[Verhaal] Drie Frantastische Werkjes

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

[Verhaal] Drie Frantastische Werkjes

Post by Fran » Thu 10 Sep 2009, 13:23

In dit topic worden drie werkjes gedropt. Ik hoop dat jullie ze leuk vinden 8-) .

--------

1. De ontmoeting - Shenza
2. Een stukje uit Documentvroemie(1)
3. IK, mijn hoofd

--------

1. De ontmoeting - Shenza

Dit verhaal heb ik geschreven voor een Fantasy wedstrijd van een website waar ze de wereld Shenza kennen.
Deze wereld moet je een beetje kennen voordat je het verhaal kon schrijven en dat het een beetje echt over zou komen.
http://groups.msn.com/PsycheofMistaya/b ... kaart.msnw
Hier kan je beginnen met lezen, als je wil!

Ik heb nog niet gehoord of ik heb gewonnen of niet, want er zijn ook andere deelnemers die goed zijn ^_^

De ontmoeting
Francisca Hagen
2005

Als ik mijn ogen open doe ben ik in Shenza, een mooi land. Het land waar ik van kan genieten. Ik kom er niet vaak, dat komt omdat ik het daar te druk voor ben. Maar ik wil er altijd graag naartoe. In het echte leven, op Aarde, ben ik vaak druk met echte menselijke dingen: school, werk en thuis moet ik het huishouden ook bijhouden.

Maar in Shenza geniet ik van de mooie dingen die het land mij te bieden heeft. Dat alle volken die Shenza bezit in harmonie leven, is voor mij altijd een droom geweest. Ik geniet van elke taal en elk volk die ik tegenkom tijdens mijn reizen.

Waar ik me thuis voel is in bossen, maar het probleem is dat ik geen boself ben. Ik wordt niet binnengelaten in het Oude Woud, daar waar de boselfen wonen. Ik zou het graag willen zien! Daarom kom ik veel in de bossen waar het altijd zonnig is! Ik kom ook graag bij de zee. Daarom kom ik vaak bij de zee van Wijsheid! Ik geniet meestal van het geluid van de zee. Zelf geloof ik in magie, het bestaat. Ik ontdekte dat de mensen op Aarde er niet zo in geloven en sommigen helemaal niet!

Ik was op mezelf, ik heb veel vrienden, maar als ik op mezelf ben, dan geniet ik van de dingen om me heen en kijk ik nog wat magie kan uitoefenen.

Ik ontmoette vorige maand iemand die hetzelfde deed. Hij geniet van de zee en van bossen, maar hij woont gewoon op Shenza. Zijn paarse ogen deden mij erg veel, maar zijn lange haren helemaal! Maar omdat ik nog niet genoeg weet van Shenza en hij me niet wilde vertellen waar hij vandaan kwam, wist ik niet bij wat voor volk hij hoorde.

Hij vertelde me vaak hoe mooi de natuur is, de zee, de bomen, de dieren. Ik moest van hem goed luisteren naar wat de natuur me vertelde.

De ontmoetingen die ik later had met hem waren afgesproken. Ik sprak telkens af bij de zee van de Wijsheid. Daar kon ik altijd genieten van de zee. Telkens als ik in Shenza kom, kom ik tot rust. De drukte op Aarde geeft mij veel spanningen, waardoor ik vaak gestresst raak.

Maar sinds de ontmoeting, kon ik alleen maar meer tot rust komen. Totdat hij me vertelde over een andere wereld, in harmonie met mens en elf: de Wereld der Mens en Elf. Deze grenst aan de zuidgrens van Shenza.

Ik wilde daar wel heen, want ik ben een mens, wonend op Aarde, maar vakantievierster op Shenza. Ik probeer zoveel mogelijk van Shenza te zien. Dat vertelde ik ook tegen de jongen met de paarse ogen. Vorige week spraken we af bij het Oude Woud. We zouden er alleen langslopen, want ik ben geen boself. Hij negeerde mijn vraag of hij er één was.

Uiteindelijk, toen ik die dag bij het Oude Woud was, genoot ik van de mooie bomen. Jammer genoeg mocht ik niet verder. Hij liet me zien dat als je één ben met de natuur en de dieren, dat je binnen wordt gelaten door de oude vrouw. Toen pakte hij mijn hand vast en op één of andere manier liet de oude vrouw ons beide toe. Ik snapte er niks van. Ik ben geen boself, maar… hij misschien wel. Toen ik hem aankeek, begon hij te glimlachen.

”Mijn naam is Lólindir, ik ben boself.” Nadat hij me dit vertelde, begon het avontuur!

Lólindir was op zoek naar iemand van een ander volk en daaraan wilde hij leren hoe je naar de natuur moest luisteren en hoe je ermee moet leven.

Als boself wilde hij zien of de oude vrouw ook een ander volk wilde toelaten als deze genoeg is toegewijd aan de natuur. Dit was hem gelukt, zei hij met een glimlach.
”Jij bent de eerste, die het bos in mocht van de oude vrouw.” zei Lólindir. Hij wees naar de bomen, naar de dieren en naar het water, dat midden in het woud te vinden was

”Geniet ervan, misschien is dit de eerste en laatste keer dat je naar binnen mag van de oude vrouw.” Lólindir ging zitten bij een boom. “Maar als je genoeg toegewijd bent aan de natuur, dan zul je vaker terugkomen”

Ik was nog steeds verbaast. Alleen boselfen worden toegelaten door de oude vrouw. “Maar ik ben maar een mens.” Het floepte er zo opeens uit. Mijn harde stem liet Lólindir schrikken. “Dat geef niks, dit laat zien dat een mens ook toegewijd is aan de natuur, dat de mens ook van de natuur kan houden.”

Lólindir was erg blij dat een mens zelfs toegelaten kon worden, al zou het maar voor 1 keer zijn. Die dag hebben wel langs bomen gelopen. Lólindir vertelde er veel over. Avonturen, weetjes en ook hoe hij is opgegroeid. Ik kreeg veel informatie die dag. Ik heb genoten van elk minuut dat ik in het Oude Woud was.

Toen het opeens donker werd, moest ik weg van Lólindir. Hij zei dat het veiliger was voor me, als ik naar de hoofdstad van Shenza ging en daar ging overnachten.

Ik luisterde ernaar en vertrok naar Liljuhvít. Lólindir stond voor het Oude Woud, hij zwaaide naar me. “Volgende week weer?” Ik knikte en liep verder. Ik keek nog een aantal keren naar achteren. Lólindir verdween in het Oude Woud en ik vertrok naar Liljuhvít. Eenmaal daar aangekomen, kon ik overnachten in een klein herbergje. Die nacht heb ik vreemd gedroomd. Ik droomde over wat ik had meegemaakt in het Oude Woud, maar ik droomde ook over Lólindir en hoe hij doodging. Ik schrok wakker en merkte dat het een droom was en niks anders.

Ik legde mijn hoofd weer op het kussen en probeerde weer te slapen. De volgende dag ging ik naar huis, op Aarde. Ik moest maar hard werken op school. Ik had mijn huiswerk niet gemaakt en daarom moest ik voor straf nablijven. Nadat ik klaar was met werken, voelde ik me niet lekker. Ik ging even op bed liggen en viel in slaap. Weer droomde ik over Lólindir die doodging. Toen ik wakkerschrok wilde ik maar één ding: naar Shenza!

Eenmaal op Shenza ging ik naar het Oude Woud. Daar hoorde ik vrolijke geluiden, het leek wel feest daar. Ik hield mijn adem in en deed mijn ogen dicht. In mijn gedachten zei ik: “Mevrouw, mag ik naar binnen? Ik wil weten of het goed gaat met Lólindir”
De oude vrouw liet me toe. Opeens kwamen er allemaal vrouwelijke boselfen en pakten me bij de hand vast. Zij lieten mij andere kleren aandoen. Eenmaal bij het meer aangekomen zag ik Lólindir. Hij was dit keer erg mooi gekleed. Zijn lange haren waren dit keer in een staart. Hij liep naar me toe. Voordat ik iets kon vragen, zei hij tegen me: “Nu je voor de tweede keer hier binnen ben, wil ik je wat vragen.” Ik slikte een keer. Ik knikte rustig. “Wil jij aan mijn zijde staan, in de natuur?” Ik vond het best snel dat hij dat mij vroeg. Een maand geleden ontmoette ik hem voor het eerst. Gister liet hij me zijn woonplek zien, waar hij is opgegroeid. “Nou?” vroeg Lólindir. Met een zachte stem zei ik: “Ja.” “Ik weet dat je het snel vind, maar ik weet zeker dat jij speciaal bent! Nu helemaal, gezien je voor de tweede keer het Oude Woud ben binnengekomen. En als dat door mij komt, moet het iets betekenen.” “Wat dan?” vroeg ik. “We zullen beginnen met een eeuwige vriendschap, met elkaar en met de natuur!” “Dat zie ik zeker wel zitten!” Toen kwamen alle boselfen naar mij en Lólindir toe en begonnen te dansen en te zingen. Het feest was begonnen!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Drie Frantastische Werkjes

Post by Fran » Thu 10 Sep 2009, 13:27

Do Jul 06, 2006 8:42 pm

2. Een stukje uit Documentvroemie(1)

Na een opruiming die ik heb verricht op mijn oude computer,
vond ik tussen al die documenten een textdocument met deze tekst:

"Toen paultjuh niet keek, was aima weggeglipt uit zijn huis. Ze ging zo snel en geluidloos ze kon naar het huis van haar vriendin, francisca.

ze klopte zachtjes op de deur, op hoop dat ze opendeed. Aima wachtte een ogenblik tot de deur op een kiertje ging. 'ja?' zei er een stem lichtjes bang. 'Francisca?' antwoordde aima toen ze haar herkende. 'laat me vlug binnen!''

Ik denk dat 1 van jullie wel weten wie het geschreven heeft. De datum die eraan vasthangt is: 06-05-2004 17:30 uur.
Maar waar ik nou benieuws naar was:

Hoe ging dat verhaal helemaal?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Drie Frantastische Werkjes

Post by Fran » Thu 10 Sep 2009, 13:33

Za Apr 12, 2008 10:30 pm

3. IK, mijn hoofd

Door een spelfout van Spitchie heb ik iets onzinnigs geschreven, dat misschien niet eens leuk is XD

IK, mijn hoofd

verhalen over hoofd en inhoud

===========================

Inhoudsopgave

Hoofdstuk 1, hoofdloos
hoofdstuk 2, leeghoofd
hoofdstuk 3, je hersenen
hoofdstuk 5, waarom hoofdstuk 4 niet geschreven werd
hoofdstuk 6, waarom hoofdstuk 5 gevuld wordt met gelul over hoofdstuk 4
hoofdstuk 7, nu de inhoud voor hoofdstuk 6, in een hoofdstuk 7 vulling
hoofdstuk 8 gevulde hoofd
hoofdstuk 9, lekker he, zo'n stukje vlees?
hoofdstuk 10, the end
hoofdstuk 11, BEDANKT

===========================

Hoofdstuk 1, hoofdloos
Ik ben mijn hoofd kwijt, wat een drama. Ik weet niet eens wanneer ik hem verloor, maar ik kan me nog vaag herinneren wat ik gister deed. Ik zoop me lam, omdat mijn vriend het uit had gemaakt. Jezus wat een klotedag was het toen! Toen ben ik blijkbaar thuisgekomen. Kan alleen niet herinneren hoe.

Maar ik weet wel hoe ik vanmorgen wakker werd.... Hoofdloos!
Niet te verwarren met Hoofdluis.

hoofdstuk 2, leeghoofd
Na een lange zoektocht in huis, heb ik hem gevonden, mijn hoofd! Hij lag nog in de wc, ik denk dat ik hem achter heb gelaten bij het kotsen vannacht. Maar wat een bende!

Maar nu ik hem heb gevonden kom ik erachter dat het geen inhoud heeft. Dus zal ik deze hoofdstuk meteen geen inhoud geven. Het feit dat het geen inhoud heeft, geeft aan dat het zinloos is om dit stukje te blijven lezen. Blijf je dan toch doorlezen, dan geef ik je mijn complimenten, want je leest door en door en door. Uiteindelijk raak je geirriteert, want het heeft nog steeds geen inhoud. Iets wat al aan het begin is aangegeven. En omdat je dit verhaal blijft lezen, ben je netals ik: een leeghoofd

hoofdstuk 3, je hersenen
Ik zal eens vertellen hoe je hersenen eruit zien en wat ze inhouden...

.. En daarom zijn je hersenen belangrijk!

hoofdstuk 5, waarom hoofdstuk 4 niet geschreven werd
Waarom werd hoofdstuk 4 niet geschreven in een filosofische kijk, maar uiteindelijk toch geschreven werd.

Neem van mij aan. Hoofdstuk 4 was zinloos om te schrijven. Ik had gewoonweg geen tijd om het in te vullen. Hoofdstuk 4 is daarbij niet eens zo belangrijk, hoezo 4 vullen als 5 beter is? Als je een 4 krijgt voor een examen, ben je toch blijer als je een 5 haalt. Het liefste haal je nog beter, maar als het niet anders kan, dan mar een 5.

Als je alle viertjes optelt, hoever keer 4 kom je tegen? toch wel meer dan 5 nietwaar? Dan is dit toch een hoofdstuk 4. Eigenlijk moet je hoofstuk 4 aanbidden. Het is toch zo'n geweldig hoofdstuk, eigenlijk kan je het niet overslaan. DAT KAN TOCH NIET?

hoofdstuk 6, waarom hoofdstuk 5 gevuld wordt met gelul over hoofdstuk 4
Te laat kwam deze leeghoofd erachter dat hoodfstuk 4 beter is dan 5 en moest en zou ik erover schrijven. Maar om dit niet met gelul te vullen, heb ik besloten...

hoofdstuk 7, nu de inhoud voor hoofdstuk 6, in een hoofdstuk 7 vulling
Na lange zoektocht kom ik erachter dat te veel drinken mijn hersenen heeft doen laten vluchten. Ik mag nog blij zijn dat ik niet aan de bekende en geroemde sport comazuipen meedoet. Ik denk dat ik al snel had gewonnen door in een coma te liggen! Ik gun anderen toch echt de prijs. Het zou toch oneerlijk zijn dat ik dan snel zou winnen en anderen geen kans gun om te winnen. Nietwaar?

hoofdstuk 8, gevulde hoofd
Nee nee, geen recept, maar mijn hersenen zijn teruggevonden en heeft een heerlijk plekje gekregen in mijn hoofd. Och och och, ik zat toch even te denken dat ik een recept voor gevuld ei zou schrijven, maar helaas ik ga dat toch niet doen. Het zou anders niet zo'n bijzondere aanvulling zijn voor dit boek.

hoofdstuk 9, lekker he, zo'n stukje vlees?
Waarom. Waarom heet hoofdstuk, hoofdstuk en is het geen eten? Daarover wil ik graag heel wat woorden over reppen en je ermee vervelen. Een hoofdstuk zet je ook niet op je hoofd, als decoratie voor je haar. Het is een stuk tekst dat onderverdeeld is. Het is een hoofdstuk. En geen stuk hoofd, dat zou anders niet zo lekker lezen zijn, en ook geen stukje vlees. Al zou ik wel een stukje vlees lekker vinden nu!

hoofdstuk 10, the end
Hierbij mijn laatste onzinverhaal, dit keer over mijn hoofd en inhoud. In dit verhaal kan ik je vertellen dat ik weer op een barkruk zit. Dit keer zit ik goed en neem ik een glas water. Dit glas water heb ik gekregen van een onbekende vrouw en ik pak het glas goed vast. Ik kijk goed naar het water. Het ziet er heel helder uit. Ik kijk voor me uit en zie een man voor me. Hij lijkt te praten, maar ik hoor geen woorden. Diep geconcentreerd kijk ik weer naar mijn water. Zonder na te denken gooi ik het water naar die man toe. Dit keer zegt de man niks meer. En dan val ik van mijn kruk. Ik wordt wakker, en merk op dat ik op de bank in slaap ben gevallen. Ik droomde een reclame.

Dan voel ik aan mijn hoofd.. gelukkig! Mijn hoofd is er nog.

hoofdstuk 11, BEDANKT
Ik wil iedereen bedanken, echt bedanken, maar dan ook echt bedanken, maar dan ook echt be-be-bedanken voor het lezen van deze zin. Het blijkt wel weer dat het je zeer geboeit heeft en dat de zinloosheid je heeft aangetast. De duur van deze ziekte is maar kort. Maar helaas zul je er wel even last van hebben.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Re: [Verhaal] Drie Frantastische Werkjes

Post by Chachamaru » Mon 18 Apr 2016, 09:50

Ik ben nu wel bij hoofdstuk 2... Leeghoofd... :)

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Verhaal] Drie Frantastische Werkjes

Post by Fran » Mon 18 Apr 2016, 12:22

Chachamaru wrote:Ik ben nu wel bij hoofdstuk 2... Leeghoofd... :)
Dat is heel wat. Hoofdstuk 3 is echt een masterpiece. En dat zeg ik zelf.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply