S-Art

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Raito
Otaku
Otaku

Re: S-Art

Post by Raito » Thu 19 Feb 2015, 09:45

tof! Ik ben nog niet op de helft. Ben nu deel van het 2de jaar aan het doen met 2 vakken van het eerste jaar. Dus ik ga er langer over doen dan 4 jaar :/

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Thu 19 Feb 2015, 10:12

aayy da's balen, heel veel success!

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Thu 19 Feb 2015, 14:40

bwa valt wel mee, ik heb minder te doen dan normaal xd jij ook nog veel succes ;)

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Thu 19 Feb 2015, 17:04

Veel grafische mensen hier :o
Ik zit zelf in 1e jaar van mediavormgeven versneld die totaal 3 jaar duurt (dus eigenlijk al niveau 2e jaars mediavormgeven waar ik nu zit)

Image

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Tue 31 Mar 2015, 22:55

Ben precies de laatste tijd veel voor school bezig geweest, dus minder getekend :(
toch heb ik nog een paar nieuwtjes met jullie te delen ;)
Image
Image
Chibi Levi en Itsbirdy! ook het maskers achterin is zelfgemaakt :)
En nog eens aan mn pokemons gewerkt ;)
Image

En de nieuwste, vandaag aan gewerkt!
Image
referentie:https://pbs.twimg.com/media/BKTL5ltCAAAf6JR.jpg:large

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 31 Mar 2015, 23:45

De neus lijkt me niet 100% gelukt maar met mijn geklungel in tekenen weet ik ook dat een neus erg lastig is om goed te tekenen. Op papier is het lastig om die diepte erin te krijgen zonder het teveel te benadrukken.
In eerste instantie toen ik de laatste tekening zag dacht ik dat de kaaklijn niet goed gelukt was maar dat was voor ik de referentie zag. De kaaklijn is gewoon erg nadrukkelijk en opvallend bij hem.

Verder zijn er uiteraard ook punten waarvan ik erg onder de indruk ben en dan vooral de oog die je getekend hebt, dat ziet er werkelijk fantastisch uit.
Ben echt wel onder de indruk van wat je hebt getekend, erg mooi gedaan. Zijn ongewone vorm van hoofd maakte het vast niet makkelijker. ik zou zeggen ga vooral door met tekenen. Je laat al een hoop talent zien en het kan alleen maar beter worden!

Buiten de tekeningen vind ik die Pokémon kunst werkjes ook nog steeds erg mooi om naar te kijken. Het concept is geinig en je doet meer met minder.
Dat je zonder een omlijning en een matte achtergrond kleur iemand de complete Pokémon laat inbeelden vind ik fantastisch. Je maakt goed gebruik van de fantasie van de persoon die kijkt en geeft een minimaal aantal details mee.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Tue 31 Mar 2015, 23:53

Dankje voor je toffe reactie, Cypher!
neus is inderdaad niet perfect maar lukte ook niet zo goed :/ misschien dat ik die nog eens aanpasEn op de kaaklijn heb ik ook effe gezeten is inderdaad een opvallende vorm:p

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 01 Apr 2015, 00:01

Het hoeft uiteraard ook niet altijd perfect. Weet ook niet of het in dit geval gewoon niet zo wou lukken met de neus of dat je er in het algemeen wat meer moeite mee hebt.
Als het een punt is waar je vaker tegen aanloopt zou ik aanraden gewoon eens een stuk leeg papier te pakken en een aantal neuzen te tekenen, zonder echt aandacht te geven aan het gezicht. Probeer hierin ook te bedenken hoe een neus er vanaf verschillende posities uit zou zien.

Tekenen is eigenlijk net zo iets als schrijven. Als kind heb je leren schrijven door te blijven herhalen. Ik begon zelfs met simpelere vormen dat iets weg had met een letter en vervolgens ging je dan met letters zelf bezig. Als je dit onder de knie had begon je opnieuw alleen dan moest je aan elkaar schrijven, wat weer wat lastiger is omdat je letters dan ook nog moet leren combineren. Ik denk dat hetzelfde geld voor tekenen. Je bent met een simpel concept, vaak kiezen mensen ervoor om een gezicht eerst van voren te tekenen waarbij de gene misschien een beetje opzij kijkt. Vervolgens maak breid je het weer uit met extra uitdagingen.

Valt me ook op dat in jou tekening de persoon z'n hoofd ook niet recht heeft. Heeft zijn hoofd een beetje naar beneden gebogen en om het nog moeilijker te maken kijkt hij met z'n ogen weer omhoog.
Ik denk dat je een erg lastige foto hebt gekozen om iets mee te doen en dat je er ook zeker in geslaagd bent. Ik zou me dan om imperfecties niet meteen zorgen maken maar uiteraard wel kijken wat je kan doen om deze in de toekomst anders of beter te doen.

Image

To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Wed 01 Apr 2015, 00:32

Denk wel dat de neus algemeen een werkpunt van me is .. maar heb op internet wel een goede methode gevonden om een neus te leren tekenen (waarbij de punt van de neus als een cirkel is voorgesteld) maar heb t wel bij deze tekenen niet toegepast xd
Het hoeft inderdaad niet perfect te zijn, als iemand perfect alles juist tekent verliest t een beetje eigenheid vind ik (van de tekenaar dan toch)

Bij mijnis het tekenen toch niet echt als leren schrijven gegaan :p Ik ben spontaan in het middelbaar begonnen door een vriendin, zaten dat altijd samen te tekenen. ik heb veel geleerd van gewoon over te tekenen, beginnende bij manga/anime en af en toe echte foto's. Nu bij tekenen dit en vorige jaar leren we wel vanaf het begin met eenvoudige recht vormen en perspectief aanleren. Hierna kwamen cilinders, bol,... en daarna pas leren werken met schaduw. Dus daar komt het wel een beetje neer op leren schrijven :p

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 06 Apr 2015, 09:39

Ziet er gaaf uit, Siata! Had blijkbaar nog niet eerder gereageerd..

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Mon 06 Apr 2015, 17:07

Ziet er weer goed uit, vind vooral de pokémon erg gaaf gedaan! Simpel maar erg origineel en zeer leuk om naar te kijken :)
Neus en vorm van gezicht lijken inderdaad wat 'off', maar net als cypher zegt: het hoofd is wat scheef dus je hebt het ook meteen al wat lastiger voor jezelf gemaakt. En neuzen/gezichtsvormen blijf ik ook nog enorm veel moeite mee hebben, hoe lang ik ook teken! Gewoon lekker oefenen, wat je ook kunt doen is 1 papier volmaken met verschillende neusvormen, lippen etc., zie dat veel mensen als oefening doen :)

花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Tue 16 Jun 2015, 23:54

Nieuwigheden!
Gezien de school niet veel nieuws gemaakt maar toch even een update(je)
Nieuwe chibi-drawing!
Image
Random, kan dit misschien een portret in manga stijl noemen xd
Image

en mijn laatste experiment van vanavond! :D
Image

Image

anjeriku
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by anjeriku » Wed 17 Jun 2015, 00:10

Zoveel details in die chibi o.o echt knap hoe je dat zo miniscuul en mooi hebt gedaan!
Ziet er weer goed uit allemaal! :D

花鳥風月 | Flower, Bird, Wind, Moon

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 17 Jun 2015, 00:39

Wat Anjeriku zegt ben ik het mee eens. Met een pen nog wel, dat noem ik ook best wel dapper. :o
Die laatste komt een beetje droevig over als ik er zo naar kijk. Vind hem wel erg mooi gedaan. :)

Image

To be safe
To believe
In something

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 17 Jun 2015, 06:04

Waaauww!! Weer erg mooi! Het experiment van de avond is ook mooi geworden!

Image

Post Reply