I want to be a photographer...

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: I want to be a photographer...

Post by Dj_Robintje » Thu 19 Jul 2012, 13:17

Dan heb je een goed lessenpakket gevonden :)

Dat is absoluut niet overal dat je ook persoonlijk wat tips krijgt aangereikt

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 19 Jul 2012, 14:19

Met fotografie is het ook zo dat je juist meer leert als je er ook mee gaat oefenen. Dan ga je ook sneller dingen begrijpen. :-)

Maak ook geen 1 foto, maar meerdere foto's. Vooral omdat de ene foto net bewogen kan zijn. Maak meer dan 1 foto, het is mij vaak overkomen dat die ene foto enorm bewogen was of mislukt (toen was het nog met de oude fototoestel) en zo'n situatie is vaak moeilijk terug te halen. Het is een kleine moeite om nog een keer op de knop te drukken. En met een SLR is het nog makkelijker!

Wees niet tevreden met de foto die je gemaakt hebt.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Aiko
Otaku
Otaku

Post by Aiko » Thu 26 Jul 2012, 15:35

Heb weer 3 nieuwe cijfers binnen, voor je raad het al voor een aantal vragen lijsten die ik had ingevuld en opgestuurd.
Les 7: Wit Balans/Vakantie foto's
Cijfer onbekend
Les 8: Vragen Blad over Belichten en scherp stellen
8
Les 9: Vragenblad over Flitsen
7
Les 10: Beeldvorming foto's
Cijfer onbekend
Les 11: Bewegings foto's
Cijfer onbekend
Les 12: Vragenblad over accessoires
8

Hier dus een aantal tips waar ik op moet gaan letten bij het maken van foto's of de beoordelingen van mijn foto's:
Scherpte - De scherpte van de foto's goed - Dat betekend dat de camera in orde is en bij de opname goed stil gehouden wordt.
------------------------------
Beliching - De belichting van de foto's is goed. - Als je volgens de aanwijzingen de automaat gebruikt hebt kun je er op vertrouwen dat deze goed werkt.
Contrast - Het contrast is van de foto's is goed - Daaraan zie je dat de camera lichtdicht is, de lens schoon en alles in orde is.
Beeldvulling (TIP) - Ziet er wel prima uit. Maar ik zie hier wel wat puntjes van aandacht. - Bij de beeldvulling kijk ik vooral naar het kader, standpunt, verlichting en lichtdonker-verdeling in de foto's.
Motiefkeuze - Is heel goed. - Bij de motiefkeuze kijk ik vooral naar of de motiefkeuze duidelijk is, of dat je eigenlijk maar moet raden wat het hoofdmotief van de foto is.
Expressie - Wat zegt een foto over jou. - Niet iedere foto is een boodschap, maar soms werkt dat (on)gewild wel zo. De beschouwer van een foto kan aan een foto een eigen interpretatie geven.

Dusja, dit was mijn beoordeling dus van LES 1

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 26 Jul 2012, 16:10

Motiefkeuze en Expressie vind ik een beetje vaag.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Aiko
Otaku
Otaku

Post by Aiko » Thu 26 Jul 2012, 16:33

Ik snap niet zo goed wat hij ermee bedoeld. Nouja wel van Expressie, maar niet van motiefkeuze. Ik kijk gewoon wat ik in beeld heb en daar dan gewoon een foto van maak o.o"

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 26 Jul 2012, 17:48

Staat er iets over in in jouw cursusboeken? :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 06 Aug 2012, 20:15

Hey Aiko! Had je deze fotografietest weleens gedaan?
viewtopic.php?f=68&t=1528

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 11 Aug 2012, 18:53

12 manieren om een enorm goede glamour foto te maken..

of niet!
http://www.buzzfeed.com/whitneyjefferso ... amour-shot

Wie gaat het uitproberen?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

ennazussuzanne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by ennazussuzanne » Sat 11 Aug 2012, 21:58

Wisten jullie dat de HEMA ook een online cursus fotografie voor beginners aanbiedt? 25 euro geloof ik.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 11 Aug 2012, 22:14

Nee, dat wist ik niet. Maar ik zou hem niet zo snel volgen. Grote kans dat het een basiscursus is. Ik vind 25 euro trouwens wel cheap.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

ennazussuzanne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by ennazussuzanne » Sat 11 Aug 2012, 22:23

Ik heb hem gratis gehad met een coupon van een krant. Af en toe volg ik een les.

Het is idd een heel basis cursus, maar ik ben een beginner dus het is leuk voor mij :)

Na aankoop is de fotografie cursus 1 jaar toegankelijk als ik het mij goed herinner.

Image

Aiko
Otaku
Otaku

Post by Aiko » Tue 14 Aug 2012, 22:06

Whahaha, dat wist ik niet eens XD. Nouja ik heb mijn fotografie kunst even stil gelegd. Beetje veel aan me hoof kwa family zaken enzo.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 14 Aug 2012, 22:07

ennazussuzanne wrote:Ik heb hem gratis gehad met een coupon van een krant. Af en toe volg ik een les.

Het is idd een heel basis cursus, maar ik ben een beginner dus het is leuk voor mij :)

Na aankoop is de fotografie cursus 1 jaar toegankelijk als ik het mij goed herinner.
Ja, als je nog niets weet over fotografie, dan is de cursus prima. Mooi om te horen. Jammer voor mij ;)

En jammer om te horen Aiko.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

ennazussuzanne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by ennazussuzanne » Wed 15 Aug 2012, 13:03

He wat jammer Aiko!

Image

wilan
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan

Post by wilan » Fri 01 Mar 2013, 00:16

IK wil graag als advies meegeven om een statief te gebruiken in combinatie met een fotostudiootje die je zelf kan maken van een doos met daarin (of er voor) spotjes, lampen.
Er zijn ook originele te koop (niet eens zo duur, ongeveer 45euro), erg simpel in gebruik, het bestaat uit doeken die om een raamwerk gespannen zijn en licht door laten, je kan de binnenzijde van kleur veranderen.
Je kan dan met spotjes het licht zo instellen dat het voorwerp goed belicht is, het licht van de spotjes schijnt door het doek heen en is daardoor niet te vel.

Voor grotere voorwerpen word het lastig, daar heb je alles in het groot voor nodig, ik kan in dat geval zeggen dat het op een lichte plaats, uit de velle zon en vanaf verschillende hoeken het beste gefotografeerd kan worden.
Veel mensen denken dat je een hele goede dure camera nodig hebt maar dat is niet zo, zelfs met een mobieltje kun je hele mooie foto' s maken als je met een aantal dingen rekening houd.

Na de pics in een map te hebben gezet op de computer kan er nog aan gesleuteld worden als dat nodig is door de foto' s te bewerken.

Post Reply