Mijn werkjes/projecten

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator

Mijn werkjes/projecten

Post by Cypher » Fri 26 Apr 2013, 14:19

Onlangs aantal dingen gedaan.

Als eerst de avatar en signature die ik hier (en op meeste plaatsen) gebruik.

Image

Image

Hiervoor heb ik vrij lang een setje met een tijger gebruikt vond het dan ook tijd worden voor wat nieuws.

Oude set:
Image of Image

Image

Emoticons

Tweede project waar ik op dit moment wat mee bezig ben is het creëren van me eigen emoticons.

Collectie tot nu toe:
Image

Bovenstaande link zal ik regelmatig aanpassen wanneer ik weer nieuwen heb gemaakt.

Website

Naast dit alles ben ik ook nog bezig met het ontwikkelen van een site.
Voor ik deze link geef wil ik wat credits geven aan genen die het verdienen.

Basis van de template is gemaakt door Andreas Viklund. Heb hierbij de nodige aanpassingen gemaakt zodat het werkt voor wat ik wil.

Edit icoon(potlood) heb ik van een website gehaald met gratis iconen, weet helaas niet meer van wie dit was.

Als laatste heb ik aantal jaar geleden al de inlog script ergens vandaan gehaald en grotendeels uit een oudere site van mij gehhaald. Helaas weet ik niet meer van wie die codewas. Inlog script is vrij hevig onderworpen aan aanpassingen om ook te voldoen aan mijn wensen.

Rest van wat je ziet is volledig gedaan door mij, met hier en daar wat hulp van google voor voorbeelden bij aantal specifieke functies.

Inlog code om mee te spelen op site:
Username: Demo
Wachtwoord: demouser

Indien er misbruik word gemaakt van inlog codes zal ik deze functionaliteit beperken/uitschakelen.

Ook zou ik het waarderen als er geen links naar fora etc worden geplaatst wegens simpele feit dat ik deze site op meerdere plekken laat beoordelen.(regels van sommige fora zijn hier nogal strict in)

URL: Tulexi.net - Demo site
Met de site heb ik nog vrij veel dingen waar ik aan werk.
O.a een pagina om ook artikelen toe te voegen i.p.v alleen nieuws en een gebruikers paneel voor profiel informatie etc.
Last edited by Cypher on Wed 08 May 2013, 15:27, edited 1 time in total.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Re: Mijn werkjes/projectjen

Post by Shizu » Fri 26 Apr 2013, 15:22

Wauw!
Moooooi!!

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 27 Apr 2013, 01:45

Blij om te horen dat je het mooi vind Shizuko.

Ben ook altijd op zoek naar ideeën, mocht iemand dus nog wat leuks weten om te doen hoor ik het ook zeker graag, mist er bijvoorbeeld nog een emoticon volgens jou of heb je tips wat een site absoluut niet kan missen etc.

Wil niet zeggen dat ik ook aan alle ideeën toe kom of dat alle ideeën me aanspreken natuurlijk.

Tevens zijn verbeter punten natuurlijk ook altijd welkom, leer ik mezelf ook weer mee ontwikkelen.

Image

To be safe
To believe
In something

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 28 Apr 2013, 12:35

Wat wil je precies bereiken met je site Cypher?

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 28 Apr 2013, 15:34

Heb nog niet een vaste richting waar ik heen wil, ik had al een webhosting account lopen voor een project die ik samen met vriend van me zou starten maar dat is er nooit van gekomen, heb daarom ook nieuwe domein naam gekozen die wat minder specifiek was.

Wat ik in eerste instantie probeer te ontwikkelen is een functioneel systeem voor beheer van een website, dat houd in nieuws kunnen toevoegen met een simpele interface en ook overige inhoud.

Ben nu bezig met pagina's om echt inhoud te plaatsen, denk hierbij aan langere artikelen die mogelijk over meerdere pagina's spannen.
Basis is eigenlijk gelijk aan het nieuws systeem alleen zal ik hier nog een paginering systeem bij moeten bedenken en lay-out voor toevoegen en bekijken aan moeten passen.

Zit nog wat te puzzelen hoe ik een goed rechten systeem kan inbouwen, momenteel werk ik met erg simpel systeem dat 3 klassen heeft op nummer, 1, 2 en 3.
Waarbij bepaalde functies 2 of hoger iets mag en andere systemen 3 en hoger, helaas is dit voor uitbreiding in de toekomst lastig als ik bijvoorbeeld iets tussen 2 en 3 in wil hebben.

Site is dus op dit moment meer om te kijken hoever ik kom met de kennis van programmeren die ik nu bezig, moet erbij vermelden dat ik nog nooit een boek over programmeren heb open geslagen of uitbreidde documentatie op internet heb gelezen, ben dan al verbaasd wat ik tot nu toe heb bereikt.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 28 Apr 2013, 16:46

Ah, een CMS! Ik moet zeggen dat de website een mooie start is. Ik neem aan dat je hier en daar wel wat opzoekt om je problemen op te lossen (die zal je vast wel tegengekomen zijn) of dingen uit te breiden. Boeken zijn vaak niet zo informatief. En vaak is het juist handig om iets op te zoeken op het internet. :)

Oude set van je avatar en signature ken ik nog. Die moet je wel erg lang hebben, nietwaar?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 28 Apr 2013, 16:55

Ik zoek zeker wel eens wat op, meestal heb ik globaal in me hoofd hoe iets moet maar weet ik nog niet gelijk wat de meest effectieve manier is om van A naar B te komen. Vaak kom ik uit op fora of vraag sites waarbij mensen een vergelijkbare kwestie hebben en aan de hand van meerdere antwoorden en vragen puzzel ik stukje bij stukje een manier in elkaar.

