THOR (Marvel) - THE HUNT

De hunts die volgens de normale regels gespeeld worden kunnen hier gevonden worden.

Meld je direct aan voor de volgende hunt!
Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Re: THOR (Marvel) - THE HUNT

Post by Spitch TVB » Fri 27 Dec 2013, 16:52

Loki denkt na. De laatste keer was net na een overname gebeurd, dus hebben de Wisselbolgen morgen weer vrij spel!

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Fri 27 Dec 2013, 22:21

Mijn ogen vallen bijna dicht.. Maar ik wil weten wie wij vanavond zullen verliezen.. Ik vertrouw echt niemand meer..

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 27 Dec 2013, 22:45

Net een bericht ontvangen. Dit gaat nog even duren. Waarschijnlijk vannacht pas het antwoord.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 28 Dec 2013, 01:37

VERHAAL:

Thor ijsbeert ongeduldig. Hij wil weten hoe zijn broer het ervan afbrengt, maar de god met de alziende ogen is laat. Wat in de negen werelden kan hem opgehouden hebben? Na wat wachten verschijnt Heimdall eindelijk in de kamer. Hij ziet er ongelooflijk bezorgd uit. "Heimdall, nieuws van Loki?" Maar de god met de gouden ogen blijft zwijgen. Traag gaat hij zitten, plaatst zijn helm op tafel en kijkt Thor aan. "De Alvader heeft de missie terug opgeëist." Thor fronst. "Hoezo? Wat gebeurt er daar beneden?" Plots daagt er hem iets en springt op. "Is Loki in gevaar?" Heimdall schudt zijn hoofd. "Je broer is sluw als een vos, maar ik vrees dat zijn streken hem niet veel langer veilig kunnen stellen." Opnieuw volgt de Dondergod niet helemaal. "Als hij het zo lang heeft volgehouden, dan kan hij toch-" "Morgen zullen de Wisselbolgen met drie zijn terwijl er nog meer dorpelingen worden gedood. Als Loki een fout maakt, wordt hij meteen overmeesterd. Hij had je nooit terug moeten laten sturen." Thor knikt. Daar is hij het helemaal mee eens, maar iets in hem blijft duimen voor zijn kleine broertje. Kom op, Loki! Laat je niet kisten!

STEMMEN:
Uda - Menika
Ghise - Zander
Heyn - Uda
Menika - Menika
Luva - Menika
Iolitha - Uda
Zander - Ghise

Loki volgt ondertussen het magische spoor van de Nornstenen dat met het liggen van de kerstdrukte meteen weer was aangewakkerd. Het signaal brengt hem naar het huis van Helena en leidt hem zonder fout naar de badkamer van de vrouw. Een dame staat er, beweegloos, voor de spiegel. "Neem me niet kwalijk," blurpt Loki eruit bij het zien van wat de vrouw in haar handen heeft: de Nornenstenen. Er komt echter geen reactie. "Pardon, maar kunt u me even zeggen waar u..." De trickster raakt de dame aan, maar trekt meteen zijn hand terug. Die vrouw voelde als versteend aan. Meteen geeft hij haar een tik en kijkt het beeld recht in de ogen. He is Menika... Aan haar voeten ligt een hoopje stof midden in een stapeltje kleren die ooit van Helena geweest moeten zijn. Die stenen moeten hen geroepen en gebruikt hebben. Wat een kracht! Voorzichtig en nieuwsgierig reikt Loki een vinger uit naar de stenen. Vrijwel meteen komt er reactie. Een hevige reactie, zo hevig zelfs dat de god wijselijk zijn vinger maar weer terugtrekt. Die dingen zijn te sterk om zo maar aan te raken, zelfs voor een god als zichzelf. Hij moet een andere manier vinden om de stenen te verwijderen en aan zijn eigen collectie toe te voegen. Zal het hem lukken om het dorpje van zowel de stenen als de Wisselbolgen te ontdoen?

R.I.P. Menika, een gewone burger. Menika werd gespeeld door you-know.

---

ごめん。電波のない所にいました。 Excuses, ik had geen signaal waar ik was.

Mijn excuses voor het late posten. Ik zat namelijk op een Kerstreceptie van het werk. Had nochtans mijn Smartphone bij, maar kreeg er maar geen wifi of 3G signaal. Zelfs een gewoon signaal om te bellen of the SMSen ging zo goed als niet. Heb toen een paar uur later toch nog Fran kunnen berichten dat ik zonder signaal zat en alles zou posten bij thuiskomst. =) Et voilà!

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sat 28 Dec 2013, 10:15

Ik sla mijn vuisten op een kapotte tafel. Het is tijd om wakker te worden! Ik wil nog levend blijven, ik wil dit dorp weer herbouwen en ik wil een gezin stichten! De wisselbolgen zijn met zijn tweeën, dus stel dat ze samen op de zelfde stemmen dat zou dus betekenen:
- Heyn & Iolitha, maar omdat Iolitha aan de dood van 3 wisselbolgen heeft geholpen weet ik niet zeker of zij een wisselbolg is.. Heyn in tegendeel heeft veel onschuldigen gedood...
- Menika heeft op zichzelf gestemd en omdat ze onschuldig is.. De andere 2 stemmers zijn Luva en Uda. Misschien moeten we 1 van die 2 pakken? Uda heeft nooit een wisselbolg gedood, Luva wel, maar dit kan een afleiding zijn?
- Ghise en Zander hebben op elkaar gestemd. Is dit een tactiek of gewoon iets onschuldigs wat dus betekend dat we hun kunnen schrappen. Ook hebben ze beiden aan de moord van een wisselbolg meegewerkt. Ik denk dat ze onschuldig zijn.. De rest van de personages hebben wat meer op hun geweten..

We moeten goed beslissen.. Wat zijn jullie theorieën?
Oh, en realiseren we ook dat als je denkt dat iemand onschuldig is nu de wisselbolg kan zijn. Die overnamens die ze kunnen doen is niet handig..

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 28 Dec 2013, 10:55

Hmmm dat zijn wel erg veel theoriën, als we er weer een onschuldige uitstemmen en de wisselbolgen er een nieuw aanwinst bij krijgen dan zijn hun volgens mij in de meerderheid. Zijn nu nog 6 burgers in totaal, inclusief Loki en de wisselbolgen. Als we er één uitstemmen zijn er 5 over, de wisselbolgen nemen dan één extra over dus er zijn dan 3 wisselbolgen. Dat is dan dus 3 wisselbolgen tegen 2 onschuldigen.

Iolitha kan zichzelf ook gewoon goed ingedekt hebben om onschuldig te lijken.
Vind het anders wel erg knap om mee te helpen met 3 wisselbolgen terwijl de rest in het duister tast wie het zijn.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sat 28 Dec 2013, 11:24

I see.. I see.. Nog meer verdachten? Of moeten we het bij Iolitha houden? Ik heb er anders niet helemaal een slecht gevoel bij... Het is wel een geval apart.. Maar wat als het toch goed is?.. Het is zo lastig dit D:

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 28 Dec 2013, 13:29

Een ander straatje om te verkennen misschien? Wis is Loki?

Op dag 3 beslisten de Wisselbolgen om Thor (Dam) over te nemen. Dit resulteerde echter in de dood van één van hen en het bekendmaken van de identiteit van een andere aan zowel hem als Loki (aangezien ze samenwerkten). Dit betekent dat er misschien wat af te leiden valt uit de stemmen die Dam daarna heeft gemaakt!

Stemronde 4:
Aelwijn - Aelwijn
Dam - Thietgarda
Yolande - Luva
Engelbrecht - Bertha
Uda - Helena
Thietgarda - Heyn
Ghise - Menika
Heyn - Aelwijn
Menika - Engelbrecht
Luva - Zander
Knop - Luva
Iolitha - Ghise
Noude - Knop
Helena - Uda
Zander - Dam
Bertha - Thietgarda
Tijs - Aelwijn

Stemronde 5:
Aelwijn lag eruit

Dam - Thietgarda
Yolande - Iolitha
Engelbrecht - Tijs
Uda - Uda
Thietgarda - Dam
Ghise - Ghise
Heyn - Tijs
Menika - Engelbrecht
Luva - Knop
Knop - Helena
Iolitha - Thietgarda
Noude - Ghise
Helena - Bertha
Zander - Luva
Bertha - Thietgarda
Tijs - Uda

Deze actie zorgde ervoor dat Thietgarda, een Wisselbolg, eruit lag.

Deze twee stemronden maakten Bertha voor de Wisselbolgen duidelijk ontzettend verdacht! Twee maal samen stemmen met Thor? Hmmm... Die moest eraan! In stemronde 6 zagen we dus het volgende gebeuren:

Stemronde 6:
Dam - Zander
Yolande - Iolitha
Engelbrecht - Zander
Uda - Helena
Ghise - Menika
Heyn - Tijs
Menika - Engelbrecht
Luva - Knop
Knop - Uda
Iolitha - Engelbrecht
Noude - Bertha
Helena - Bertha
Zander - Noude
Bertha - Bertha
Tijs - Iolitha

^Vanwege de resultaten uit stemronde 5, heb ik de stemmen tegen zowel Bertha als Iolitha aangeduid.

- We weten ondertussen dat Yolande een Wisselbolg was en recenter vonden we dat ook Noude dat was. Van Yolande werd dat echter veel vroeger gevonden, dus de kans is er dat Yolande eerder dan Noude werd omgetuned (of Noude is heel erg lang heel erg slim geweest).

- We weten dat Loki al van bij aanvang zichzelf is. Als Loki toen dé verdachte van de Wisselbolgen was...

Cypher heeft echter gelijk: wie zegt dat Loki samen met Dam/Thor heeft gestemd? Dat zou hem extra verdacht maken voor Wisselbolgen. Maar waarom ook niet als het kan zorgen dat de Wisselbolgen eruit worden gestemd? Is het logisch om te denken dat Loki nooit maar dan ook nooit samen met Dam zou hebben gestemd en de stemmen op Wisselbolgen van medewisselbolgen zouden komen om zichzelf in te dekken? Dat kan en dat is zeker al gebeurd, maar zouden ze dat altijd al gedaan hebben? Zou dit hen niet tegenwerken in het spel?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 28 Dec 2013, 14:13

Het rare hier aan is wel dat Iolitha maar één keer heeft samen gestemt met Thor. Zou Loki dat niet vaker gedaan hebben?
Uiteraard lag Thor er wel vrij snel uit dus hier is niet erg veel informatie uit te halen verder.

Als we er vanuit gaan dat Iolitha Loki is dan blijven er nog een aantal verdachten over.
Gezien de voorgaande stemmen moet ik zeggen dat ik Ghise het minst verdacht vind, samen met Zander dan.

Moeten we wel hopen dat we gelijk hebben over Iolitha.

Image

To be safe
To believe
In something

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 28 Dec 2013, 14:26

Al die theorieën brachten Dj alleen maar meer in de war.
Hoe kon je zeker zijn dat iemand die deel uitmaakte van het uitstemmen van enkele onschuldigen, dat die ook werkelijk een idee had gehad? Want zeg nu eerlijk, hoe kon je zeker vroeg in het spel, zeker zijn van je stem?

Het uitzoeken wie Loki was, was nog een moeilijke opgave, want ofwel riskeerde deze een verdachtmaking door samen met Thor een wisselbolg uit te stemmen, ofwel deed die dat niet om de verdachtmaking te voorkomen. Wilde Loki zich veilig stellen voor die wisselbolgen? Dat maakt dan zowat iedereen een mogelijke Loki XD

Dj zit te tobben en staart voor zich uit. Ineens staat Zander op en springt ineens op en neer. Iedereen kijkt Zander vragend aan, maar hij blijft springen, als een gek.

"Iedereen lijkt wel gek te worden!" schreeuwt Dj uit. Zander stopt, kijkt Dj aan, haalt de schouders op... en begint gewoon terug te springen.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sat 28 Dec 2013, 15:28

Ik denk dat ik er ook vanuit ga dat Iolitha Loki zou kunnen zijn.. Ik vind Ghise en Zander ook de mindere verdachten.. En wat wilt DJ ons wijs maken met Zander? Probeert DJ ons het verkeerde pad op te sturen?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 28 Dec 2013, 16:35

Zander lijkt mij absoluut niet verdacht. Een wisselbolg zou juist niet de aandacht naar zichzelf trekken.
Hooguit is het die gekke god, die is ook niet helemaal snik van wat ik tot nu toe gezien heb van hem.

*neemt rustig plaats aan de plaatselijke bar*
Ik denk dat ik nog maar wat te drinken neem, die zenuwen moeten toch op een manier tot rust komen.

Image

To be safe
To believe
In something

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 28 Dec 2013, 16:54

Lol, een verhaal op gang proberen te brengen... Niet erg geslaagd, zo te zien XD

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sat 28 Dec 2013, 17:31

Wat vinden we van Heyn?
Daar heb ik nog niet veel van gehoord :O

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 28 Dec 2013, 20:45

Verhaal deel 1:

Na een half uurtje springen, valt Zander, eindelijk, vermoeid op de grond neer. DJ zit hem maar verbaasd aan te staren terwijl niemand anders het vreemd lijkt te vinden. Zander heeft wel vaker last van angstaanvallen. Zijn heler heeft hem indertijd nog aanbevolen goed te bewegen om van die extra stress af te komen en laat dat nu precies zijn wat hij heeft zitten doen. De arme man heeft het zwaar zitten gehad deze dagen. Al een geruime week hoort hij stemmen, ziet hij schaduwen waar er geen zijn. Zelfs tijdens de Kerstdagen heeft hij zich allesbehalve veilig gevoeld. “Straks ben ik de volgende,” heeft hij heel frequent laten vallen. “Straks ben ik de volgende dode of erger, het monster!” Nu ligt hij daar, hijgend op de grond, te moe om nog te piekeren. Wat er ook zal gebeuren, het ZAL gebeuren.

---

De stemmen worden geteld!

---

Kort vervolg:

“Wat is er met Heyn?” vraagt SuperShizuko aan de persoon die naast haar zit. Van op een afstand houdt ze Heyn in de gaten. Over hem wordt er maar weinig gezegd en eerlijk, hij is haar ook nooit eerder echt verdacht geleken. Maar vandaag ligt het iets anders. Voor het eerst ziet ze een twinkeling in die man haar ogen dat ze maar al te goed herkent. Een twinkeling vol leedvermaak. Die man weet meer, dat voelt ze gewoon. Maar WAT weet hij? Zit hij achter Zanders paniek-aanval?

Image

Post Reply