THOR (Marvel) - THE HUNT

De hunts die volgens de normale regels gespeeld worden kunnen hier gevonden worden.

Meld je direct aan voor de volgende hunt!
Post Reply
Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

THOR (Marvel) - THE HUNT

Post by Spitch TVB » Sun 08 Dec 2013, 01:29

THOR (Marvel) - THE HUNT
Speltopic

Algemeen spelverhaal:

Image
Loki:... Thor: Ik zie problemen.
Prachtige fanart door Renata Castellani! Check haar Deviantart en tumblr.

Algemeen spelverhaal:

Dit verhaal speelt zich af in het Marvel-filmuniversum voor de eerste Thor film.

Wanneer een Middelleeuwse Nederlandse boer een waterput aan wil leggen, stoten hij en zijn gezin op een vreemde steen: een Verdandi Nornensteen. Het ding voelt warm aan en glinstert als een ster. De boer, ervan overtuigt dat hij de steen voor veel geld zou kunnen verkopen, neemt de Nornensteen mee. Echter, deze actie wordt hem snel fataal... De volgende ochtend vind de vrouw van de boer haar man dood in bed terwijl griezelig tevreden ogen boven haar het plaatje gadeslaan. De vrouw gilt haar longen uit haar lijf en probeert naar de priester van het dorp te ontsnappen, maar de moordenaar is haar te snel af. Voor ook zij bloedend neerstuikt, ziet de vrouw nog net hoe een perfecte kopie van haar man haar met een sikkel te lijf gaat.

De steen had een Wisselbolg op het dorp losgelaten...

In Asgard worden de Odinsons Thor en Loki voor Alvader Odin geroepen. Op aanraden van Heimdall, de alleshorende en allesziende wachter van de godenstad, worden de twee naar het Nederlandse dorpje in Midgard gestuurd om de Wisselbolg te bestrijden en de Nornensteen veilig terug naar Asgard te brengen. Ondertussen heerst er massahysterie bij de Midgardians.

Zal het de broers lukken om vrede te brengen?

--------

Doel van het spel:

Het doel is om het spel te winnen! Iedereen krijgt bij aanvang een rol toegewezen. Hoe je wint, hangt af van deze rol. De Wisselbolgen zullen proberen om meer Wisselbolgen te creëren en stil maar zeker het dorpje en daarna de aarde en de andere 8 werelden volledig te converteren! Thor, Loki en de plaatselijke priester proberen dit natuurlijk te vermijden (of niet? ;) ). De gewone burgers kunnen pas weer vrij ademhalen wanneer alle Wisselbolgen uitgeroeid zijn.

---

Personages:

We spelen in dit spel met welgeteld 21 personages, ongeacht het aantal deelnemers. We maken namelijk een onderscheid tussen speelpersonages en persoonspersonages:

-Speelpersonages zijn deze die daadwerkelijk een onderdeel vormen van het spel en dus kunnen sterven.
-De Persoonspersonages zijn deze die we voor onszelf maken om mee te doen aan het verhaal.

1) Speelpersonages

De 21 speelpersonages zijn de pionnen in het spel. Elke deelnemer krijgt bij aanvang van het spel 1 van deze speelpersonages, een rol, onder zijn of haar hoede. Deze identiteit is geheim! Om onszelf niet te verraden, wordt op het forum zelf altijd gebruik gemaakt van Persoonspersonages.

-

2) Persoonspersonages:

Zoals in andere hunts, zullen er weer verhalen en theorieën worden gepost. Dit gebeurt steeds onder je eigen AVO-nickname als nickname. Op het forum speel je jezelf, maar dan in een Middeleeuws jasje. Je gedrag en rang binnenin het dorp kan je volledig zelf kiezen, zolang je je rol maar niet verraad. Je forum-en-theoriepost-zelf noemen we je Persoonspersonage.

Voorbeeld:
Spitch kreeg de roll van Heimdall achter de schermen, maar kiest ervoor een kleermaker te zijn op het forum. Ze zal zich dus gedragen als deze kleermaker tijdens het posten, terwijl ze ervoor probeert te zorgen dat haar rol veilig blijft.

-

3) Rollen:

De rollen zijn uiterst belangrijk!! Terwijl het spelen van een avontuurlijk aangelegde schapenherder allemaal leuk is voor forumposts, gaat het eigenlijk allemaal om de verborgen rol die jullie hebben. In totaal zijn er 6 verschillende rollen. De 6 rollen zijn:

A. De gewone burgers
B. De Wisselbolgen
C. De Priester
D. Thor
E. Loki
F. Heimdall

A. De gewone burgers

De gewone burgers zijn mensen zoals jij en ik die nu eenmaal in de Middeleeuwen blijken te leven. Op papier zijn ze allemaal Katholiek, maar de oude goden worden her en der ook nog wel een keertje aangeroepen. Als mensen zijn ze weerbaar en vinnig, maar ook bang voor het onbekende. Voor hen is het gevecht tegen de Wisselbolgen een kwestie van leven en dood.

Het grootste deel van onze 21 personages, bestaat uit gewone burgers. Elke speelavond stemmen ze via PM, mail of facebookchat VOOR 20:00 op het personage waarvan ze geloven dat die zich het meest verdacht heeft gedragen. Het personage met de meeste stemmen tegen, wordt door onze burgers meedogenloos afgeslacht. Alle PMs/mails/FBchat wordt naar mij (Spitch) gestuurd.

Hoe winnen? Het personage met de meeste stemmen tegen, sterft. De gewone burgers kunnen enkel winnen door goed samen te werken en alle Wisselbolgen snel te vinden!
Wat je zeker NIET mag doen: is medespelers achter de schermen vertellen/mailen/PM'en wat je rol is binnen het spel. (Valsspelen is niet goed!!!)

B. De Wisselbolgen

De Wisselbolgen zijn buitenaardse shapeshifters die naar de macht van Asgard streven. Eeuwen voordien werd één Wisselbolg door een krachtige Norn-vrouwe vastgezet in een Nornensteen, zodat de magische kracht van dit wezen voor Asgard gebruikt kon worden. De steen werd echter kwijtgespeeld. Nu de Wisselbolg vrij is, heeft deze maar één doel: wraak nemen op Asgard. Hiervoor gebruikt hij zijn kracht om mensen te doden en diens geest te gebruiken om nieuwe Wisselbolgen te creëren. Elke Wisselbolg heeft de gave om gedaantes van andere wezens aan te nemen en dus lijken ze in dit spel wel heel erg op gewone burgers en stemmen dus ook elke dag zoals alle anderen;).

De Wisselbolgen hebben vele vijanden. Zo moeten ze niet alleen opboksen tegen terugvechtende mensen, maar ook tegen hun priester en twee Asgardianen. Echter hebben ze wel een leuk voordeel: Om de drie dagen valt er een perfect moment waarop de Wisselbolgen een nieuw familielid in het leven kunnen roepen. Dit kan door op deze dagen de naam van de persoon wiens ziel ze willen gebruiken, te PMen/mailen/sturen naar mij, Spitch =).

Maar pas op!

Niet iedere ziel kan gebruikt worden! Wanneer de Wisselbolgen mij de naam sturen van een personage dat in het geheim één van onderstaande rollen is, kunnen er wel eens problemen volgen:

- Thor: wanneer de Wisselbolgen een personage willen inlijven dat in het geheim Thor blijkt te zijn, verraden ze zich bij deze god en vecht Thor terug. Hierbij sterft één Wisselbolg. Verder leert Thor ook de naam van één extra Wisselbolg. Aangezien Thor en Loki samenwerken, zal ook Loki meteen ook de naam weten van deze Wisselbolg.

- Loki: wanneer de Wisselbolgen Loki eruit vissen, is het verhaal helemaal anders. Loki is een meestersbedrieger en kan dus heel wat kanten op. Zo kan hij ervoor kiezen om zijn rol als gewone burger aan te houden en te faken dat hij een Wisselbolg wordt, om zo bij de vijand te spioneren. Een andere mogelijkheid is om net als Thor alvast aan te vallen. Ook hierbij laat één Wisselbolg het leven, maar leert Loki de namen van twee extra Wisselbolgen in plaats van één die hij dan aan Thor door kan spelen. Maar het kan nog sluwer... Loki kan ervoor spelen om met de Wisselbolgen mee te werken en hen de naam van Thor door te spelen voor de volgende stemronde, of zelfs om ze bij latere rondes gewoon te verraden. Ook bij verraad sterft een Wisselbolg, maar natuurlijk leren de Wisselbolgen dan wel welk personage ze de volgende keer er het beste uit zouden stemmen ;).

Sommige zielen zijn echter wel heel erg begeerd:

- Priester: De priester heeft redelijk wat macht in het dorpje. Wanneer hij door de Wisselbolgen eruit gepikt wordt, wordt ook hij een Wisselbolg en kunnen de monsters vanaf dat moment om de 2 dagen een nieuw familielid tot leven blazen in plaats van om de 3.

Op normale dagen stemmen de Wisselbolgen steeds mee met de rest. Nooit laten ze blijken dat ze eigenlijk op zieltjes aan het azen zijn. De Wisselbolgen kunnen ondereen wel met elkaar communiceren achter de schermen.

Hoe kan je als Wisselbolg winnen? De Wisselbolgen winnen het spel wanneer het spel zo gekeerd is dat ze in de meerderheid zijn. De wereld kan dan volledig aan hun macht worden onderworpen. Als het hen lukt de Priester te recruteren, is dat alleen maar een PLUS!
Wat is verboden? Wat je zeker NIET mag doen, is medespelers achter de schermen vertellen/mailen/PM'en wat je rol is binnen het spel. (Valsspelen is nog altijd niet goed!!!)

C. De Priester

De Priester is een burger dat zijn macht over de dorpelingen wil versterken door te gaan schreeuwen dat de Wisselbolgen demonen zijn die hen mee willen nemen naar de Hel en dat iedereen de paganistische gewoontes dringend achter zich moeten laten. Of anders! Zelf heeft hij echter totaal geen speciale krachten en kan dus makkelijk door Wisselbolgen worden omgetuned.

Hoe kan je als Priester winnen? De Priester wil zijn macht uitbreiden over het volk. Wanneer de Wisselbolgen uitgeroeid zijn, wint hij samen met alle andere personages, maar hij wint pas <i>echt</i> wanneer ook Thor en Loki verslagen zijn en voor het einde van het spel terug naar Asgard zijn gestuurd. Pas dan, zo gelooft hij, kan hij de zieltjes van de mensen volledig voor God terugwinnen.
Wat is verboden? Wat je zeker NIET mag doen, is medespelers achter de schermen vertellen/mailen/PM'en wat je rol is binnen het spel. (Valsspelen is nog altijd zeker niet goed!!!)

D. Thor

Thor is een jonge Asgardiaan met macht over het weer (en dan vooral bliksem en donder). Hij heeft al bij al een relatief kort lontje en houdt van vechten. De Wisselbolgen gaat hij dan ook liefst meteen te lijf met zijn hamer Mjölnir. Echter, omdat hij bij aankomst in Nederland nogal luidruchtig in een gevecht vloog en een horde boze burgers achter hem aan kreeg, hangt hij nu (volledig tegen zijn zin) vast aan Loki's magische vermommingen. Thor hoort zich dus als gewone burger te gedragen wil hij de mensheid beschermen en zwaait pas met zijn hamer wanneer de situatie om een superheld vraagt. Echter, het feit dat hij enkel vermomd wordt door Loki's magie, betekent dat eens Loki uit het spel valt, zijn identiteit volledig voor het rapen valt! Loki is de enige die bij aanvang perfect weet welk personage de rol van Thor draagt en vice versa. Zij kunnen dus vanaf het begin al samenspannen.

Thor kan niet worden gerekruteerd door Wisselbolgen en slaat hard terug! (zie hoger) Wel kan hij om de twee dagen Heimdall om inzicht vragen door een naam van een personage waarvan hij de rol wil kennen, naar mij (Spitch) op te sturen. Thor stemt elke dag verder net als iedereen voor 20:00.

Hoe winnen? Thor wint wanneer alle Wisselbolgen uit het spel zijn.
Wat is verboden? Wat je zeker NIET mag doen, is medespelers achter de schermen vertellen/mailen/PM'en wat je rol is binnen het spel. (Valsspelen is nog altijd never zeker niet goed!!!)

E. Loki

Loki is de jongere broer van Thor en een meestermagiër. Echter, anders dan zijn broer zit hij helemaal niet verlegen om gebeurtenissen wat 'spannender' te maken. Wat hij precies wil is daarom niet altijd duidelijk. Loki's krachten zorgen ervoor dat Thor en hijzelf vermomd blijven doorheen het spel. Of toch zolang Loki in het spel blijft. Hij is het enige personage dat dankzij zijn krachten de Wisselbolgen perfect om de tuin kan leiden. (zie hoger) Loki kent Thor's identiteit en vice versa. Zij kunnen dus vanaf het begin al samenspannen. Loki stemt verder elke dag net als iedereen voor 20:00.

Hoe winnen? Loki wint wanneer Loki wint aangezien Loki zijn kant kan kiezen.
Wat is verboden? Wat je zeker NIET mag doen, is medespelers achter de schermen vertellen/mailen/PM'en wat je rol is binnen het spel. (Valsspelen is nog altijd never zeker nooit niet goed!!!)

F. Heimdall

Heimdall is de wachter van Asgard. Zijn speciale gave laat het hem toe om alles te zien en te horen dat in de 9 werelden gebeurt. Om de twee dagen kan Thor hem naar de identiteit van een ander personage vragen. Met Loki komt Heimdall echter niet zo goed overeen ;). Heimdall wordt gespeeld door moi :lol:

-

4) Speelpersonages: Namen

Dit worden de 21 personages waarop jullie kunnen stemmen doorheen het spel:

1 Aelwijn
2 Cilia
3 Dam
4 Yolande
5 Engelbrecht
6 Uda
7 Floer
8 Thietgarda
9 Ghise
10 Rinelt
11 Heyn
12 Menika
13 Jorijs
14 Luva
15 Knop
16 Iolitha
17 Noude
18 Helena
19 Zander
20 Bertha
21 Tijs

De rol die je krijgt hangt af van het personage waarmee ik je opzadel. =) (Bij mij bekend) Hou je identiteit en rol geheim en have fun!! =D

-

Deelnemers:

DJ_Robintje
Cypher
Fran
senoerja
SuperShizuko
Endroine
you-know

Doen er nog mensen mee? =)

De hunt start officiëel op Zondag 8 december, maar omdat ik iedereen nog de kans wil geven om alles na te lezen en zich voor te bereiden, starten we het stemmen pas op Maandag 9 december!

Twijfel ook niet om mij te contacteren bij vragen!!!

------

Contact en stemmen

Mij contacteren en stemmen naar me doorsturen kan door middel van:

- PM
- email (elodiepuntadamathotmailpuntbe)
- Facebook-chat (voeg mij toe: [LINK])
- Twitter privé-bericht (de officiële AVO-hunt twitter: https://twitter.com/AVOhuntspel)

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: THOR (Marvel) - THE HUNT

Post by Fran » Sun 08 Dec 2013, 02:29

En en en en: #AVOhunt kan je gebruiken bij het bespreken van de hunt. Het kan een extra sausje geven aan de hunt. :D

Ik heb er zin in!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 08 Dec 2013, 02:36

Twitter bespreking kan je gebruiken om snel ideeën door te sturen. Wat je aan theorieën op twitter zet, plaats ik voor je op AVO. Ik zoek ook nog wel naar een manier om de theorieën op AVO ook te delen op twitter.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sun 08 Dec 2013, 09:53

Ik heb er ook zin in!
Ben erg benieuwd!
Mijn eerste AVOhunt!

Ik heb trouwens een account op Twitter aangemaakt voor de hunt voor mezelf zodat ik ook de hasttag kan gebruiken! (Want mijn andere account heeft namelijk een slotje)

Image

senoerja
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by senoerja » Sun 08 Dec 2013, 17:29

"heb je het gehoord? heb je het gehoord? De familie Ondersteen is compleet uitgemoord" Ik kijk naar de mensen om mij heen en zie hun verschrikte gezichten. "achterhoek Timothy zei dat het met een sikkel is gebeurd" Het beeld van hun lijken hangt nog in mijn hoofd.
Bloed, doodsangst, aan stukken gereten.....

"wat moeten we nou doen? Dit is nog nooit voorgekomen. Zou het wijs zijn om te gaan bidden in het huis van God?"
De mensen die om mij heen staan weten niet wat ze moeten doen, ik weet niet wat ik moet doen.
Ik ben maar alleen ik heb geen gezin ik heb niemand die mij en mijn dieren zou kunnen beschermen. Wat moet ik doen? Iemand zeg mij wat moet ik doen, en wat gebeurd er?

GORRO GORRO GORROOOOOOO!!!

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sun 08 Dec 2013, 18:02

Ik ben 1 van die mensen die bij senoerja erbij staat en niet wetende wat ik moet doen.
Ik leefde een gewoon leven als bakker in dit dorp samen met mijn gezin.
Alles leek vredig totdat we het verschrikkelijke nieuws hoorden van die familie..
Ook mijn waardevolle dochter was er niet, ik kon haar nergens vinden!!
Net was ze er nog!
Waar is ze??!
Ik kon alleen maar blijven staan als een baksteen van angst bij de mensen van mijn dorp.
Ik ben bang..
Heel erg bang..
En ik staarde omhoog..

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 08 Dec 2013, 18:27

Verschrikt kijk ik in het rond, naar iedereen die hier samen dat verschrikkelijke nieuws aanhoort.
"Vermoord? Me... met... EEN SIKKEL?" Volledig van de kaart stotter ik, schreeuw ik en val ik op mijn knieën.

