[DIY Cosplay talk] Hoe ver zijn jullie met jullie cosplay?

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

[DIY Cosplay talk] Hoe ver zijn jullie met jullie cosplay?

Post by Fran » Mon 26 Aug 2013, 17:49

Ik vind het eigenlijk wel leuk om te weten wat voor proces er achter zo'n cosplay zit. En misschien is dit onderwerp juist een prima plek om te laten weten waar je je mee bezig houdt en hoe ver je bent. En gezien dit gaat om de cosplay die dan zelf gemaakt worden, vind ik het passen bij persoonlijk werk.

Je bent ook van harte welkom om een eigen onderwerp te starten om daar je cosplay creaties te delen!

Een voorbeeld (van hoe je het eventueel kan posten hier) is te zien op AVO blog, een tutorial van een maid cosplay van DeSushiTimes:
http://burogu.avo-forum.nl/2013/07/30/m ... -tutorial/

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Re: [DIY Cosplay talk] Hoe ver zijn jullie met jullie cospla

Post by Spitch TVB » Sun 03 Nov 2013, 17:07

Ikzelf heb wel interesse in cosplay waar niet te veel over nagedacht moet worden omdat ik nu eenmaal niet veel tijd in een goede cosplay kan stoppen. Ik ben ooit als de protagonist uit P3 gegaan en ging dit jaar als de protagonist uit Lucifer's Call. Bij beide ben ik niet all-out gegaan vanwege tijdsgebrek, maar ik vond het wel leuk om te doen. Weet iemand leuke cosplays voor casual verkleedpartijen?

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 12 Nov 2013, 20:42

Dat is een goede vraag die ik moeilijk kan beantwoorden..

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Tue 12 Nov 2013, 22:09

Hmmm ligt eraan hoe casual je bedoeld? En heb je niet een bepaald soort serie die je leuk vind? En hoe herkenbaar moet het zijn?

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 25 Nov 2013, 19:48

Goh, ja... Casual cosplayen, volgens mij moet dat wel kunnen, alleen moeten we dan eens goed nadenken over welke personages zich ertoe lenen =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 08 Dec 2013, 14:05

DeSushiTimes wrote:Hmmm ligt eraan hoe casual je bedoeld? En heb je niet een bepaald soort serie die je leuk vind? En hoe herkenbaar moet het zijn?
Casual als in 'over 3 dagen is er een conventie en ik beslis/weet nu pas dat ik zal/kan gaan. Ik wil me verkleden, maar ben geen cosplayer en heb dus niks in de kast hangen alvast. Toch wil ik in cosplay. Wat kan ik snel kopen of uit mijn kast trekken om toch nog duidelijk een bepaald personage uit te stralen zonder een shower of fail te krijgen? Welke personages lenen zich er hier het best voor?'

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 05 Jan 2015, 23:25

Zo mensen, ik wil een update van jullie werkzaamheden aan de cosplay outfits! Waar zijn jullie aan bezig en hoe ver zijn jullie? En voor wanneer gaat het af zijn?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Sat 10 Jan 2015, 14:37

Druk bezig met mijn Mononoke cosplay, moet het nu helaas weer even laten liggen i.v.m. stage. Maar heb nu de jurk af, i.p.v. het originele paarse kleurtje gekozen voor een mooie donkerblauwe kleur (soort nepsuède stof). Haar ketting moet nog even afgewerkt en in de verf, net als haar dolk (misschien dat ik de speer nog maak, not sure). De armbanden en hoofdband + oorbellen zijn wel al klaar ^^

Dus nog te doen: hood/cape van nepbont (iemand nog een tipje voor wit/grijzig nepbont? Goedkoopste wat ik tegenkwam was €13 p.m., zag het goedkoper op Taobao maar dan komt het denk ik te laat aan), masker (eerste lagen papier maché aangebracht, dus nu nog meer lagen + fijne papier maché, klei etc.) en de witte top (alleen nog even de stof aan de onderkant rippen en bedenken hoe ik het aan de zijkanten wil vastmaken).

花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Sat 10 Jan 2015, 20:27

Mss vind je nepbont op het stoffen spektakel (https://www.facebook.com/Stoffenspektakel.beurs?fref=ts) Moet je wel kijken wanneer en waar dat is ^^

Mijn volgende cosplay staat gepland voor met MIA (14 maart) Dit gaan mijn eerste gekochte cosplay worden. Ik ga voor Hinata van Haikyu ^^ De knielappen en schoenen heb ik al :p Waarschijnlijk ga ik wel het trainingsjasjes zelf maken maar het uniform niet

Image

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Sun 11 Jan 2015, 20:48

Thanks voor de tip, maar had helaas al gezien dat Stoffenspektakel niet binnenkort bij mij in de buurt is ): paar maandjes geleden wel, maar toen kon ik niet door tentamens. Zal eens verder speuren op internet!

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Mon 19 Jan 2015, 18:49

Nepbont gefixt! Dus heb nu écht alle materialen in huis :)
Mogen hier ook progress pics?

Kettingen, oorbellen en mes
Spoiler: weergeven
Image

Detailshot van de necklace ^_^
Image
De jurk (oude foto, heb hem inmiddels wat ingekort en de onderkant ge-'ripped' + schoenen (hema pantoffels heuj)
Image
Masker (twijfel over de grootte van de oren... Voor mijn gevoel te groot. Dus waarschijnlijk even opnieuw maken)
Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 19 Jan 2015, 19:03

We zien graag de voortgang uiteraard! :D

Ik vind het allemaal al erg mooi worden, kan het eindresultaat er al een beetje in beginnen te zien.
Ben benieuwd hoe dat gaat worden. :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 19 Jan 2015, 19:46

Jaaaaaaaa, progress shots!

Ik heb ook wel het gevoel dat de oren wat te groot lijken, maar met het nepbont erover kan het meevallen?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Mon 19 Jan 2015, 19:56

Thanks! :) ja ik heb het ook maar even gecheckt door de bontlap er even overheen te leggen en dan lijkt het al wat minder. Maar denk dat ik het toch maar even overnieuw doe, toch binnen 5 minuten gedaan en heb nog klei liggen!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 19 Jan 2015, 20:11

Okee dan! Succes. :D

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply