[DIY Cosplay talk] Welke staan op je lijstje?

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

[DIY Cosplay talk] Welke staan op je lijstje?

Post by Fran » Mon 05 Jan 2015, 23:23

Als je eenmaal als cosplayer bent begonnen, dan weet je niet van ophouden en zie je steeds meer leuke characters waarvan je een cosplay outfit wil maken~!

Herkenbaar?

Welke staan er inmiddels op je lijstje?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya

Re: [DIY Cosplay talk] Welke staan op je lijstje?

Post by Chachamaru » Mon 05 Jan 2015, 23:37

Ik heb een heel lijstje xD maar ik ga ze toch nooit doen denk ik.

Ukyō- Amnesia
Raito- Diabolik Lovers
Ikuto- Shugo Chara
Kami- Malice Mizer
hide - X Japan

En nog veeeeel meer haha

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 26 Jan 2015, 20:59

Chachamaru wrote:Ik heb een heel lijstje xD maar ik ga ze toch nooit doen denk ik.

Ukyō- Amnesia
Raito- Diabolik Lovers
Ikuto- Shugo Chara
Kami- Malice Mizer
hide - X Japan

En nog veeeeel meer haha
Is er iets waar je momenteel nog mee bezig bent van je lijstje? Of waar je al behoorlijk concrete ideeën hebt?

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Tue 27 Jan 2015, 14:05

Ik heb tot nu toe als enige nog op mijn lijstje Racing Miku 2010 :')
Ben nog maar een beginner in cosplay, maar zodra het bevalt denk ik dat mijn lijst gigantisch wordt.
Nadeel van mij getinte huidskleur vind ik dat ik niet elke kleur pruik mij vindt staan, dus daarmee kan ik al veel characters schrappen.

花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 27 Jan 2015, 14:13

Ooit hoop ik toch stiekem iemand van Inazuma Eleven te cosplayen ^^;

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 27 Jan 2015, 18:14

anjeriku wrote:Ik heb tot nu toe als enige nog op mijn lijstje Racing Miku 2010 :')
Ben nog maar een beginner in cosplay, maar zodra het bevalt denk ik dat mijn lijst gigantisch wordt.
Nadeel van mij getinte huidskleur vind ik dat ik niet elke kleur pruik mij vindt staan, dus daarmee kan ik al veel characters schrappen.
Zijn er geen manieren om op een redelijke manier iets te doen aan de huidskleur? Ben er niet zo in thuis maar zou toch denken dat er wel een manier moet zijn die niet al te drastisch is. :?:
Shizu wrote:Ooit hoop ik toch stiekem iemand van Inazuma Eleven te cosplayen ^^;
Misschien gewoon eens een karakter kiezen en dan kijken wat er voor nodig is om dat voor elkaar te krijgen. Misschien blijkt het allemaal wel reuze mee te vallen. :D

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Tue 27 Jan 2015, 18:57

Cypher wrote: Zijn er geen manieren om op een redelijke manier iets te doen aan de huidskleur? Ben er niet zo in thuis maar zou toch denken dat er wel een manier moet zijn die niet al te drastisch is. :?:
Ja in principe is het mogelijk met heel veel make-up de tint stukken lichter te maken, maar heb het een paar keer geprobeerd en de uitkomst was dat mijn huid dan echt van die verschrikkelijke droge plekken krijgt met van die schilfertjes, ook als ik goede crèmes e.d. gebruik. Mijn huid kan dikke lagen make-up helaas niet goed aan ^^'

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 27 Jan 2015, 20:39

Dat is dan wel weer jammer ja maar zo te horen mag dat de plezier voor je niet teveel drukken gelukkig.
Zijn denk ik ook nog genoeg karakters welke je wel kan doen, al zijn er niet erg veel die ik me kan bedenken met een getinte huidskleur. :oops:

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Tue 27 Jan 2015, 23:48

Ik heb een veel te lange lijst :p
Hinata van Haikyu staat wel echt bovenaan en staat mss gepland voor in de zomer :p
Daarnaast nog een Reita cosplay in het lijstje, Mitsuki van Kiryu (dream*-*), Bou - ancafe, Miki - shugo chara, Shin- amnesia, Ayato -diabolik lovers, Mikasa- Attack on titan, Zero - Vampire knight,... Moet ik nog doorgaan? xd

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 28 Jan 2015, 08:11

Cypher wrote:
anjeriku wrote:Ik heb tot nu toe als enige nog op mijn lijstje Racing Miku 2010 :')
Zijn er geen manieren om op een redelijke manier iets te doen aan de huidskleur? Ben er niet zo in thuis maar zou toch denken dat er wel een manier moet zijn die niet al te drastisch is. :?:
Shizu wrote:Ooit hoop ik toch stiekem iemand van Inazuma Eleven te cosplayen ^^;
Misschien gewoon eens een karakter kiezen en dan kijken wat er voor nodig is om dat voor elkaar te krijgen. Misschien blijkt het allemaal wel reuze mee te vallen. :D

Gewoon het raimon school uniform uitkiezen (ga niet met korte broek lopwn) en dan heb ik genoeg keuzes uit pruikwn xD

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Sun 01 Feb 2015, 00:12

Ik heb er nog best veel op mijn lijstje staan. Jasdevi van D. Grayman, een andere versie van Atsuko Jackson, Yoruichi met armor, Viletta Nu uit Code Geass en opnieuw een keer Simca. Maar eerst moet ik mezelf een schop onder mijn kont geven zodat ik weer eens ergens aan begin :oops: .

Gelukkig moet ik ook wat voor anderen maken. Kan helpen ;)

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 03 Feb 2015, 22:29

Eentje die me heel erg aanspreekt is Xiaoyu van Tekken. Maar ik blijf twijfelen over welke outfit :p En of het wel haalbaar is. Sommige outfits kunnen met 'gewonere' kleding en dus zijn ze ook makkelijker haalbaar =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Wed 04 Feb 2015, 12:14

Dj_Robintje wrote:
Chachamaru wrote:Ik heb een heel lijstje xD maar ik ga ze toch nooit doen denk ik.

Ukyō- Amnesia
Raito- Diabolik Lovers
Ikuto- Shugo Chara
Kami- Malice Mizer
hide - X Japan

En nog veeeeel meer haha
Is er iets waar je momenteel nog mee bezig bent van je lijstje? Of waar je al behoorlijk concrete ideeën hebt?
whoops zie dit nu pas maar. ik ben op het moment bezig om een hide cosplay te creeeren, ik wil graag het echte Lemoned vest kopen maar die is vrij duur dus dat wordt even sparen....

Image

Image

voor de rest heb ik wel een pruik maar die moet nog wel gestijlt/geknipt worden eigenlijk haha! en zolang ik het echte jasje niet heb gebruik ik een gele regenjas! ik had het gewoon voor de lol aangedaan op Abunai vorig jaar en ik werd wel een aantal keer herkend! deed ik het toch al goed :)

Image

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Sat 28 Feb 2015, 11:41

Weer wat toevoegingen voor mijn lijstje :)
  • Racing Miku 2010 version
  • Aya Shameimaru (Touhou)
  • Utsuho Reiuji (Touhou)
  • Arwen (Lord of the Rings)
  • Sylvanas Windrunner (World of Warcraft)
  • Padme Amidala (Star Wars ep. 1/2/3)
Vooral de laatste 3 zijn nogal een uitdaging, dus die staan niet op mijn prioriteiten lijstje maar voor wanneer ik iets meer ervaring heb (en geld) :oops:

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Wed 03 Jun 2015, 13:48

ik heb een toevoeging aan mijn lijst: Captain Jack Sparrow uit Pirates of the Caribbean.
Ik ben ook daadwerkelijk van plan om deze cosplay zelf te gaan maken aankomende zomer! Ik heb al patronen opgezocht en verschillende goede tutorials gevonden die mij verder kunnen helpen.

Image

Post Reply