Deze steenkapper ziet het even niet zitten. Angstig en verward kijk ik nog eens naar alle gezichten. Iedereen ziet er even geschokt uit.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sun 08 Dec 2013, 18:39

Mijn dochter..
Ik viel op een gegeven moment net als DJ op mijn knieën op de grond met rollende tranen.
Maar we moeten sterk zijn!
We zullen erachter komen wat er aan de hand is!

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 08 Dec 2013, 19:26

*Komt op de commotie af om te zien wat er gaande is.*
Was net de dieren aan het voeren tot ik de commotie hier hoorde. Onvoorstelbaar dat dit zich hier zo moet afspelen!

Wil je zeggen dat ze echt dood zijn? Hoe... dat kan zich toch niet hier voorgedaan hebben het is hier altijd zo vredig geweest en nu dit!?
Hoe gaat het met de rest? Is iedereen er verder nog? Zijn toch niet nog meer mensen in gevaar?

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 08 Dec 2013, 19:40

Verhaal

Al snel kwam de priester aan het woord. “Mijn beste Parochianen. Het is de Duivel zelve die jullie komt halen! Verloochen jullie paganistische gewoontes en keer jezelf tot het Licht van God. Enkel God kan jullie nog redden!”

"Dit werkt nooit, Loki," gromde een wel erg geïrriteerde Thor, verhuld in de gedaante van een burger. "We moeten die monsters zo snel mogelijk uit de weg ruimen. Hoe langer we wachten, hoe meer Midgardianen er zullen sterven!" "En hoe wil je ze vinden dan?" Loki bleef er verbijsterend kalm bij. Thor nam zijn hamer stevig beet. “Door ons niet langer te verbergen! Wij zijn geen lafaards! Loki, die wezens willen ons hier weg. Als we dat magisch trucje van je gewoon laten vallen dan-“ “Dan roept jurkendrager dat we duivels zijn en kunnen de Wisselbolgen lekker achteruit leunen terwijl een paar boeren ons achterna gaan. Thor, denk even na…”

Na met de leiding van het dorp te hebben gesproken, kwam de priester tot een beslissing: er zouden stemmingen plaatsvinden waarbij de gemeenschap de verborgen Duivels aan konden wijzen waarna deze monsters met het Heilige vuur gezuiverd zouden worden! “God staat ons bij!”

Jullie kunnen vanaf nu gaan stemmen voor 20:00 morgen! Wie van onderstaande namen zou er verdacht kunnen zijn?

1 Aelwijn
2 Cilia
3 Dam
4 Yolande
5 Engelbrecht
6 Uda
7 Floer
8 Thietgarda
9 Ghise
10 Rinelt
11 Heyn
12 Menika
13 Jorijs
14 Luva
15 Knop
16 Iolitha
17 Noude
18 Helena
19 Zander
20 Bertha
21 Tijs

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sun 08 Dec 2013, 20:46

Het begon al donker te worden op deze Zondagavond.
Na het verhaal van de priester gehoord te hebben was het serious bussiness.
Een stemmingsronde op mijn dorpgenoten.
Niemand is dus te vertrouwen..
Terwijl ik dat altijd al dacht..
Ik opende de deur en ging mijn kleine huisje in..

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 08 Dec 2013, 21:38

Vergeet niet alles dicht te timmeren, jongens! Als het demonen zijn, moet je jezelf goed beschermen ;).

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 08 Dec 2013, 21:39

*kijkt even kritisch om zich heen om de reactie van mensen te observeren wanneer de priester zijn plan uitlegd*
*begint te schreeuwen*
Ik heb nu al door wie er niet te vertrouwen is, geen vertrouwen in de priester en God dat is meteen te zien. Pas op mensen de duivel bevind zich onder ons!
Ik ga naar huis, mijn deur gaat op slot, ik wil met niemand van jullie iets te maken hebben tot dit gedoe geklaard is!

*rent al struikelend richting huis en gooit gehaast de door dicht*

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sun 08 Dec 2013, 21:43

Met z'n allen onze huizen in en wachten op de dood?
Toch geen strak plan
*loopt huis weer uit*

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 08 Dec 2013, 21:57

Thor krabt even achter zijn oren. De massahysterie leek absurd. Waarom greep niemand naar een wapen om de monsters te bestrijden? Loki haalde zijn schouders op. "Kop op, grote jongen. Show time."

Image

Post Reply