Borduren

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Borduren

Post by Spitch TVB » Sun 15 Apr 2012, 16:50

Borduren

Zo nu en dan begin ik eens te borduren. Vroeger deed ik dat wel vaker, maar bleef het ook wel langer aan de kant liggen waardoor de borduursels bijna nooit afgewerkt werden omdat er altijd wel een bundel garen verloren bleek.

Vandaag de dag ben ik echter met een nieuw project begonnen, namelijk Het 'Butterfly Scroll' (vlinder boekrol) design van Fringe Studio, uitgegeven door Dimensions en gekocht op de boekenbeurs. Het is een design met een mix van halve kruisjes- en volle kruisjessteken en een katoenen canvas.

Zijn er hier nog mensen die thuis of ergens anders borduren? Welke designs hebben jullie al afgewerkt of zijn jullie aan bezig en heb je ooit zelfs een eigen design opgesteld?

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Borduren

Post by Dj_Robintje » Sun 15 Apr 2012, 16:58

Ik zeg al jaren dat ik dit eens wil doen...
Mijn moeder, oma en tante hebben alledrie veel geborduurd vroeger en ik vond het altijd er zo leuk uitzien :)

Maar ik ben nog nooit begonnen omdat ik er tijd voor zou moeten vrijmaken XD
En laat ik niet goed zijn in tijd vrijmaken XD *luierdelui*

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 15 Apr 2012, 17:14

Ik ben ook van het luie type, maar ik vond dit design zo mooi dat ik er zo snel mogelijk aan wilde beginnen. Ik werk er wel niet elke dag aan, maar het gaat toch al goed vooruit geloof ik. Verder is er dan nog de uitdaging dat ik al wat foutjes heb gemaakt en het er nu zo uit wil laten zien dat het allemaal de bedoeling was XD.

Het is euh, ja... het neemt inderdaad wel wat tijd in beslag, maar kan perfect in de plaats van gamen of een boek lezen of zo.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 15 Apr 2012, 17:54

Heb ik gedaan toen ik vele jaren jonger was. Borduren, terwijl je naar Formule 1 kijkt. Mooie combi ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 15 Apr 2012, 18:05

Eigenlijk zou ik eens een klein setje moeten halen om te beginnen...
Doek en draad is op zich genoeg want mijn moeder heeft nog zo een hele hoop boeken en mappen vol XD
En daar staan heel erg mooie dingen in :)

Moet ik gewoon zorgen dat ik de juiste kleuren in huis haal :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 15 Apr 2012, 18:11

Je kan trouwens ook aan kaarten gaan starten, zo heb ik het ook gedaan. Weet nog dat ik een kaart had gemaakt voor mijn vader ^^ Die heb ik trouwens nog. Die is iets van 18 jaar oud xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 22 Apr 2012, 02:19

Zeg, Spitch TVB, hoe ver ben je met je project>?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 22 Apr 2012, 19:18

Ik ben er nog steeds aan bezig! Op dit moment zelfs! Ik ben even gestopt met de achtergrond en doe nu eerst 1 van de vlinders die niet helemaal volgens het boekje zijn, zodat ik dan daarop de achtergrond wat kan gaan afstemmen. Heb nog een hele weg af te leggen XD!

O! een vraagje: weet iemand hoe je 'Vandaag is het weer erg klaar en de lucht is klaar met een aangename bries' (letterlijke vertaling van een Engelse vertaling) schrijft in Chinese letters? Op het voorbeeld zou deze spreuk staan in het Chinees, maar sommige letters staan niet eens op het voorbeeld afgedrukt! En als het moeilijk te vinden is, zou er iemand een andere, leukere Chinese spreuk weten die ik er misschien wel bij zou kunnen zetten?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 22 Apr 2012, 21:28

Hmmm.. mijn Chinees is niet zo goed. Is Japans ook goed? xD (dan kunnen we het probleem sneller oplossen.. tenminste als je Darcy lief aankijkt) ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 22 Apr 2012, 21:44

*Master puppy eyes naar Darcy* (geloof me, die werken altijd)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 22 Apr 2012, 22:08

En nu moeten we wachten... (=^;^=)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 07 Jun 2012, 12:09

Spitch TVB wrote:*Master puppy eyes naar Darcy* (geloof me, die werken altijd)
Is het gelukt? Heb je een antwoord? :!:

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sat 06 Jul 2013, 23:12

Nee, niet gelukt =C. Maar ik heb wel een tekstje gevonden X3!!

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 25 Nov 2013, 20:39

Ben je nog aan het borduren Spitchie?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 08 Dec 2013, 11:33

Pffff... ik zat er laatst nog aan te denken. Maar toen dacht ik: ik borduurde toen ik eigenlijk verder weinig te doen had. Ik heb er tegenwoordig gewoon weinig geduld voor. :(

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply