenis erop gaan schilderen :)

BE the change you want to see in the world!

Elyne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Elyne » Wed 19 May 2010, 12:28

Niet volledig hetzelfde maar is er ook zoiets als Photoshop tennis; zie: http://www.wikihow.com/Play-Photoshop-Tennis ( wel in het Engels) het is erg leuk om te doen en zeker dan met bepaalde themas

Image

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Wed 19 May 2010, 17:00

Is ook leuk!

Maar laten we ons eerst maar op dit idee richten :)

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 23 May 2010, 15:00

Ik snap het nog steeds niet helemaal X'D. Dus het is geen PS-Tennis, maar wel iets waarbij iemand wat maakt en een ander er dan iets aan toevoegt?

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Tue 25 May 2010, 17:51

Spitch TVB wrote:Ik snap het nog steeds niet helemaal X'D. Dus het is geen PS-Tennis, maar wel iets waarbij iemand wat maakt en een ander er dan iets aan toevoegt?
Nja bij tennis is het 1 plaatje.
Nu maken we het plaatje steeds langer zeg maar

Post Reply