Persona 3 - THE HUNT (X3)

De hunts die volgens de normale regels gespeeld worden kunnen hier gevonden worden.

Meld je direct aan voor de volgende hunt!
Locked
Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Persona 3 - THE HUNT (X3)

Post by Spitch TVB » Thu 06 Oct 2011, 20:25

Ik ben Gij en Gij zijt Mij~
Persona 3 - THE HUNT! *o yeah!*

Image
-

Intro:

Eindelijk is het dan zover: de AVO beheerders stuiten op een wel heel aanlokkelijk aanbod... een goedkope groepsreis naar het Japanse stadje Iwatodai! Meteen melden leden zich aan om samen even gezellig de cultuur op te snuiven.

Echter... na een aantal nachten... wordt het pas echt duidelijk waarom deze reis zo goedkoop werd aangeboden...

Vakantielocatie:

Image

1. Het hotel!
2. Hoofdstation van Iwatodai (met voornamelijk eetgelegenheden en boeken- en mangawinkeltjes)
3. Het Station van Port Island (gekoppeld aan het station van Iwatodai. Hier kan je een bloemenwinkel en cinemazaal vinden)
4. Gekkoukan Middelbare school (hier gebeuren raaaaare dingen 's nachts!)
5. Het Paulownia Winkelcentrum (met arcade hal, muziekwinkel, drogist, karaokebar, antiekwinkel, politiebureau, juwelier, club en een plek voor koffiezuipers)
6. Naganaki Tempel (inclusief speeltuin voor de allerkleinsten X'D)

-

Spelregels:

ZO! Het is alweer een tijdje geleden dat ik hiermee wilde gaan beginnen, maar ik ben er eindelijk uit! De hunt wordt een heel simpele waarbij elke deelnemer gewoon zichzelf speelt en vooral goed oplet op wat er aan het gebeuren is!

Even de spelonderdelen voorleggen:
~

Personages:

1. De gewone AVO'ers
2. De Dromer (krijgt visioenen die het team kunnen helpen)
3. De Shadows (de slechterikken)
4. 'Spitch' (muahahaha)

1. De gewone AVO'ers

De AVO'ers zijn een je typische toeristen, elk met hun eigen karaktertrekken. Ze voelen echter dat er iets... vreemd is aan Iwatodai, maar kunnen er echter hun vinger niet op leggen. Wanneer ze echter één voor één wakker worden in een wereld waarin er gewoon bloed gutst uit elke muur, andere mensen er gewoon uitzien als doodskisten en vreemde zwarte wezens hen aan proberen te vallen, wordt meteen duidelijk dat de plek inderdaad geen gewoon vakantieoord is. Wanneer een verschijning in hun collectieve 'droomwereld', die gemakkelijkheidshalve de beeltenis aanneemt van AVO's eigen Spitch, de leden vertelt dat iemand van hen de eerste dag al werd overgenomen door een Shadow en de AVO'ers deze zullen moeten vinden en strijden om hun leven willen ze nog ooit heelhuids terug thuis geraken, ontploft de bom pas echt...

Als AVO'er gedurende de Dark Hour, een uur en dimensie die pal op middernacht valt en de stad onderdompelt in de wereld van de Shadows, kan je een wezen/oude godheid/mythische figuur naar keuze oproepen om jezelf tegen de vijand te beschermen. In termen van het spel zelf, betekent dit dat je erover kan schrijven. Het aanvallen van een mede-AVO'er, op verdenking van Shadow-zijn, gebeurt echter door te gaan stemmen! Stemmen gebeurt door de naam van de verdachte via een PM (of als je me op msn hebt kan het ook via msn of mail) naar me door te sturen voor 8 uur 's avonds. De stemmen worden vervolgens publiekelijk gemaakt waarna de persoon met de meeste stemmen wordt aangevallen. Wie niet stemt maakt zichzelf echter verdacht en stemt dus op zichzelf. Het doel is om de bezeten leden te vinden en deze uit het spel te spelen. 8-)

TIP: als gewoon lid kan je enkel winnen door goed samen te werken en de Shadows snel te vinden! Wat je echter NIET mag doen, is medespelers achter de schermen vertellen/mailen/PM'en wat je rol is binnen het spel. (Valsspelen is niet goed :roll: ) Op het forum zelf mag je wel je onschuld van de daken schreeuwen als je dat wil. Meestal is er toch niemand die het gelooft :lol:
2. De Dromer

De Dromer is een AVO'er die visioenen krijgt. Om de zoveel speeldagen krijgt de Dromer de kans om met 'Spitch' te praten en deze te vragen naar de identiteit van één bepaalde mede-AVO'er. De Dromer heeft hetzelfde doel als de rest van de leden: overleven en de Shadows uitschakelen.

Wat mag je NIET doen als Dromer: Vlakaf zeggen dat jij de Dromer bent. Gek genoeg zullen mensen je geloven, waardoor je dus het spel totaal scheef kunt trekken (Shadows vallen je aan, de andere AVO'ers gaan flippen=> snel speleinde. Willen we niet). Als ik één ding mag vragen: Don't do it! - Doe het niet. :mrgreen:
3. De Shadows

De Shadows komen er wanneer de duistere kant van de speler deze overneemt en zeg maar vervormt tot een soort van demon. De kans is groot dat ze hun eigenheid zo sterk zullen verliezen dat het enige wat nog van de originele persoon over zal blijven een lege, kwijlende zombie is die de ganse dag niks anders doet dan liggen niks doen... en kwijlen. (Vooral dat laatste) De Shadows in het spel maken echter nog goed gebruik van hun menselijke gedaante en misbruiken het gretig om andere AVO'ers in hetzelfde lot te strikken. De Shadows zijn de duidelijke slechterikken in dit spel.

Elke deelnemer die een Shadow is, krijgt meteen de identiteit van de andere te weten. Op deze manier kunnen ze samenspannen om zoveel mogelijk andere AVO'ers te besmetten. Aan de buitenkant zien ze er net zo uit als ieder ander en stemmen dus net als de andere AVO'ers, maar eens hun dag gekomen is (zie onder puntje 'Data'), krijgen ze de kans om hun verdorven clubje verder uit te breiden. De Shadows winnen het spel wanneer alles zo gekeerd is dat ze in de meerderheid zijn. Ook vinden ze het belangrijk dat de Dromer zo snel mogelijk wordt uitgeschakeld. PAS OP: De Dromer is immuun voor hun invloed, dus mocht deze groep net de Dromer eruit kiezen om te verderven, weten ze meteen welke AVO'er deze rol heeft gekregen!

De Slechterikken zijn teamspelers. Het zijn de enige personages die altijd en overal weten welke medespelers nu net ook Slechterikken zijn. Ze stemmen net als Standaardjes en Helden op de normale manier en doen zich het hele spel voor alsof ze zelf Standaard zijn en actief op zoek gaan naar de bad guys. Voor hen is het dus belangrijk dat ze de zichzelf niet verdacht maken en samen werken om die irritante held eruit te spelen.

Als Shadow zal je op het forum zo normaal mogelijk over willen komen en mensen zo manipuleren dat jij hen niet op gaat vallen. Vertel zeker niemand dat je een Shadow bent, of je bent verleden tijd.

EXTRA: Het spel begint met één Shadow. Wordt deze echter meteen bij de eerste stemronde gevonden, gaat diens krachten over naar een volledig nieuw slachtoffer! Wordt de Shadow echter op een later moment gevonden, wordt er niemand extra besmet =). Op deze manier willen we voorkomen dat het spel op de eerste dag beëindigd kan worden.
4. 'Spitch'

Spitch is Spitch niet, ze ziet er gewoon zo uit. Doorheen het spel zal deze entiteit de boel wat leiden :lol: .
---

Data:

1. De hunt start op vrijdag 7 oktober 2011. De eerste stemmen dienen VOOR 20:00 via PM naar MIJ gestuurd te worden!
2. De eerste aanval van de Shadows gebeurt op zondag 9 oktober 2011!!! (De volgende is op dinsdag 11 oktober 2011)
3. De Dromer kan voor het eerst met Spitch communiceren (via PM of MSN) op maandag 10 oktober 2011! (De volgende keer is donderdag 13 oktober 2011)

---
Deelnemers:

Fran
Darcy Maris
you-know
MoonCat
DJ_Robintje
Martine
Vevina
leanne2me

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Persona 3 - THE HUNT (X3)

Post by Fran » Thu 06 Oct 2011, 20:29

Willen jullie mij een PM sturen met eventuele gegevens van Twitter of Facebook als je een #wakeupcall wilt ontvangen voor de hunting? :-)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 06 Oct 2011, 20:31

Fran wrote:Willen jullie mij een PM sturen met eventuele gegevens van Twitter of Facebook als je een #wakeupcall wilt ontvangen voor de hunting? :-)
Goed idee, Fran!!! Ondertussen ga ik nog wat aan het eerste bericht sleutelen zodat hopelijk alles voor morgen duidelijk is =3!

---EDIT---

Alle rollen zijn verdeeld. Check dus zeker je PMs! Mocht ik toch iemand vergeten zijn, dan ben je hoogstwaarschijnlijk 'een gewone AVO'er'. Have fun!

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 06 Oct 2011, 21:47

Ik heb de PM gelezen, Spitch! Kom maar op.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 06 Oct 2011, 22:17

Ook alweer even geleden gelezen :)
We kunnen morgen lekker starten!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Thu 06 Oct 2011, 23:05

Ik heb de PM ook ontvangen en gelezen! :D

Admin
Beheerder
Beheerder

Post by Admin » Fri 07 Oct 2011, 12:23

In principe zou Spitch TVB nog een introductie schrijven, maar ik denk dat ze daar gister niet meer aan toe gekomen is. Toch kunnen jullie gaan stemmen. Vóór 8 uur.

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Fri 07 Oct 2011, 16:49

Maar aangezien er nog niet bepaald iets gezegd is geweest gaat het nogal random worden he :(
In ieder geval stuur ik het dan nu al, want ik weet dat ik het anders kan vergeten (maar moest er ineens nog wat gebeuren, kan ik die nog veranderen, toch?)

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 07 Oct 2011, 17:09

Iemand zin om de stad even te gaan verkennen met mij?

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 07 Oct 2011, 17:19

MoonCat wrote:Maar aangezien er nog niet bepaald iets gezegd is geweest gaat het nogal random worden he :(
In ieder geval stuur ik het dan nu al, want ik weet dat ik het anders kan vergeten (maar moest er ineens nog wat gebeuren, kan ik die nog veranderen, toch?)
Sowieso zijn de eerste stemmen random, omdat je net begint. Dus ik zie het verschil op dit moment niet echt. In bericht 1 staat dat je vandaag moet stemmen. Dus gewoon stemmen, anders stem je op jezelf. Is ook geen lekker begin!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Fri 07 Oct 2011, 17:50

Spitch wrote:Locatie: Ons hotel

Even een beeld om mensjes vol zomer- en vakantiegevoel te proppen:
Image
OEAAAAAHHHH!!!!!!!!!! Darcy Maris rekt zich eens flink uit!

Bugger jetlacks ook altijd. Je zou denken dat je er na zo vaak de wereld omreizen wel aan gewend bent, maar nee hoor! Ze gaapt nog eens even.
Japan, het heerlijke Japan! Tijd om Iwatodai eens te gaan verkennen!

Na een snel ontbijt (lunch? dinner?) in het restaurant van het hotel verlaat Darcy het gebouw.

Buiten schijnt het zonnetje nog net voor hij zo ondergaat. In ene waait er een windvlaag door het verder stille stadje. Brrrr...
Dan denkt Darcy Maris wat te zien, vanuit haar ooghoeken, net niet zichtbaar. Ze draait zich snel om maar ziet niks anders dan het hotel achter zich.

"Iemand zin om de stad even te gaan verkennen met mij?"
WHUAAAA! Ze schrikt zich dood als ze plotseling een stem hoort!
"DJ Robintje, je liet me schrikken!"

Maar graag gaat ze op het aanbod in! En terwijl de meiden richting de stad vertrekken, heeft Darcy nog steeds last van kippenvel. Waarom heeft ze toch het gevoel dat er iets niet klopt?

*Voor de personen die nog nooit met mij gehunt hebben, ik schrijf het liefst in de 3e persoon ^.~*

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 07 Oct 2011, 18:26

Samen met Darcy het stadje verkennend voelt Dj Robintje zich best goed.

"Hé kijk een winkeltje vol gadgets uit games, daar moet ik even gaan kijken".

Dj sprint al richting winkel met een grote lach op haar gezicht.
Ze hoopt van harte dat al de anderen zich amuseren :)

(ik doe mee, met dat in derde persoon schrijven, werkt beter ;))

Image

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Fri 07 Oct 2011, 18:40

"Oi! DJ!"

Darcy sprint erachteraan.... Ooeeeh gadgets... OEEHHH GAMESSS!!!!!
Al kwijlend blijft ze voor een vitrine vol Final Fantasy spullen staan. Aaah, mede dankzij FF is bij AVO terechtgekomen.. <3

Haar oog valt op een grote poster van Vincent Valentine... Als ze die nu eens zou kunnen betalen...!

Image

you-know
Sushi lover
Sushi lover

Post by you-know » Fri 07 Oct 2011, 19:41

"EINDELIJK ben ik in Japan", dacht you-know vrolijk.
"Hier heb ik de hele zomer kipnuggets en chicken satés voor gemaakt."
Het was een wonder dat haar ouders haar hadden laten gaan. Ze mocht óm 2 uur s'nachts niet eens van de stad naar haar eigen dorpje fietsen. Maar nu was ze hier, nadat ze haar moeder had moeten beloven haar regelmatig te smsen. Al haar vrienden waren vet jaloers geweest, maar ze had beloofd veel cadeautjes mee te nemen voor hen. Ze moest wel even wennen aan al die Avo'ers die ze voor het eerst ontmoette. Mensen kunnen in het echt zo verschillen in vergelijking met hun internet identiteit. Maar ze leken wel aardig. In elk geval had you-know, maar besloten om alleen de stad in te gaan, op zoek naar Reborn poppetje voor haar beste vriendin die helemaal gek was van de serie Kaytekyo Hitman Reborn!. You-know zag Darcy en dj Robbintje wel in de stad, maar ze besloot toch haar eigen weg te gaan en de stad helemaal in zich op te nemen. Wat was het toch geweldig om eindelijk hier te zijn. :D

(Derde persoon is moeilijk.:O Miss ga ik toch overstappen naar de eerste.)

Image

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Fri 07 Oct 2011, 19:54

Even off topic
Dat is helemaal je eigen keuze hoor you-know. Ik doe het puur omdat ik het makkelijker schrijven vind. Ik wissel heel stiekem ook wel eens tussendoor ;)

Image

Locked