Ban op Hallyu in China ?

Voor al het andere dat niet bij Japan hoort, maar wel bij Azië! Van muziek, drama en films tot aan de interessante culturele dingen die in de diverse landen in Azië (behalve Japan) thuishoren! Azië is het grootste werelddeel op de planeet Aarde en verdient daarom ook een eigen subforum op AVO!

Landen die hier voornamelijk besproken worden zijn landen uit Oost-Azië: Taiwan, Korea en China. Deel je passie hier!

Moderator: Fran

Post Reply
Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Ban op Hallyu in China ?

Post by Henk » Tue 02 Aug 2016, 16:45

De Zuid-Koreaanse pop-cultuur schijnt door China min of meer in de ban gedaan te worden.
Waarschijnlijk door de ietwat oplopende spanningen in het gebied, waar de VS, Zuid Korea en meerdere landen bij betrokken zijn.
( Voor één keer heb ik me laten verleiden tot een reactie in NuJij op de pagina, terwijl ik daar verder nooit kom.
Zal geen tweede keer gebeuren :))

Link Hier

Image

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Re: Ban op Hallyu in China ?

Post by Henk » Tue 31 Oct 2017, 07:40

De relaties tussen Zuid Korea en China zijn na een jaar van diplomatieke onrust weer verbeterd.
Aanleiding voor die onrust was de plaatsing van het THAAd-raketafweer door Amerika in en rond Zuid Korea.
In feite is dit een systeem waar ook de marine en luchtmachten een grote rol in spelen.
"China ziet het belang van een goede relatie met hun buurland"

Link hier

De import van luxe glamour-artikelen uit Zuid Korea had zeker last van de boycot die China opgelegd had vanaf vorig jaar.
Ook de drama-series en hallyu in het geheel merkten het.
Om meer inkomsten uit reclamespotjes te halen werden veel series in tweeën gedeeld: Twee episodes van een half uur in plaats van een vol uur.
Het is niet toegestaan in Zuid Korea om een episode te onderbreken voor reclame. Op die manier konden ze de opbrengst per episode verdubbelen>

Een korte episode via een betaalkanaal kostte iets meer dan de helft van een hele, ook daar extra opbrengst dus.
Of ze dat terug zullen draaien is maar de vraag natuurlijk, de mensen zijn er al aan gewend.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 31 Oct 2017, 08:28

Ik had trouwens begrepen dat een Koreaanse zangeres die in een groep zit (met een Japanner en een Chinese featured member) dat die niet zo makkelijk kon optreden in China, terwijl de groep best wel vaak werd geboekt in China. Best lullig.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Henk » Tue 31 Oct 2017, 09:44

Hopelijk wordt dat allemaal weer makkelijker nu.
( Even off-topic; Chinese geologen hebben de structuur van de bodem en bergen waar Noord Korea atoomproeven houdt bestudeerd. Er is een reële kans dat een volgende proef het bovenste gedeelte van de berg wegblaast.
Het gevolg is dat er dan een enorme fall-out wolk China zelf binnenkomt. Reden te meer dus voor China om Noord Korea in het gareel te krijgen )

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 01 Nov 2017, 13:17

Ik ben benieuwd, want nu is het meer een Dj set, ipv een groep die aan het optreden is. :/

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply