National Novel Writing Month

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

National Novel Writing Month

Post by Endroine » Wed 10 Oct 2012, 16:48

Image
In November is het weer NaNoWriMo!
Dat staat voor National Novel Writing Month.
Dat is dus een maand (30 Dagen) waarin gestreefd word naar het schrijven van 50.000 woorden. Omgerekend 1667 woorden per dag. Dat is inderdaad veel maar hier gaat het dan ook om kwantiteit, en niet om kwaliteit. Het gaat erom dat je schrijft wat er in je opkomt en niet hoe het klinkt en of het wel goed is. Ondanks dat edit ik zelf toch veel nadat ik het geschreven heb, bijvoorbeeld zinnen klinken niet hoe ik het precies bedoel etc. Maar dit hoeft absoluut niet. Het gaat om het fun hebben in het bedenken van verhalen.
Voor meer info of je in te schrijven ga naar de site: http://www.nanowrimo.org/

Er zijn ook write-ins in de maand zelf, ook in Nederland, dat is een dag waarbij je samen komt om te schrijven, dit jaar is op 27 oktober de Kick-Off in Utrecht.

Hopelijk ben ik niet de enige van dit forum die meedoet dit jaar =3 Vorig jaar kon ik helaas niet meedoen omdat ik geen laptop had, en met de hand schijven is echt killing. Het jaar daarvoor had ik het niet gehaald, uiteindelijk maar 21.000 woorden gehaald.

=)

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: National Novel Writing Month

Post by Fran » Sun 14 Oct 2012, 00:24

Ah, daar staat NaNoWriMo dus voor! Hahahaha.
Ik heb er zelf dan nooit aan meegedaan, maar wel veel over gehoord. Volgens mij hebben een aantal (oud-)leden van dit forum er weleens aan meegedaan. ^^

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Endroine » Mon 15 Oct 2012, 23:43

Aaah leuk =3 waarom doe je niet mee? of ben je niet zo van het schrijven?
Ik heb gehoord dat de Kick-offs altijd druk zijn zelfs in dit kleine landje XD en ik moet daar dan alleen heen ;-; dan zou je met mij mee kunnen, dan ken ik tenminste al iemand!

en je kan natuurlijk altijd gewoon stoppen =3

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 16 Oct 2012, 00:32

Ah jawel hoor. Ik hield zelfs een tijdlang een blog bij. Maar de laatste tijd heb ik weinig inspiratie. Inspiratie lijkt me best wel handig, als je een maandje wilt gaan schrijven.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Endroine » Tue 16 Oct 2012, 13:34

Oh mja ik begin altijd gewoon XD als ik een idee heb en ik begin daaraan verander ik het toch hoe meer ik schrijf. Mijn nanowrimo verhaal van 2010 is ook helemaal anders geworden. Het zou gaan over een jongen die bij zn oma gaat wonen in een kasteel en daar is een schaakbord en die stukken waren eerst allemaal mensen en iedereen heeft n eigen verhaal, en er was een katten geest xD
Uiteindelijk gaat het over een jongen die in een soort groep komt die allemaal criminele dingen doet, op n goede manier o-o maar toch slecht zijn XD en cool. cuz i like cool guys D: en daar heeft ook iedereen zn eigen issues... dat 2e klinkt veel stommer maar het is wel veel vetter xD

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 16 Oct 2012, 18:14

Hoeveel tijd per dag besteedt je dan aan je verhaal tijdens NaNoWriMo?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Endroine » Tue 16 Oct 2012, 23:43

veel D: je moet ongeveer 1600 woorden per dag schrijven xD

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 16 Oct 2012, 23:46

Ah ja. Dus zeker een aantal uren en misschien nog wel meer dan dat als je geen inspiratie hebt. Daar moet je net zin in hebben. ^^

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 17 Oct 2012, 17:23

Het is dat ik eind november & begin december examens heb... Dus het lijkt me niet erg slim om dit te doen vlak voor en tijdens de examens ;)

Maar op zich vind ik het wel een leuk idee! Het is moeilijk, maar gewoon voor de uitdaging, zou ik het misschien wel eens willen proberen... Ooit =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 19 Oct 2012, 18:57

Dus wie o wie doet mee aan NaNiWriMo? Leuk om dan dit onderwerp te gebruiken om ons op de hoogte te houden van het verhaal. Ik ben ook wel benieuwd naar de moeilijkheden waar jullie tegenaan lopen. ^^

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Sun 21 Oct 2012, 21:44

Ik niet, november is niet mijn beste maand! Mijn schrijfperiode bloeit meestal in het voorjaar tot in de zomer, haha. Maar ik heb het ook gewoon te druk helaas. Toch vind ik nanowrimo altijd heel leuk om mee te maken, omdat heel veel mensen ineens aan de slag gaan. Leuk om te zien. :D

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Endroine » Wed 24 Oct 2012, 19:10

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 25 Oct 2012, 18:15

Zal jammer genoeg ook niet deelnemen ^^, vooral omdat ik gewoon de zin niet heb om mezelf te forceren om te schrijven XD. Aan-uit schrijven vind ik persoonlijk veel leuker (en handiger), maar het concept juich ik wel toe.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 25 Oct 2012, 22:57

Hou ons op de hoogte van je verhaal, Endroine!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 31 Oct 2012, 00:07

Nog een kleine 24 uur, nietwaar? :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply