BG Nieuw Magico

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: BG Nieuw Magico

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:20

Ulrich was even in slaap gesukkeld toen hij van ver een vreemd geroezemoes hoorde. Het duurde een tijdje eer hij begreep wat er gezegd werd, daar er nu en dan een wilde schreeuw doorheen het gebabbel ging. "Straks moeten we er nog Roemeense Drakenhoeders bijhalen om ze te bedwingen..." "Ah, wees niet zo pessimistisch," zei een mannenstem, "geen toverstok, geen zicht, maar wel frisse lucht en zon, dat hebben ze nodig! Die ene waarvan we de ogen hebben dichtgeplakt blijft er wel rustig onder. Ik zeg je, we leggen ze aan een keten en gaan op onderzoek uit. Als deze ziekte nooit eerder is voorgekomen dan mo-" weer kon Ulrich niets meer horen. -Verdorie,- dacht hij bij zichzelf, -nou ben ik nog steeds niet veel wijzer! Maar...- Even dacht hij na en besloot toen de namen van z'n Zwerkbal teamleaden te roepen. Meteen kreeg hij een luid geschreeuw als antwoord. Het hele ziekenhuis lag vol slachtoffers van de zwarte mist van 3 dagen terug.

"Ulrich?" Een vrouwenstem klonk vanuit de kamernaast die van de tovenaar. "Fay?" schreeuwde hij terug. "Fay? Ben jij dat?" Het antwoord bestond uit een luid gehoest. "Danny?" "Danny goed voor Fay zorgen, Ulrich!" De jongeman zuchte en probeerde nogmaals om wat te bewegen. Dat doorliggen deed 'm geen deugd. En op z'n rechter kontkaak had hij een irritante jeuk zitten, maar nog steeds geraakte hij met z'n hand niet aan z'n kont om te krabben. Na wat woelen hield hij even pauze en probeerde toen opnieuw, maar moest alweer opgeven. -Man, met wat hebben ze me vastgelegd? Ketens voor reuzen?-

Plots hoorde Ulrich lichte voetstappen. Meteen ging hij muisstil en beweegloos neerliggen tot een hand, de door z'n haren streek, hem van de schrik de rillingen gaf. "Fay? Mam?" De onbekende antwoordde niet. "P-pap?" "Shhh..." Ulrich voelde nu hoe de onbekende op z'n bed ging zitten en over z'n rechterhand wreef. Verder hield de hij of zij de lippen stevig op elkaar. Aan het parfum wist Ulrich wel te zeggen dat het om een vrouw moest gaan (of een verschrikkelijke jeanette) en dan wel eentje van kalieber, gezien het meer dan een paar centimeter naar beneden zakte... "Wie ben je?"

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:21

Ze voelde hoe een brandend gevoel door haar heen ging. *zucht* en ze ging terug neerliggen. Ze lag amper neer toen voetstappen weerklonken, voetstappen die ze herkende als die van haar ouders. -pfff.....daar gaan we weer.- Twee gedaantes verschenen in de deuropening. 'mam, pap'. Meteen snelde haar moeder naar Fay toe en omhelsde haar. 'we waren zo bezorgt. Wat is er gebeurt?''euh....wel.....' even wist ze niet waar ze juist moest beginnen. 'doe maar rustig aan.' Ze nam eens goed diep adem en begon met haar verhaal. Vanaf de dag van de aanval.....tot aan de brand ten huize Omber.
'Omber? Zei je nu net Omber?' enkel aan de toon waarop hij dat zei bleek al dat hij er niet echt blij mee was. 'ja, dat heb ik net gezegt.' Nu begon hij op de binnenkant van zijn kaken te bijten, dit kon niet veel goeds brengen. 'als ik dat had geweten, dan had ik je nooit naar Berlijn laten vertrekken.' 'Maar.....' Maar bij de blik die in zijn ogen stond, wist ze al dat het geen zin had om in discussie te vallen.
'van zodra je hier weg mag, ga je weer mee naar huis.' 'wat?' 'je hoorde me. Jij gaat niet terug naar Duitsland, meisje.' 'nee.' 'Fay, luister naar je vader. Het is voor je eigen goed.' Opnieuw wou Fay ertegen in gaan, maar ze wist dat het geen zin had. Ze luisterden toch niet, zoals gewoonlijk.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Na een ongemakkelijke gespannen stilte, stond de onbekende terug op. Een knal verraadde het Verschijnselen. Dikke druppels angstzweet gleden nu van Ulrich's voorhoofd af. -Wat was dat? WIE was dat? En waarom voel ik me er zo tensed bij?-

Een luid geroep uit de kamer naast de zijne, liet Ulrich van de schik bijna uit z'n bed springen. Zo gestressed was hij en het duurde ook een tijdje eer z'n hoofd weer wat tot rust was gekomen en uit de luide stemmen bleek dat Fay en Danny niet meer alleen waren. "Fay?!" riep Ulrich dan maar de gang in. Z'n hart klopte nog steeds als een razende... what the hell... "Fay? Alles goed? Fay?!"

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Maar hoezeer Ulrich ook riep, Fay hoorde hem door al het geschreeuw niet. De één riep en de ander riep nog harder terug. Nee, haar vader zijn besluit stond vast. Als een razende verliet hij de kamer. 'mam, dat kan hij toch niet menen?!' 'Het spijt me Fay, maar, ik geef je vader gelijk.' En ook zij verliet nu de kamer, haar man achterna. Dikke tranen rolden over haar wang.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

"Bij het okselhaar van Merlijn, wat was hier aan de hand? Gaat het een beetje?" Fay keek op met haar natte ogen en chrok zich een bult. "AAH! ULRICH!! WAAR IS JE LIJF HEEN?" De zweverige gedaante die wat in Fay's kamer aan het rondhangen was, keek even vreemd op en bekeek zichzelf dan van langs alle kanten. Z'n beeld was nogal doorizichtig... "Bedoel je dat dit echt is?" "WAAR BEN JE MEE BEZIG?" Ulrich trok z'n schouders op. "Ik weet het niet. Ik was jou aan het roepen omdat ik geschreeuw en getier hoorde, maar het mocht niet baten. En toen... Ik geloof dat ik toen ik slaap viel maar ik weet het niet zeker..." Even dacht hij na. "Oi, wil dat zeggen dat ik nu m'n eigen tenen kan kietelen?"

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

O_o 'euh....kun je altijd eens proberen.' een lachje verscheen op de doorzichtige gedaante. 'nou vertel op, wat is hier gebeurt.' Even aarzelde ze. *zucht* 'mijn ouders zijn hier geweest.' 'ow.....en....'
'ze willen dat ik terug ga naar huis en daar ook blijf.'

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:22

Aangezien er al vreemdere zaken gebeurd waren, leek Fay het niet echt raar te vinden dat Ulrich in een soort van afgestofte spookverschijning voor haar bed aan het zweven was. Erger nog, door haar ouders was ze gewoon haar kluts en alles er rond ook nog es kwijt. "Aaaah... Vandaar," verwees Ulrich even naar het gejoel van daarnet. "Maar geef toe, je kan ze geen ongelijk geven. Je had dood kunnen zijn!"

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

'ah......dat ging niet de eerste keer geweest zijn. Dus wat maakt het uit.'

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Plots begon Ulrich uitbundig te lachen. "Wat is er?" vroeg z'n vriendin 'm ietwat verontwaardigd. "Is dat echt zo grappig?" Ondertussen lag het beeld van de tovenaar bijna echt dubbel. "Dat is het niet!" bleef hij lachen, "iemand kietelt me! Hahaha, stooop! Hahihi, stop, ik kan het niet meer aaaaahaha-" Plots was het beeld verdwenen en begon het gelach nu vanuit Ulrich's kamer zelf te komen. "Haha! Komaan zeg! Stohop! Asjeblieft! Hihi, straks ga ik er dood aan! Haaaaaahahahaha!!!"

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

'wat in vredesnaam?' Ze begreep er niets meer van. Misschien moest ze maar eens een kijkje gaan nemen hiernaast, want blijkbaar was daar wat gaande.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:23

Maar Fay wist niet wat ze moest denken. Haar vriend, vastgeketend en vastgetaped aan z'n bed die het uitgierde van het lachen, maar er was verder niemand in de kamer, ook geen Danny. "Ulrich?" "HAAHAHA, laat het stoppen! LAAT HET STOPPEN!! ASJEBLIEFT, STRAKS MOET IK PLASSEN! HIHAAHAA!" Opnieuw keek Fay rond, maar er was echt niemand. "Ulrich, ik zie echt niks, ik!" Maar plots zag ze wat bewegen aan Ulrich's voeteinde. Iets harigs...

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:46

'what the....' Voorzichtig liep ze naar het voeteinde toe, terwijl Ulrich zich nog altijd een breuk aan het lachen was. Een fluffy, harig bolletje zat er op zijn dooie gemak aan Ulrich zijn voeten te likken. (hmm....lekker zeg, kaas, vers van de pers) 'en hoe ben jij hier terechtgekomen?' Meteen hield het fluffy wezentje op met likken en stierf het gelach uit.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:46

"Aaaah, bedankt... Nog iets langer en ik had vast de lakens onder zitten zijken." (Dit verhaal is gewoon vreselijk random, m'n excuses daarvoor ) Opnieuw probeerde Ulrich even recht te zitten, maar werd door z'n ketens weer lekker in platte rust gedrukt. "Weet je, daarnet kwam er een vrouw op m'n bed zitten. Ik weet niet wie het was of waarom ze het deed, maar ze was snel genoeg weer weg. Misschien is whatever jij nu tegen aan het praten bent, wel van haar." Fay bestudeerde het diertje van langs alle kanten, maar ze kon niet meteen zeggen wat het was. "Hoezo, een vrouw?" "Ja," zei Ulrich "gewoon, een reukwaterzaak op poten."

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:47

'hmmm......' ze nam het fluffy hairy beestje op en bestudeerde het nog wat beter. Het was in ieder geval een lief beestje, want het begon al meteen haar vingers af te likken. 'zeg eens Ulrichje. Ken je een fluffy, harig beestje. Iets groter dan een kat, dat graag likt? Het lijkt me nogal onidentificeerbaar.'

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:47

"Harry Potter?" grapte onze geketende gek, maar z'n mopke werd niet echt in dank afgenomen. "Nee, niet echt nee. Ik ben eern sportman, geen dierendeskundige..."

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply