Mijn laserwerk

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Post Reply
DragonNL
Otaku
Otaku

Mijn laserwerk

Post by DragonNL » Tue 06 Aug 2013, 23:15

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik bezig met een show te maken op de muziek van Nano - No Pain no Game. Die is voorlopig nog niet af, daar gaat het voor nu ook nog even niet om. Die post ik later in dit topic.
Ik dacht wel dat het leuk zou zijn om in ieder geval al wel iets te laten zien.

Hier een video waarin ik loop te knoeien met lasergerelateerde dingen en een spiegelbol: https://vimeo.com/52260546
In principe niet heel bijzonder, maar gewoon leuk om te zien.

En hier een video waarin ik alle laser projectors tegelijk aan heb staan, zowel oud als nieuw. Gewoon voor de lol, omdat het kan. :) Ik had toen alles gewoon snel neergezet en niet hard over nagedacht. https://vimeo.com/46250486

Ondertussen heb ik wel al 3 a 4 andere shows klaar, maar ik heb daar tot op heden maar één van opgenomen. En ook nog niet volledig geüpload. Ook probeer ik nog een andere locatie te zoeken om ze opnieuw op te nemen. Dus dat komt nog.

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Re: Mijn laserwerk

Post by Shizu » Fri 09 Aug 2013, 20:12

Leuke hobby!
Alsof ik in een andere wereld ben.
Lekker kleurrijk!

Image

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Fri 09 Aug 2013, 21:35

Mooi gedaan hoor! Heel leuk om te zien :) En leuke klok! Sorry, couldn't help but notice :oops: .

Van wie is de muziek in het 2e filmpje? Beviel me wel eigenlijk :)..

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 09 Aug 2013, 22:57

Ik ben onder de indruk van je materiaal!
Wow, dat is toch een hele hoop wat je daar hebt :)

Fascinerend, zo'n lichtshows... Ik ben vaak afgeleid door de verlichting bij concerten, dus je kan wel raden dat het mij behoorlijk interesseert, al ken ik er zelf erg weinig van ;)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Fri 09 Aug 2013, 23:50

Dank. :) Maar zoals ik al zei is dit helemaal niks hoor. Het eerste filmpje is een kwestie van het formaat van die bol instellen en dan ben je klaar. Daar zit echt bijna 0,0 werk aan. Het enigste wat ik zelf constant doe is zorgen welk figuur de unit laat zien. En het tweede filmpje is ook niet zo bijzonder. Het zijn enkel de automatische standen van die dingen. De echte geprogrammeerde shows zoals ik er nu met één bezig ben, is iets totaal anders. Daar zit veel meer werk aan. Maar die komt dus nog. :)

De muziek in de tweede video is van Akiko Shikata. Het is gebasseerd op de game "Ar Tonelico 3". http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=FCCM-328#
Erg mooie muziek idd.

Edit:
Dj_Robintje wrote: Wow, dat is toch een hele hoop wat je daar hebt :)
Ja, volgens mij ben ik er zelfs 1 vergeten neer te zetten. :P Wat ik heb is; 1 dubbel systeem (die silvere), 2 (je ziet in de video maar 1) defraction lasers (dat effect met honderden losse puntjes) en 3 RGB laser systemen.
Maar dat is niet alles, ik heb ook nog genoeg halogeen verlichting. Een DMX gekoppelde splashmoon set van 4 stuks (250Watt p/s), een oud model scanner van 150Watt, een mini stroboscoop, 2 kindermodel disco effecten, een Mushroom effect van 600Watt, een Triple Derby van 600Watt, een DMX gestuurde LEDpar, 2 kleine DMX tafels/zenders, dus ook een spiegelbol (ik ga in de toekomst wel 3 betere bollen kopen) en een Hazer (speciale rookmachine) van 750Watt.
Ik had daar ook nog ergens een video van, maar die kan ik even niet vinden. :P

Image

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Sat 10 Aug 2013, 00:56

Ah ja die game ken ik wel, al speel ik m niet. Bedankt voor de info :)

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 10 Aug 2013, 14:55

DragonNL wrote:2 (je ziet in de video maar 1) defraction lasers (dat effect met honderden losse puntjes)
Zo hebben we in de café bij ons in het dorp ook eentje hangen, die zijn erg leuk vind ik... Kan je gewoon aanzetten en je hebt gelijk een leuk effect in zo'n klein dorpscafé'tje

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 10 Aug 2013, 15:55

Leuke verzameling, DragonNL! Ik zie je schrijven over shows? Interessant!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 10 Aug 2013, 19:20

Dj_Robintje wrote:
DragonNL wrote:2 (je ziet in de video maar 1) defraction lasers (dat effect met honderden losse puntjes)
Zo hebben we in de café bij ons in het dorp ook eentje hangen, die zijn erg leuk vind ik... Kan je gewoon aanzetten en je hebt gelijk een leuk effect in zo'n klein dorpscafé'tje
Ja, dat is zo'n kleintje zeker? Of niet? Volgens mij scheelt dat wel wat hiermee:
Image
Maar zijn wel erg leuke dingen ja. Deze rode kan ook supersnel ingesteld worden en heeft een heel breed berijk. Ik laat daar ook wel even een videotje van zien binnekort.
Fran wrote:Leuke verzameling, DragonNL! Ik zie je schrijven over shows? Interessant!
Gebasseerd op muziek over een tijdlijn ja. Degene waar ik nu mee bezig ben, heb ik net over een minuut mee klaar. Dat programmeren duurt wel even. Die minuut heb ik ongeveer, bij elkaar op geteld zo'n 8 uur over gedaan ofzo..

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sat 10 Aug 2013, 21:41

Goh, geen idee eigenlijk hoe 'groot'.

Hij ziet er van buitenkant (omhulsel) zo'n beetje uit als die rode die je laat zien, maar dan toch in het zwart XD
Verder zou ik dat moeten vragen aan de vaste Dj, die heeft hem mee geplaatst toen we met een aantal klanten verbouwd hebben in de café ;)

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 10 Aug 2013, 23:08

nja.. echt heel duidelijk is het formaat niet zo.. Ik had m'n hand ervoor moeten houden ofzo.
Maargoed, hier die video dan eventjes van m'n overige lichteffecten: https://vimeo.com/72108009
Je ziet eerst de defraction lasers, daarna de halogeen verlichting, daarna de dubbele silvere laser unit en als laatst de LED par op een andere locatie. De enigste kleinere effecten die er niet op staan is het oudere kinderspul.
Spoiler: weergeven
Mijn apartement ziet er tegenwoordig trouwens anders (beter) uit als op de video..
En hier even een screenshot van mijn huidige programmeer werk: http://i78.photobucket.com/albums/j87/_ ... hotDNL.jpg
Ik zit daar nu ongeveer mee op de helft.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 11 Aug 2013, 21:18

Kijk! Altijd leuk om even mee te kunnen kijken. ^^ (kijkje in de keuken)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Wed 21 May 2014, 01:55

Ik kwam er pas achter dat ik nog een video had staan op mn HDD. Een video van een show waar ik mee bezig was.
Zoals op de vimeo pagina staat is het niet af, en het zal het ook nooit zijn omdat de data corrupt geworden is na een PC crash. Deze video was origineel bedoeld voor mij om te kijken wat er verbeterd kon worden.

Ook moet ik even zeggen dat de framerate van Vimeo eigenlijk te langzaam is voor dit soort video's. (redelijk wat geflikker op het scherm.) Maar toch..

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 30 Apr 2015, 12:51

Was gisteravond bezig met de laserunits en software te testen. :)
wachtwoord = seventeen

Image

Post Reply