Crossplaying

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Crossplaying

Post by Seiji » Mon 03 Aug 2015, 17:00

Zijn er hier mensen die wel eens gecrossplayd hebben of dit in de toekomst ooit eens van plan zijn te doen?

Mijn vriendin en ik zijn van plan als Mario en Peach te gaan, maar omdat zij korter is dan ik zal zij de Mario rol spelen en ik de Peach rol :P Nu is het altijd een klein beetje beschamend om te cosplayen als het andere geslacht, maar tegelijk ook wel leuk om te doen!

Nu heb ik dit alleen nog nooit eerder gedaan in mijn leven, en was benieuwd naar ervaringen/tips/tricks/etc.. van jullie op gebied van zowel MtF als FtM (male-to-female / female-to-male).

Ik wil dit topic beschouwen als een soort algemeen crossplay topic voor het delen van alles gerelateerd aan crossplay voor een makkelijk overzicht.

Let's discuss!

Image
Anime-Planet.com - anime | manga reviews

Raito
Otaku
Otaku

Re: Crossplaying

Post by Raito » Mon 03 Aug 2015, 19:02

ik heb al vaker gecrossplayd,FtM ! (Reita The gazette, Hinata van Haikyu, Rin van Free en Lavi van D. grayman). ik vind het zelfs leuk om te doen, t is bijna dagelijks, ben altijd een halve jong geweest xd

Beste tip voor beide is Youtube! Er staan vele tutorials op make-up, binders,...
Enkel met make-up kan je ver geraken. Mss is het ook gemakkelijk om met andere crossdressers in contact te komen voor eventuele tips.

Voor FtM is het ook gemakkelijk om naar Dansou te zoeken. Dansou is female of gender-neutral personen die (Japanse) male fashion dragen en dus proberen als een jongen over te komen

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 03 Aug 2015, 21:37

Er is al wel een Dansou / Crossplaying topic. Ik heb dit onderwerp even in Creatief gezet, maar misschien moet ik hem samenvoegen?

In ieder geval tof dat je dit wil gaan doen, niks beschamends aan als je het mij vraagt! :D

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Seiji » Tue 04 Aug 2015, 09:43

Siata-chan wrote:ik heb al vaker gecrossplayd,FtM ! (Reita The gazette, Hinata van Haikyu, Rin van Free en Lavi van D. grayman). ik vind het zelfs leuk om te doen, t is bijna dagelijks, ben altijd een halve jong geweest xd

Beste tip voor beide is Youtube! Er staan vele tutorials op make-up, binders,...
Enkel met make-up kan je ver geraken. Mss is het ook gemakkelijk om met andere crossdressers in contact te komen voor eventuele tips.

Voor FtM is het ook gemakkelijk om naar Dansou te zoeken. Dansou is female of gender-neutral personen die (Japanse) male fashion dragen en dus proberen als een jongen over te komen
Oh aan Youtube heb ik nog niet gedacht! Helaas ken ik zelf geen andere crossdressers dus daar houdt het ook zo'n beetje op :(
Maargoed, ik heb al een pruik besteld, en wacht even met het aanschaffen van de rest van het outfit totdat ik die pruik goed voor elkaar heb gekregen.. moet altijd eerst even kijken of ik mn gezicht voor elkaar kan krijgen voordat ik aan de rest van het outfit begin, dan krijg ik een beetje een feeling of het een succes zou kunnen worden of niet :)
Fran wrote:Er is al wel een Dansou / Crossplaying topic. Ik heb dit onderwerp even in Creatief gezet, maar misschien moet ik hem samenvoegen?

In ieder geval tof dat je dit wil gaan doen, niks beschamends aan als je het mij vraagt! :D
Ik heb er nog naar gezocht, maar heb het niet kunnen vinden raar genoeg! Heb je een linkje naar dat topic? ik ben wel benieuwd, en wil het ook even lezen ^_^

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 04 Aug 2015, 10:17

Natuurlijk, hier is hij: viewtopic.php?f=14&t=4776

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Seiji » Tue 04 Aug 2015, 10:27

Fran wrote:Natuurlijk, hier is hij: viewtopic.php?f=14&t=4776
Ah, dat topic praat voornamelijk over dat onderwerp in het algemeen voor zover ik zie..
verbaast me ook niets dat ik het niet heb gevonden, want ik heb gezocht op "crossplaying" in plaats van "cross dressing", wat net ietsjes anders is.

Daarom denk ik dat het goed is om dit als een apart topic specifiek gericht op tips/tricks voor crossplaying te houden, en het dus niet te mergen :)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 04 Aug 2015, 10:41

Top, dan laat ik het zo en ga ik eens kijken of ik met je mee kan denken! :)

Heb even terug een interview gehad met een Dansou unit, daar staan wat tips & tricks in, maar dus meer voor de FtM. Toch link ik het hier: http://avo-blog.nl/2015/05/26/avo-blog- ... ns-league/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Seiji » Tue 04 Aug 2015, 11:14

Nice, die houd ik in gedachten!

FtM is meer voor mijn vriendin die als Mario gaat cosplayen, daar kan zij nog handige tips uit halen :)
MtF is meer voor mijzelf, dus vandaar ^_^

Image

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Tue 04 Aug 2015, 15:18

oh ik heb nog iets gevonden, was toevallig op cosplaytutorial.com aan het kijken en zag dat er een deel tutorials op staan voor crossplay
Zowel FtM als MtF
http://cosplaytutorial.com/list/crossplay.php

Hopelijk kan dit ook nog helpen ;)

Image

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Seiji » Tue 04 Aug 2015, 15:48

Oh nice, thank you voor de tip! ^_^ Ik zal er naar kijken!

Er is voor mij al een pruik onderweg, ik zal eens kijken of ik de moed bij elkaar kan schrapen om een foto te posten wanneer die pruik binnen is en mijn vriendin mn gezicht helemaal gedaan heeft... (geen garantie tho, want ik voel nog steeds een beetje schaamte aangezien het mn eerste keer is xD)

Image

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Tue 04 Aug 2015, 16:47

ooh altijd spannend op een pruik wachten ^^
En hé no shame :) Er zijn meerder die in dezelfde schoenen staan denk ik maar dat is ookwel een mooie aan cosplay/crossplay om je schaamte te overwinnen en helemaal je karakter te zijn!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 04 Aug 2015, 17:41

Seiji wrote:Nice, die houd ik in gedachten!

FtM is meer voor mijn vriendin die als Mario gaat cosplayen, daar kan zij nog handige tips uit halen :)
MtF is meer voor mijzelf, dus vandaar ^_^
Vandaar dat ik het er nog even bij zei. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 04 Aug 2015, 22:17

Seiji wrote:Zijn er hier mensen die wel eens gecrossplayd hebben of dit in de toekomst ooit eens van plan zijn te doen?

Mijn vriendin en ik zijn van plan als Mario en Peach te gaan, maar omdat zij korter is dan ik zal zij de Mario rol spelen en ik de Peach rol :P Nu is het altijd een klein beetje beschamend om te cosplayen als het andere geslacht, maar tegelijk ook wel leuk om te doen!

Nu heb ik dit alleen nog nooit eerder gedaan in mijn leven, en was benieuwd naar ervaringen/tips/tricks/etc.. van jullie op gebied van zowel MtF als FtM (male-to-female / female-to-male).

Ik wil dit topic beschouwen als een soort algemeen crossplay topic voor het delen van alles gerelateerd aan crossplay voor een makkelijk overzicht.

Let's discuss!
Mario en Peach, dat is nogal een uitdaging volgens mij. Ik zou het me niet zo 123 kunnen inbeelden.
Maar dat is het leuke ook wel een beetje, je verwacht het niet en het is een verrassing wanneer je het dan daadwerkelijk ziet. Hoop dat het jullie in elk geval gaat lukken! :)

Zie hier al genoeg tips en links voorbij komen in elk geval, hopen dat je daar ook wat aan hebt.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Seiji
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Seiji » Wed 05 Aug 2015, 11:09

Die tips helpen zeker! Er zitten hele interessante en nuttige tips in!
Met name voor het perfectioneren van het uiterlijk!

Maar ik kom nu tegen een groot probleem aan wat niet zo 123 te fixen is: mijn stem!
Hebben jullie tips en ideeën om mijn stem tijdens conventies te kunnen veranderen zodat het wat minder manly klinkt?
Ik weet niet of hier oefeningen of wat dan ook voor zijn, maar het zou een beetje raar zijn om een female te cosplayen terwijl je een stem van een male hebt :P

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 05 Aug 2015, 20:00

Heb even gekeken, dacht is makkelijk om iets over te vinden maar viel inderdaad tegen. Nou heb ik ontdekt dat je het beste niet kan zoeken voor crossplaying eigenlijk, of voice acting. Kwam erachter dat er op YouTube veel videos waren die gericht waren aan transseksuelen die vrouwelijk willen klinken.

Nou is de reden waarom volgens mij niet zo belangrijk in dit geval aangezien je beide keren wilt weten hoe je vrouwelijker klinkt.
Deze zag er vrij professioneel uit in vergelijking met de rest die ik zo 123 kon vinden:

Heb hem niet helemaal afgekeken of geprobeerd maar het begin klonk veel belovend. :)
Misschien dat anderen hier betere bronnen kennen dan mij echter.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Post Reply