Heb mezelf ook al buitengesloten van me sitedoor foutje in code bij wijzigen van wachtwoorden, één van de redenen dat ik ontwikkeling lokaal doe en niet gelijk op de server.

Moet eigenlijk nog eens iemand zien te vinden die wat van programmeren afweet, ben zeker dat er talloze dingen anders en beter zouden kunnen in de code die ik tot nu toe heb.

Ben aantal jaar uit roulatie geweest betreffende de fora en dergelijke. dus die zijn inderdaad al goed oud.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 28 Apr 2013, 17:14

Zover ik weet lopen hier een aantal mensen rond die wel degelijk wat van programmeren afweten. ^^

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 28 Apr 2013, 17:39

Jammer genoeg is dat allemaal Chinees voor me XD
Ik ken in grote lijn de logigrammen om iets te gaan programmeren, weet iets of wat af van HTML, Java en nog wat prulletjes... Maar het stopt echt bij zeer basic dingetjes =D

Ik vind het wel erg interessant om te zien hoe iemand zonder opleiding eraan werkt! Dat geeft aan dat als je echt iets wil opbouwen en je een dosis gezond verstand bezit, dat het allemaal wel kan!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Seiji » Sun 28 Apr 2013, 19:10

Creatief bezig, zeg!

Maar het maken van websites is zo lastig nog niet hoor :) Op internet zijn genoeg tutorials te vinden die je de basics uitleggen ^^
Ik kan zelf ook op het gebied van websites erg veel in elkaar zetten.

Anyways, Ganbatte!!

Image
Anime-Planet.com - anime | manga reviews

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 29 Apr 2013, 20:06

@DJ: Nou ken ik wel wat chinees maar gelukkig is mijn programmeren wel van iets hoger niveau.
Grotendeels wat ik doe is eigenlijk pure logica gebruiken.

Kan best zijn dat veel dingen veel makkelijker te doen zijn maar dat ik iets beperkt ben in de functies die ik zelf ken.

Mocht iemand eens interesse hebben om codes door te kijken kan ik het best eens in een zip bestandje online zetten, moet die gene het maar even laten weten.
Om nou alle codes hier in code tags te plaatsen word beetje lastig om topic te lezen ben ik bang voor. ;)

Probleem wat ik zelf ondervind als ik een boek of tutorial wil lezen is dat mijn kennis ergens tussen alles in hangt, wat het begin te simpel maakt maar het einde verwarrend omdat ik dan de logica van de schrijven dan lastig kan volgen.

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 07 May 2013, 17:14

Heb weer wat werk aan de site verricht. Inmiddels worden langere teksten ingekort en kunnen volledige verhalen gezien worden door op de titel te klikken.
Heb er tevens voor gekozen om comment systeem van Disqus te gebruiken i.p.v een eigen systeem te ontwikkelen, dit grotendeels wegens mogelijkheden tot sociale uitbreiding die het met zich mee brengt.

Ook is er een "control panel" te vinden voor gebruikers waar mail adres, avatar en wachtwoord gewijzigd kunnen worden. (deze functies doen opzettelijk niks in Demo versie.) Avatar upload moet ik nog gaan in programmeren maar staat al wel in de interface.

Deel van de code heb ik ook online geplaatst op specifieke site in de hoop dat ik er feedback op zou krijgen, voor genen die deze code willen inzien.
http://codereview.stackexchange.com/que ... se-for-cms

Edit: Heb zie ik net nog wat ruzie met user CP.
Edit 2: Ik heb de ruzie gewonnen. :)

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Re: Mijn werkjes/projecten

Post by Cypher » Wed 08 May 2013, 15:38

Na gelezen te hebben dat dubbelposten hier mag (geld ook voor triple posten neem ik aan? xD)

Maar eens iets heel anders om twee redenen. Ten eerste is dit een landschap waar ik niet veel ervaring mee heb en het is een echte foto, nog iets waar ik weinig ervaring mee heb behalve het uitknippen van.

Is van een landschap in Japan, past dus zelfs mooi binnen de onderwerp hier.

Is iets te groot om als normale afbeelding te doen dus dan maar ietsjes anders..

Klik op afbeelding voor volledige grote.
Image

Orginele foto is hier te zien.

Edit: Had ook nog een achtergrond nodig op me computer dus heb er nog maar één gedaan, dit keer meer water en wat andere aanpassingen.

Image

Volgens foto zou dit Okinawa zijn.
Orgineel is hier te zien.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 09 May 2013, 15:08

Mooi, die foto die je als desktop hebt. Wat heb je er eigenlijk mee gedaan? Ik ben nieuwsgierig!

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 09 May 2013, 15:59

Foto is als eerste verkleind naar 1920x1080, daarbij moest ik dan ook even opzoek welk deel het beste gebruikt kon worden voor een achtergrond.

Heb contrast en exposure aangepast, hierdoor worden de wolken en het water wat donkerder.
Als laatste gezorgt dat de kleuren groen & geel iets dominanter werden waardoor de zon er net wat feller uitkomt.

Was ook alweer vergeten dat photobucket geen erg hoge resolutie toe laat zonder het te verkleinen.
Volledige grote

Vraag me af of die dA links altijd blijven werken op deze manier.

Image

To be safe
To believe
In something

Post Reply