Annulment - THE HUNT

De hunts die volgens de normale regels gespeeld worden kunnen hier gevonden worden.

Meld je direct aan voor de volgende hunt!
Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Annulment - THE HUNT

Post by Fran » Sat 08 Dec 2012, 22:34

Volgens mij kraken de hersenen van de Magiër op dit moment....

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Martine
Haiku writer
Haiku writer

Post by Martine » Sat 08 Dec 2012, 22:37

Als ze maar niet te hard kraken en kapot gaan...

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 08 Dec 2012, 22:44

De Magiër schrikt op wanneer hij hoort hoe Fran hem noemt en dat Martine de vraag daarna herhaalt, maakt het er niet gemakkelijker op voor hem. Wat zullen ze met hem doen? Hij is een Magiër, hij doet aan Magie. Tempeliers gaan normaal achter mensen zoals hem aan.

Hij lacht even, duidelijk niet op zijn gemak. "Neeej, ik ben helemaal geen Magiër, joh. Waar haal je dat vandaan. En wat ik bedoel? Nou, ik, eum... Ik bedoelde dat we de hond misschien wel in een anti-magie veld zouden kunnen leiden. Dan zien we het meteen of ze reageert of niet."

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 08 Dec 2012, 22:55

"Dat lijkt mij geen slecht idee. Zullen we het nu meteen uitvoeren?"

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Martine
Haiku writer
Haiku writer

Post by Martine » Sat 08 Dec 2012, 23:13

"Ik doe mee, vanaf een veilige afstand"

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 08 Dec 2012, 23:18

Het kleine groepje Tempeliers maakt alles klaar voor de test. Een cirkel wordt getrokken waarin alle anti-magie in gefocust dient te worden waarna het hondje naar binnen zal worden geleid. De hond heeft er echter niet zoveel zin in. De cirkel voelt maar raar aan. Onnatuurlijk. Daar wil het niet naar binnen. "Komaan, hondje. We willen je heus geen pijn doen! Ga gewoon binnen in de cirkel..." Maar nee, de viervoeter heeft er totaal geen zin in en zet het gewoon op een lopen.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Martine
Haiku writer
Haiku writer

Post by Martine » Sun 09 Dec 2012, 00:05

Ik zag de hond weglopen. Moet ik er nu achteraan, of kan de hond geen kwaad? We zitten nog steeds met een bezetene in ons midden. Dat zou meer kwaad kunnen dan die hond, denk ik.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 09 Dec 2012, 00:06

Als we zo twijfelen en het beest moeilijk gaat doen, kunnen we hem dan beter niet doden? Misschien een beetje hard, maar we moeten ook aan onze eigen levens denken?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Martine
Haiku writer
Haiku writer

Post by Martine » Sun 09 Dec 2012, 00:18

Heb jij een pijl en boog bij de hand?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 09 Dec 2012, 00:30

Beide Tempeliers hebben ergens gelijk. De hond kan een probleem zijn, maar de Bezetene is dat zeker! Hmm... Keuzes, keuzes... Uiteindelijk besluiten de Tempeliers, Martine met pijl en boog, gewoon met z'n allen de achtervolging in te zetten. Het is ook weer eens wat anders dan de Toren. Misschien zien ze nog iets leuks of zo?

Maar de hond kan verschrikkelijk goed rennen... en ontwijken. Het duurt niet lang voor ze in de donkere muil van een grauwe, grimmige grot verdwijnt. Een grauwe, grimmige, glibberige grot met een hoog stalagmiet-gehalte. Het hondje leidt de mannen en vrouwen dieper naar binnen. bij elke stap werd de gang donkerder en gevaarlijker. Langzaam maar zeker verdwijnt het licht aan het begin van de tunnel en maakt het plaats voor doordringende duisternis.

De hond blaft een enkele maal. De echo maakt iedereen duidelijk dat ze in een grotere kamer zijn aanbeland, maar er is niemand die een hand voor ogen kan zien. "O ja... perfect hoor, zitten we hier vast. Heeft iemand een lichtje?" De Tempeliers gaan zoeken, maar vinden niets. Lucifers behoren nu eenmaal niet tot de standaarduitrusting. Wat nu gedaan?

De Magiër wordt nerveus, maar besluit dat misschien nu wel het moment is om er gewoon voor uit te komen. 'Ja, ik ben een Magiër. Ik kan lichtjes oproepen en dat soort dingen. Ik ben gevaarlijk.' Hij raapt al zijn moed bijeen en dan-

Een lichtje verschijnt. Maar niet dankzij hem. Snel scant de Magiër de omgeving om de oorsprong van het gloed te vinden, maar het licht is zo fel dat hij niet kan zien wie het heeft aangestoken. "Yes! We hebben licht!" roept iemand. "Geweldig!" Maar zo geweldig vindt de Magiër het niet. Het licht is duidelijk magisch, maar niemand valt het op. Niemand behalve hem dan. Hij moet snel een beslissing maken. Hij kan niet zomaar een Bezetenen zijn krachten en identiteit laten imiteren.

Een tweede licht verschijnt in de hand van de Magiër. Twee mensen hebben magische krachten... Calgary en Dallas... Maar wie is er te vertrouwen?

----

Stemresultaten:

Calgary - Dallas
Kerr - Dallas
Brody - Calgary
Dallas - Sayer
Kyle - Dallas
Evan - Dallas
Sayer - Calgary

----

Dallas en Calgary kijken elkaar, nu er precies genoeg licht is om dit mogelijk te maken, recht in de ogen. Eén van hen was vals, maar wie. "Calgary... Jij? Jij bent de Bezetene?" Calgary doet een aantal stappen naar achteren. "Lieg niet, Dallas. Mijn ware identiteit komt misschien als een schok voor je, maar daarvoor hoef jij je eigen problemen nog niet op mij af te schui-!"

Calgary schrikt op wanneer hij vier handen zijn polsen voelt grijpen. Sayer en Brody hebben duidelijk hun keuze gemaakt. Aan zijn woorden hechten ze geen geloof meer. De andere Tempeliers zijn er nog niet zo zeker van. "Goed, als jullie het zo willen spelen!" Met een kreet blaast Calgary de twee Tempeliers van hem af en dooft daarna zijn licht. De duisternis die de groep eens zo hard heeft geplaagd, wordt nu in één klap zijn redding.

Dallas kijkt angstig om haar heen. "Waar is hij nu? Komt, komt hij achter mij aan? Wordt ik zijn volgende slachtoffer?" Net dan gaat ook voor haar het licht uit. Het is pikdonker... Opnieuw ziet niemand meer een hand voor ogen. Een flits... Iemand schreeuwt. Is het Dallas? Of klinkt Calgary nu plots heel erg als een vrouw?

Een licht ontsteekt. Het is de broek van Calgary die nu knisperend en brandend in de lucht wordt gehouden. Zijn gezicht is bebloed, zijn ogen gefocust op maar één ding. In een vlaag van menselijke nieuwsgierigheid richten de andere Tempeliers zich nu ook op datzelfde ding, datzelfde ding dat nu, dankzij die vlammende broek, mooi duidelijk is geworden: Dallas is niet langer meer een mens... Haar ogen glimmen en stralen van haat. "Jij rotmagiër!" tiert ze van woede. Haar huid barst en versplintert. Haar eens zo lieflijke gezicht maakt plaats voor dat van een monster! De laatste Bezetene...

"Het spijt me," zegt de Magiër, "het spijt me dat ik het al die tijd voor jullie heb moeten verzwijgen, maar ik wilde mijn hoofd niet verliezen. Ik wilde duidelijk maken dat niet iedereen van ons een hersenloos wezen is dat zomaar door dit soort geesten gebruikt kan worden! Ik, ik wilde duidelijk maken dat de Toren, dat het niet moet! Dat Magiërs jullie ook kunnen helpen en zelfs redden als het moet! Daar steek ik nu zelfs mijn broek voor in de fik! Please... Ik ben geen monster. Laat me jullie helpen." Maar de smeekbede van de Arcane Krijger is misplaatst. Op dat moment denkt niemand nog aan dat kleine detail dat hij aan Magie doet. Op dit moment is hij wat hij al die tijd al is geweest: een waardig lid van de familie. De Tempeliers stromen op hun doel af. Na al drie Demonen platgelegd te hebben, is er niemand die denkt dat het met deze laatste niet zal lukken. "Wie het eerst door dat ding heen is, krijgt cake, jonges!"

Het gevecht duurt welgeteld 68 minuten. Wanneer het levenloos lichaam van Dallas eindelijk de grond raakt, zakken de Tempeliers en de Magiër uitgeput, maar voldaan neer. Eindelijk zal de rust terugkeren...

En dat doet het ook. De Toren wordt opgeknapt, volledig herschilderd en bemeubeld met behulp van de plaatselijke Ikea en klaargestoomd om opnieuw een school en thuis te worden voor nieuwe Tovenaarskindjes. Wanneer een vriendelijke Magiër met een lange witte baard er de nieuwe Hoofdtovenaar wordt, krijgt de eetzaal er meteen een paar zwevende kaarsen en een mooi plafond er gratis bovenop. De Arcane Krijger krijgt de gratie van het Hoger Hof. Als Afvallige Magiër die zich als een Tempelier voordeed, hoort hij eigenlijk de doodstraf te krijgen, maar door zijn heldendaden is hij gewoon weer vogelvrij verklaard. En kreeg hij een gouden insigne dat hij bij de eerste de beste verkoper in gaat ruilen tegen eten voor een gans jaar. Het hondje is nooit meer terug gevonden geweest. Volgens de legendes spookt de viervoeter nog steeds door de grot, huilend omdat het geen brandende broek heeft dat hem naar de uitgang zou kunnen leiden. En de cake? Die is altijd al... een leugen geweest.

Einde

Gefeliciteerd Tempeliers en Magiër

Jullie hebben het spel goed gespeeld en GEWONNEN!!! (Woohooo!!)
Bij deze wil ik IEDERE deelnemer bedanken!!! Dus bij deze:

BEDANKT
DJ_Robintje
As33kawaii
Senoerja
Fran
You-know
en Martine!!!

Zonder jullie was de hunt er nooit geweest ^^.

Hier nog snel even de rolverdeling:

1) DJ_Robintje: Calgary, de Arcane Krijger/Magiër
2) As33kawaii: Finley, de Commandant, daarna Kerr, een gewone Tempelier
3) Senoerja: Cam, Yestin en later ook Tyree, alledrie Bezetenen
4) Fran: Dallas, oorspronkelijk een gewone Tempelier, maar werd als laatste ook Bezeten
5) you-know: Greer en daarna Kyle, beide gewone Tempeliers
6) Martine: Sayer, altijd een gewone Tempelier gebleven =)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 09 Dec 2012, 02:14

Heel goed gespeeld! En zeer spannend, want net heeft Spitch TVB het laatste gedeelte aangevuld bij de reactie die ze om half 1 plaatste. Dit deed ze in delen, daarom dat het ook net pas bekend is hoe het is afgelopen.

Prachtig verhaal, Spitch. Mooi! De grande finale, zoals ik al zei. :D

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 09 Dec 2012, 13:31

Ik vond het een zalige hunt!

Als magier wist ik reeds dat Dallas AKA Fran een bezetene was op de dag dat Tyree werd uitgestemd, maar ik volgde de vermoedens van de meeste met het idee dat dan die er al uit was.
Daarna probeerde ik te laten doorschemeren dat ik Dallas vermoedde, maar ik kon niet letterlijk zeggen waar het op stond XD

Het lijkt me dat mijn boodschap toch oké is overgekomen, natuurlijk met het mooie denkwerk van de rest!!

Ik moet zeggen dat een speciale rol hebben me prima bevalt! Mijn eerste hunt had ik een vergelijkbare rol, dus het begint me 'gewoon' aan te voelen =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 09 Dec 2012, 13:34

Aah ja, ik ben maar een paar dagen bezeten geraakt. Ik moest nogal lachen nadat ik zag door wie ik bezeten geraakt was, diegene waar ik mee naar Brussel ben geweest vorig weekend. Ik wist van niets. Ik had Calgary verkeerd ingeschat. Ik denk dat senoerja het beter op een rijtje had. ^^

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 09 Dec 2012, 13:51

Je had een voordeel doordat je een nieuwe bezetene was!
Moest ik niet toevallig jouw identiteit hebben gevraagd had ik misschien een andere keuze gemaakt om te stemmen en dan had het weer heel anders kunnen lopen :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 09 Dec 2012, 21:32

Dat is waar. Bij die laatste ronde speelde er veel geluk mee =)

O, nog een kleinigheidje voor de winnaars:

Image

Image

Locked