Ben jij een Wapanees?

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Ben jij een Wapanees?

Ja
1
6%
Nee
10
59%
Niet meer
1
6%
Wat is een Wapanees?
5
29%
Mijn vrienden denken dat ik er 1 ben, maar ik ben het niet!
0
No votes

Total votes: 17

Qaphsiel
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Ben jij een Wapanees?

Post by Qaphsiel » Fri 06 Aug 2010, 19:28

Ben jij een Wapanees?

Engelstalige naam hiervoor is Wapanese. Meer info: http://www.encyclopediadramatica.com/index.php/Wapanese

Image

Aion
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Re: Ben jij een Wapanees?

Post by Aion » Fri 06 Aug 2010, 20:24

Nope, ik luister alleen naar de muziek en kijk naar een paar anime series, maar ik gebruik geen Japans in dagelijks gebruik, ik eet niet elke dag sushi, drink niet elke dag sake of groene thee, en ik kleed me niet als een VK-fag oid...

Als ik al vanwege het feit dat ik naar Japanse muziek kijk, een paar series volg en nog altijd eens naar Japan wil een Wapanese ben, hoevel Wamericans lopen er dan op deze aardbol rond?

Des
Haiku writer
Haiku writer

Post by Des » Sat 07 Aug 2010, 10:55

Weeaboos zijn echt horror. Hoe verzinnen ze het om zo vaak mogelijk in een regel kawaii te gooien en het nog verkeerd uit te spreken ook. En de kleding is ook vaak om te huilen.

Dus eigenlijk wat Aion zegt, min de anime. Het blijft enkel bij muziek en een keer op vakantie naar Japan zou ik ook willen (samen met een tiental andere landen).

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 08 Aug 2010, 01:04

Hihihi, Encyclopedia Dramatica, ik had het kunnen weten... Die 'kawaii' regel doet me aan een paar zaken denken (waaronder een aantal mensen een een bepaalde failfic X'D).

Bestaan er Wabelgians? 8D Of Wollanders? *lolt*

Ik heb nog niet echt de neiging gehad om me aan een bepaald land te gaan hechten... behalve België dan en door omstandigheden ook wel eens Groot-Brittannië of Nederland geweest, maar heb nog nooit een Nederlander of Brit willen zijn (Belg zijn is te leuk), laat staan een Japanner. De wereld is groot genoeg voor andere dinges. (Lol om die tekst X'D. Ik heb wel een roze motorolla 8D, alleen hangt er geen hangertje aan XD. Roze fail, ftw.)

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Mon 09 Aug 2010, 23:03

Ik ga maar voor 'niet meer'. Ik heb héél even die fase gehad van: "Het is Japans, dus het is interessant en goed en belangrijk want Japan is heilig!" Maar die verdween al heel snel weer.

Ik vind Japan een interessant land en houdt het in de gaten, er komt goede muziek vandaan en het ziet er prachtig uit. Maar er zijn ook veel dingen die ik verschrikkelijk vind aan Japan, zoals jullie vast wel hebben gemerkt :P Nee, dan ben ik nog eerder geobsedeerd door de eilanden hiertegenover =3 (Nee, niet de Wadden, die aan de andere kant van het Kanaal enzo x])

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Elyne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Elyne » Tue 10 Aug 2010, 14:58

een Wapanese op youtube

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ifA1AQe_ ... re=related[/youtube]

Ik ben niet echt een Wapanese, ik vind Japan wel leuk en de taal - en sommige groepen maar het is niet overdreven erg, dan heb ik het meer van Amerika- zou me wel interessant lijken om daar te wonen.

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 10 Aug 2010, 17:49

^ Geen idee of het een wapper is of iemand met een grote interesse, want ze zei 'in Japan'... dus misschien is ze er ook ECHT geweest? (Weet het niet, is aan het fantaseren) Wat het ook zijn mag, haar decolleté is echt wel O___O": het zuigt je gewoon mee naar een andere dimensie! :lol:
Kaida wrote:Nee, dan ben ik nog eerder geobsedeerd door de eilanden hiertegenover =3 (Nee, niet de Wadden, die aan de andere kant van het Kanaal enzo x])
Doctor flippin' Who!! X'D

-Anyway/Hoe dan ook-

Vraagje: vanaf welk punt eindigt de gezonde interesse en begint het Wapanees zijn?

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Elyne
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Elyne » Tue 10 Aug 2010, 19:19

Spitch TVB wrote:^ Geen idee of het een wapper is of iemand met een grote interesse, want ze zei 'in Japan'... dus misschien is ze er ook ECHT geweest? (Weet het niet, is aan het fantaseren) Wat het ook zijn mag, haar decolleté is echt wel O___O": het zuigt je gewoon mee naar een andere dimensie! :lol:

Inderdaad daardoor is ze het bekenst ;), ze is idd daar geweest maar het is gewoon overdreven gedoe vind ik.
Spitch TVB wrote: Vraagje: vanaf welk punt eindigt de gezonde interesse en begint het Wapanees zijn?
Goeie vraag ! Voor mij is erg als je je gedraagt zoals dat meisje hierboven in de video. Ik zie (naar mijn smaak) toch geen wapanezen hier op het forum (of ik ken jullie nog niet genoeg)

Image

Nymphaea
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Nymphaea » Wed 11 Aug 2010, 10:07

Haha, was wel grappig om te lezen op het forum.
Nee ben toch geen wapanees :p
Ben er wel wat bij om, want blijkbaar haten Japanners zo wapanezen.
Maar ik heb wel een gezonde interesse in de cultuur

Image
Dankzij Aiko haar prachtig talent ^^

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 11 Aug 2010, 14:49

Misschien niet echt 'haten', maar kan geloven dat het heel erg irritant is. Hoe zou jij het vinden moest een buitenlander zich heel overdreven in de cliché's van jouw land storten en doen alsof die er alles van af weet? Zou toch om je dood te schamen zijn?

Image

Nymphaea
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Nymphaea » Wed 11 Aug 2010, 15:26

Ja inderdaad,
is denk ik helemaal niet leuk voor de Japanners...

Image
Dankzij Aiko haar prachtig talent ^^

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 11 Aug 2010, 15:39

Maar ze vinden het bijvoorbeeld wel bijzonder als je met hen in Japans kan communiceren, lijk me. Dat vind ik ook als een persoon uit een ander land iets probeert te zeggen in het Nederlands. Dus dat dan weer wel :p

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 11 Aug 2010, 15:47

Goed punt =3. Maar er is wel een verschil tussen iemand die *denkt* het perfect te kunnen en iemand die het echt wil *leren* en probeert.

Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Wed 11 Aug 2010, 20:13

Spitch TVB wrote:Misschien niet echt 'haten', maar kan geloven dat het heel erg irritant is. Hoe zou jij het vinden moest een buitenlander zich heel overdreven in de cliché's van jouw land storten en doen alsof die er alles van af weet? Zou toch om je dood te schamen zijn?
Brrrr...stel je voor! Enge Amerikaanse toeristen die Jan Smit mee kunnen zingen, het liefst pepernoten en Goudse kaas eten, overal heen proberen te fietsen totdat ze -veel te snel- uitgeput zijn en klompen aanhebben O___O

*kuch* Maar goed...

Ik kan me goed voorstellen dat het verschrikkelijk is. Vooral omdat die Wapanezen meestal totaal geen verstand hebben van het echte, dagelijkse leven in Japan, maar alleen van J-rock, anime, harajuku, etc. De meesten beseffen waarschijnlijk amper dat Japan voornamelijk bewoond wordt door normale mensen.

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 11 Aug 2010, 20:15

Japanners zijn niet normaal, ze gaan per mecha naar school en snijden hun eten met een katana :roll:

Image

Post Reply