[DIY Cosplay] Tutorials

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

[DIY Cosplay] Tutorials

Post by Fran » Mon 05 Jan 2015, 23:32

Hier is de plek voor handige tutorials die jou verder heeft geholpen met een cosplay maken of waarvan je denkt dat deze handig zijn.

Ik denk dat de meesten wel de maid cosplay tutorial van De Sushi Times kent op AVO Blog: http://avo-blog.nl/2013/07/30/maid-cosplay-tutorial/ Deze tutorial wordt heel vaak gelezen!

Ik vroeg mij of of jullie meer tutorials kennen of eventueel zelf iets willen schrijven/delen!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Re: [DIY Cosplay] Tutorials

Post by anjeriku » Thu 02 Apr 2015, 19:46

Als iemand overweegt een Mononoke cosplay te doen en evt. tips nodig heeft kan diegene mij natuurlijk altijd vragen haha, maar zijn ontzettend veel tutorials van en uiteindelijk heb ik het ook aan de hand van heel wat tutorials gedaan (alle props/de cape/het masker, kleding wel gewoon zelf wat lopen kloten).

Maar zag toevallig deze voorbij komen!
http://narga-lifestream.deviantart.com/ ... -509573261
Geen zin in duur worbla voor je breastplate? Hoppa! Als je de linkjes aanklikt in haar beschrijving kom je op een russisch forum waar ze uitlegt hoe ze ook de rest van hetzelfde materiaal heeft gemaakt, maar in het russisch. Gelukkig zitten er wel handige foto's bij en bestaat er google translate :)

Ik overweeg om deze tutorial volgende week uit te proberen! Wil al een tijdje een armour maken, maar de prijs van worbla staat me enorm tegen ):

花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Thu 28 May 2015, 13:24

Deze tutorial voor demonenhoorns gevolgd!

Resultaat:
Spoiler: weergeven
Image
Ga er nog koperen/gouden highlights op aanbrengen, maar ben al blij met het voorlopige resultaat ( ゚▽゚)

花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Thu 28 May 2015, 22:59

ooh leuke tutorial! Ik weet veel mensen die hoorns uit papier-maché maken maar dit is toch een pak eenvoudiger!
En die van jou Anjeriku zien er echt heel cool uit!!!!

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 10 Mar 2016, 19:50

Niet een letterlijke tutorial maar vind deze filmpjes van hem erg informatief en leuk om naar te kijken.
Hij laat voor het grootste deel ook zien wat hij doet en als hij denkt een handige tip te hebben legt hij het ook uit.

Moest bij deze wel een beetje aan cosplay denken, voor wanneer je eens een wapen wilt maken voor bij je cosplay misschien?

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku