AVO Meeting Antwerpen || discussie topic

Zin in een meeting? Kijk dan hier of er een meeting gepland is en meld je aan!
Fran
Beheerder
Beheerder

AVO Meeting Antwerpen || discussie topic

Post by Fran » Mon 09 Aug 2010, 19:15

Wij willen graag iedereen betrekken bij AVO meetings. En helaas is het niet altijd mogelijk om iedereen te laten komen. Voor sommigen wordt het te duur om 1 dag op pad te gaan naar een bepaalde plek in Nederland. Dus dan komen wij toch naar Belgie?

Zelf dacht ik aan Antwerpen. Dat komt voor mij beter uit en ik hoop ook voor jullie.

Maar wat is er nu precies te doen in Antwerpen? En natuurlijk moeten wij een dag gaan afspreken met elkaar!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

MoonCat
Otaku
Otaku

Re: AVO Meeting Antwerpen || discussie topic

Post by MoonCat » Mon 09 Aug 2010, 19:49

Antwerpen is een grote stad :p Dus er is ook veel te doen! Hoewel ik nu niet precies kan zeggen wat allemaal!
Sowieso heb je de grote winkelstraat (de Meir), ik weet dat er een sushi bar is, een Dragon Toys (anime/manga spullen) en ook nog wat andere japans-getinte winkels (maar die ben ik zelf nog niet tegen gekomen, ze zijn er wel though!)
We zouden ook naar de Zoo kunnen gaan, maar dat is niet goedkoop en zo zie je natuurlijk ook niet zoveel van Antwerpen zelf.
In ieder geval ken ik Antwerpen niet zo heel erg goed, maar misschien iemand anders hier wel?

In ieder geval ben ik dan wel van de partij! :)

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 09 Aug 2010, 20:28

Ik zou niet naar de Zoo gaan. Qua dierenparken is Planckendael nog altijd aangenamer, maar die ligt dan weer niet in Antwerpen. 't Stad zelf bezoeken lijkt me leuker, misschien zelfs even kijken of er Japans gegeten kan worden... prijzen vergelijken... Beetje gericht gaan bezoeken en ons er dan ook aan houden ook.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Aiko
Otaku
Otaku

Post by Aiko » Mon 09 Aug 2010, 20:33

Ik ben wel is in het chinese straatje eweest in antwerpen, maar dat zijn alleen maar restaurantjes of kleine supermarktjes voor zover ik had gezien.

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 09 Aug 2010, 20:36

Ja, vroeger kon je er ook nog manga en soundtracks en zo kopen, maar die is verhuisd naar... ergens de andere kant van de weet ik veel. We zijn er ooit nog eens geraakt tijdens een vakantie, maar toen was het spul gesloten. ^^"

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 10 Aug 2010, 15:13

Antwerpen is voor de meeste Belgen onder ons zeer haalbaar lijkt me.
Voor de Nederlanders?
Want dan is het voor jullie weer erg prijzig!
Maar als er enkele willen komen is dit een JA ZEKER!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 10 Aug 2010, 15:15

Ik heb het voor jullie over. Ik heb op dit moment geen bijbaan. Maar ik ben admin van dit forum en ik wil toch een keer een meeting hebben voor de Vlamingen. Het zijn er toch een flink aantal! Als jullie niet kunnen komen, komen wij naar jullie?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 10 Aug 2010, 15:56

Super tof dat je dat wil doen!
Misschien zijn er ook enkele die wat dichter bij de grens wonen (dat weet ik niet), en die ook willen komen :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Admin
Beheerder
Beheerder

Post by Admin » Tue 10 Aug 2010, 15:58

Even tussendoor: we gaan niet van plaats veranderen. Antwerpen wordt de plek voor de België meeting!

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

Elyne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Elyne » Tue 10 Aug 2010, 16:26

Ik zou wellicht wel komen. Beter 2u in de trein dan 6 a 7 :p

Image

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Post by Selena~Cleopatra » Tue 10 Aug 2010, 16:59

Ik zou het eventueel ook wel zien zitten om dan eens te komen :) Antwerpen valt best mee van locatie. Ik zou het vooral bij het centrum houden, zoals hierboven al is voorgesteld, omdat het dan lekker dicht bij het station ligt.
Japans eten is volgens mij best haalbaar, maar dan moet je wel iets vinden dat redelijk cava is van prijs. Verder is er idd Dragontoys en de Meir, maar je bent soms beter om eens de zijstraatjes te doen dan.
Ik weet ook een fijne Ierse pub zijn in Antwerpen, maar da's natuurlijk iets wat redelijk 'common' is...

Euhm... ik ga nog eens denken wat Antwerpen nog meer te bieden heeft.

BE the change you want to see in the world!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 10 Aug 2010, 17:04

Goed goed, het gaat goed met de informatie. Ik denk dat het een flink dagvullend programma gaat worden :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Nymphaea
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Nymphaea » Sat 21 Aug 2010, 14:56

Er zijn blijkbaar ook Talloze musea in Antwerpen. Nu ik weet niet of iedereen zo graag een museum wilt bezoeken.
Maar hier toch enkele voorbeelden: Rubenshuis; Red line museum (scheepvaart); Koninklijk museum voor schone kunsten; Fotomuseum; Diamantmuseum; Rockoxhuis (patriciërswoning)en nog veel meer
Nu ikzelf bezoek heel graag museum, maar natuurlijk is dat niet voor iedereen. Nu soms zijn museums prijzig, maar ik vind dat dat meestal nog meevalt en als student (lees - 26 jarigen) krijg je vaak speciale kortingen zodat de inkom maar 1 euro bedraagt. (bijvoorbeeld bij het Rubenshuis en KMSK is het maar 1 euro)
Nu diegene die +26 jaar zijn moeten meestal rond de 6 euro betalen.
(natuurlijk zijn er ook groepskortingen, maar dat hangt van museum tot museum af, dat zou ik wel nog graag willen opzoeken moesten we naar een museum gaan van dat specifiek museum dan)

Dan zijn er ook nog veel parken, nu aangezien er al gepicknickt wordt in Utrecht, gaan we wsl niet picknicken in Antwerpen.

Er zijn ook kinderboerderijen om te bezoeken, maar die liggen meer aan de rand van de stad, dus ik ben niet zeker of dat zo makkelijk haalbaar is, maar het is misschien wel leuk en ontspannend om te doen.

Maar antwerpen is vooral bekend voor te shoppen. Blijkbaar zijn er in de Jezusstraat ook theehuisjes. Misschien is dat wel iets voor te doen ?

Image
Dankzij Aiko haar prachtig talent ^^

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 21 Aug 2010, 20:11

Ben ooit naar het Diamantmuseum geweest. Heel mooi, maar nog het interessantst als je jong bent. Het was wel eens leuk om te bezoeken en zo, maar vanaf een bepaalde leeftijd ben je zo van hehe, had meer gemogen. X'D Ben ook nog es in een Modemuseum geweest daar. Die was ook wel leuk, heel speciaal, ook wel stoffig (lol, get it? :P)

Image

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Sat 21 Aug 2010, 20:29

Ik ben een jaar (of was het nu twee jaar) geleden naar het Rubenshuis en KMSK geweest. Toch zeker wel aanraders :)

Post Reply